poniedziałek, 30 lipca 2018

"Revved" Samantha Towle



Ból jest chwilowy. Wygrana jest wieczna.





Tytuł: Revved
Autor: Samantha Towle
Tłumaczenie: Maciej Olbryś
Seria: Revved (tom 1)
Strony: 439
Bohater/ka: Carrick/ Andressa
Wydawnictwo: NieZwykłe


Mechanik rajdowy Andressa „Andi” Amaro ma jedną złotą zasadę: nigdy nie umawia się z kierowcami. Nie zamierza jej łamać – i ma ku temu dobre powody.

Carrick Ryan jest niegrzecznym chłopcem Formuły 1. Na jego widok kobiety tracą rozsądek, a dźwięk irlandzkiego akcentu rzuca je na kolana. Carrick jeździ szybko i żyje jeszcze szybciej. Gdy rozpoczynał karierę zawodową, był najmłodszym kierowcą w historii Formuły 1, pięć lat później jest jednym z najlepszych. Od kolejnych rekordów szybciej zdobywa tylko kobiece serca.

Gdy Andi otrzymuje propozycję pracy marzeń w ekscytującym świecie Formuły 1, opuszcza rodzinny dom w Brazylii z przekonaniem, że będzie w stanie pracować z Carrickiem, jednak nic nie przygotowało jej na najsilniejsze zauroczenie, jakie kiedykolwiek przeżyła. Andi nie potrafi przestać myśleć o mężczyźnie, z którym nie może być, jej złota zasada zostanie poddana najtrudniejszej z prób, gdyż Carrick zdecydował, że zdobędzie Andi… i nie cofnie się przed niczym, by to zrobić.

źródło opisu: NieZwykłe




- Powiedz mi… Tęskniłaś za mną?
- Każdą cząstką swojego ciała - oznajmia ze śmiertelną powagą, patrząc mu prosto w oczy.
- Wystarczyłoby zwykłe „tak”. - Uśmiecha się.


Andressa Amaro jest córką legendarnego kierowcy rajdowego Formuły 1, który zginął podczas jednego z wyścigów, gdy miała dziesięć lat. Andi od zawsze kochała samochody, a naprawia je lepiej niż nie jeden mężczyzna. Gdy wujek John proponuje jej pracę jako mechanik rajdowy, przyjmuje ją i wyjeżdża z Brazylii, by dołączyć do zespołu Carricka Ryana. Ukrywa swoje prawdziwe nazwisko i zaczyna pracę pod panieńskim nazwiskiem mamy w świecie zdominowanym przez mężczyzn. Już pierwszego dnia przyciąga uwagę Carricka i wytwarza się między nimi pewne przyciąganie.   
Carrick to obecnie jeden z najlepszych kierowców Formuły 1. Ma do tego talent, ale oprócz tego jest też playboyem z reputacją niegrzecznego chłopca. Kiedy poznaje Andi pragnie ją zdobyć, jednak dziewczyna nie umawia się z kierowcami. Co wyniknie z ich znajomości? Tego Wam nie zdradzę.


[...] Jesteśmy najlepszymi przyjaciółmi ponieważ ... - Nachyla się i szepcze mi do ucha, a jego gorący oddech wywołuje u mnie gęsią skórkę: - Nie pozwolisz mi się przelecieć. Wybieram więc następną najlepszą rzecz, czyli bycie twoim najlepszym przyjacielem. Nie jestem kimś, kto żyje na pół gwizdka, Andresso. Biorę wszystko albo nic.


Styl autorki od razu przypadł mi do gustu. Język prosty i lekki z dużą ilością humoru. Nie mamy tu zbędnych opisów. Akcja cały czas się rozwija i nie zwalnia. Wraz z zespołem przenosimy się do różnych krajów, gdzie odbywają się wyścigi. Pani Samantha wciąga nas do swojego świata od pierwszych stron i nie pozwala się od niego oderwać.

Bohaterowie skradli moje serce (no dobra, były wyjątki). Każdy z nich ma za sobą trudną przeszłość. Carrick jest kobieciarzem i łamaczem damskich serc, ale tak naprawdę to wspaniały facet. Docenia to, co posiada i dzieli się tym. Nie jest jednym z tych, którym sława i pieniądze uderzyły do głowy. Uwielbiam go za jego urok, dobroć, pomoc i zabawne teksty. Zachowywał się czasami jak dupek i miałam ochotę zdzielić go po głowie za jego głupie zachowanie, ale i tak mu wybaczyłam :) Andi również zyskała moją sympatię. To piękna i mądra dziewczyna z pasją oraz charakterem. Nie miała łatwo, ale się nie poddała. Miała swoje powody i poniekąd ją rozumiałam, ale czasami naprawdę miałam ochotę nią potrząsnąć, by się ogarnęła i nie robiła głupot.


- Boże święty. Jesteś naprawdę… bezpośredni.
- Nie osiągniesz niczego w życiu, jeśli będziesz unikać konfrontacji.


Od początku urzekł mnie wspaniały klimat panujący w Revved. Adrenalina, szybkie samochody, ciekawa fabuła i niesamowita atmosfera panująca podczas wyścigów. Uwielbiam to i czytając o tym, przypomniały mi się chwile, gdy oglądałam wyścigi F1. Aż nabrałam ochoty, by znów do tego powrócić :) 


[…] Nie zostawiaj go dlatego, że boisz się tego, co może się stać. To straszna strata czasu, a ja wiem wszystko o straconym czasie. Nie popełniaj tych samych błędów. Nie pozwól, by twoje życie przesiąknął smutek. Smutek krzywdzi i niszczy ludzi.


Okładka jest cudowna. Idealnie oddaje klimat i charakter książki. Czcionka jest odpowiednia do szybkiego czytania. Kupiły mnie bolidy na początku każdego rozdziału z jego numerem i małe kaski symbolizujące podrozdziały.

Revved to zabawna, emocjonalna i niezapomniana książka. Pełna pożądania, śmiechu, bólu, wzruszeń i łez. Nie jest idealna, ale zachwyci Was swoim pięknym wnętrzem. Jest to must read dla wielbicieli mocnych wrażeń, których tu nie brakuje. Z całego serca Wam ją polecam. Nie zawiedziecie się. A ja już nie mogę się doczekać drugiego tomu :)




- Chcesz tańczyć na ulicy? Obok kosza na śmieci? - Pokazuję głową kosz. Zerka na niego i uśmiecha się szeroko.
- Ten kosz czyni wszystko bardziej romantycznym.

19 komentarzy:

  1. Zachęciłaś mnie bardzo muszę to przeczytać, ale najpierw pożyczyć :-)) :-P

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurde. Ostatnio z każdej strony atakuje mnie ta książka przez co mam ogromną ochotę, aby ją przeczytać. Ja mam już wystarczająco dużo nieprzeczytanych książek na półce!
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :P
    http://czytaniejestmagiczne.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. jak bez zbędnych opisów to biorę w ciemno

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ladne cytaty wybrałaś, czuję się zachęcona do przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
  5. Kobieta mechanik - to połączenie sprawia, że mam ochotę zobaczyć tą książkę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ohh ta okładka zachęca do przeczytania <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Po Twoich cytatach mam mega ochotę ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  8. To ja jestem ciekawa jak potoczyły się losy bohaterów :)

    OdpowiedzUsuń
  9. To zdecydowanie nie są moje klimaty. Przeczytałabym, ale nie byłoby to dla mnie ciekawe.

    OdpowiedzUsuń
  10. Myślę, że czytanie tej książki było by dla mnie przyjemne. Okładka jest świetna

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie moje klimaty, ale książka na przyjemne wakacyjne czytanie. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Okładkę ma miłą dla oka, jednak ta książka nie dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie wydaje mi się, że miałabym się na nią skusić. Raz, nie sięgam po tego typu powieści zbyt często, dwa - jakoś mnie nie przyciąga.

    OdpowiedzUsuń
  14. Raczej nie w moim guście taka książka, aczkolwiek okłada zwraca uwagę :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ta książka zdecydowanie nie jest w moim guście.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. fajnie się zapowiada, okładka fakt piękna

    OdpowiedzUsuń
  17. Naprawdę super się zapowiada a okładka bardzo intrygująca

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciekawa fabuła. Książka może być świetną odskocznią od książek polskich autorek, które obecnie czytam.
    Pozdrawiam
    Andżelika
    www.czytamdlaprzyjemnosci.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)
Jest to dla mnie motywacja do dalszej pracy :)
Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.