wtorek, 24 lipca 2018

"Jak upolować pisarza?" Sally Franson

Uczysz się od życia tak jak gwóźdź uczy się od młotka, który wali go po głowie.




Tytuł: Jak upolować pisarza
Autor: Sally Franson
Tłumaczenie: Joanna Dziubińska
Strony: 376
Bohater/ka: Ben/Casey
Wydawnictwo: Znak literanova


Jest bezwzględna. Jest bezczelna. Nie polubisz jej od razu.
Casey Pedergast jest dyrektorką kreatywną agencji reklamowej. W świecie brandów i marek czuje się jak ryba w wodzie i bezwzględnie pnie się po szczeblach kariery. W wolnych chwilach czyta. Głównie Instagrama.
    Kiedy jej szefowa wpada na genialny pomysł zatrudnienia pisarzy do kampanii reklamowych, Casey ma pozyskać najbardziej gorące nazwiska świata literatury. Ale gdy pierwszą ofiarą ma być przystojny pisarz Ben, sprawy mogą się łatwo wymknąć spod kontroli.
    Co wyniknie z polowania Panny Ambitnej na Przystojnego Pisarza? Kto zyska, a kto straci na zderzeniu wielkiego świata literatury i reklamy? I czy jest tam miejsce na miłość?
    Przezabawna i momentami gorzka opowieść zdradzająca kulisy świata, do którego każdy z nas chciałby zajrzeć. Ale czy chcielibyśmy w nim zostać na dłużej? (Opis z Lubimy Czytać)  




... śmierć ojca nie nauczyła mnie niczego oprócz tego, jaka jestem krucha i jak kruche jest każde życie. Jeśli mam być szczera, to od tamtej pory jeszcze nie zdołałam pogodzić się z tą wiedzą.


Casey Pendergast pracuje w branży marketingowej. Liczy się dla niej tylko kariera i wspinanie się po jej szczeblach. Jak dziewczyna, która studiowała literaturę znalazła się w takim miejscu? Na okładce mamy porównanie do filmu “Diabeł ubiera się u Prady”, ale czy słusznie? Oglądałam ten film kilka razy i nawet mi się podobał. Książka ma pewne podobieństwa do filmu, ale to już sami oceńcie.

Casey zostaje przydzielona do nowego projektu. Nikt o nim nie wie. Gdy ma pozyskać autorów do kampanii reklamowych nie wie, że jej życie ulegnie zmianie. Autor Ben przyciąga ją. Czuje do niego więcej niż by chciała. Ale czy taki związek ma rację bytu? Wyobrażacie sobie świat marketingu i literatury? Casey będzie musiała nauczyć się, co w życiu ma największą wartość, a co nie ma najmniejszego znaczenia. Musi dowiedzieć się jakie wartości w życiu są ważne. Czy jej się to uda? A może postawi na karierę?


Początkowo ciężko było mi się wgryźć w tą książkę. Zbyt duża ilość opisów mnie zniechęcała. Częste wywody Casey nie przyciągały mojej uwagi. Jednak później się wdrożyłam i cieszę się, że dałam jej szansę. Styl autorki przypadł mi do gustu i jak na debiut jest on naprawdę dobry. 

Możesz się starać zaprzeczyć miłości, ale podobnie jak ból, to uczucie domaga się, by w końcu przyznać, że istnieje.


Okładka przywodzi mi na myśl właśnie wspomnianego wcześniej “Diabła…”. Wybrałabym inne tło, bo za różem nie przepadam, ale całość jest w porządku.


Casey to silna i niezależna kobieta, ale czy tak do końca? Każdy ma jakieś ukryte wady i słabości. I Casey nie jest wyjątkiem. Miała trudne dzieciństwo i zero wsparcia matki. Ojciec uważany za ideał miał wiele za uszami. Casey ma zaburzone poczucie wartości, co wykorzystuje jej szefowa. Podopieczna chce czuć aprobatę z jej strony, a ta ją chwali, przez to ma dobrą pracownicę. Kariera jest dla niej najważniejsza. Ma więcej na koncie niż niejedna osoba w jej wieku. Tylko czy to jest jej potrzebne do szczęścia?

Ma przyjaciółkę Susan, która studiowała z nią literaturę. Susan jest pisarką, ale nic jeszcze nie wydała. Dla niej nie liczą się pieniądze. Są jak dwa przeciwieństwa.

W życiu Casey pojawia się Ben. Od początku między nimi iskrzy. Jest dobrym i wartościowym człowiekiem. Ma chorą matkę, która jest dla niego bardzo ważna. Czuje coś do Casey, ale czy to ma szansę przetrwać?

- Jesteś okropny. [...]
- To ty jesteś okropna - odpowiedział i połknął swoją ostrygę. - Trwonisz firmowe pieniądze.
- Kto powiedział, że firma stawia?
-Ty, w połowie pierwszego drinka.
- Nie, powiedziałam, że firma zapłaci, jeśli będziesz grzeczny.
- Odniosłem wrażenie, że wolałabyś, żebym nie był.


Jak upolować pisarza to nie jest typowy romans. Mamy tutaj raczej naukę na błędach i skupienie się na tym, co w życiu ważne. W świecie, gdzie Facebook i Instagram jest tak popularny, inne rzeczy schodzą na dalszy plan. W większym rozrachunku te przyziemne rzeczy są nic nie ważne. A tak zwani przyjaciele odwracają się gdy coś Ci nie wychodzi. Mamy tu wpleciony wątek miłosny między bohaterami, ale jest on subtelny. Książka skupia się na innych ważnych sprawach. Możemy z niej wiele wynieść. Ogólnie polecam Wam tą historię, choć jak dla mnie mogłoby być mniej opisów :-D




Umysł i serce są tak kruche. Na jakiś czas straciłam oba. Tylko wyjątkowi ludzie i wyjątkowe książki – które przypominają ci, że owszem, jakiś czas temu umarłeś, ale wciąż możesz powrócić do życia – pomagają ci je odzyskać.

Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu  

43 komentarze:

  1. Mam tę książkę w planach ;)

    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam.Na początku głowna bohaterka mnie drażnila.Później było mi jej trochę żal przez to jak potoczyly się sprawy.Internet, ltóry tak uwielbiala, w jednej chwili zniszczyl jej życie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem w trakcie czytania i książka zapowiada się bardzo ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam ale planuje przeczytać :) pozdrawiam :) www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam w planach ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatnio ta książka jest wszędzie, nie wiedziałam że to romans silnie połączony z wspinaniem się po szczeblach kariery Myślałam że to bardziej jakiś poradnik :o

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, opanowała internet :-) nie lubię poradników, więc z całą pewnością to nie poradnik 😂

      Usuń
  7. Zaciekawiłaś mnie ta książką, aż sama ne wierzę :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja za opisami tez niezbyt przepadam &)

    OdpowiedzUsuń
  9. Chyba tym razem ie dla nie pozycja

    OdpowiedzUsuń
  10. ciekawa historia w sam raz na letnie dni

    OdpowiedzUsuń
  11. Odpowiedzi
    1. To nie do końca romansidło, ale znajdzie się trochę miłości :-)

      Usuń
  12. Tym razem nie dla mnie pozycja.

    OdpowiedzUsuń
  13. Brzmi całkiem ciekawie! Widziałam już kilka pozytywnych recenzji, więc możliwe, że w końcu się skuszę na tę powieść.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli lubisz takie historie, to z całą pewnością Ci się spodoba :-)

      Usuń
  14. Takie gatunki to moje ulubione, więc może po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Książka wydaje się być interesująca :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ta książka to dobry wybór na ciepłe, letnie wieczory. Lekka i przyjemna lektura.

    OdpowiedzUsuń
  17. To widze ze zapowiada się ciekawie

    OdpowiedzUsuń
  18. Lubię takie lekkie książki czytać latem :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Wydaje się byc ciekawa, choc i ja za długimi opisami nie przepadam:))

    OdpowiedzUsuń
  20. Jeśli książka ma dużo opisów to szybko mnie nudzi i odrzuca od siebie, więc nie wiem czy dała bym radę przeczytać tą propozycje

    OdpowiedzUsuń
  21. Mi się ta książka niestety nie spodobała. Bohaterka według mnie była taka nijaka.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)
Jest to dla mnie motywacja do dalszej pracy :)
Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.