wtorek, 10 lipca 2018

"Pierwszy raz" Agata Czykierda-Grabowska


Nie zamykaj się na ludzi i uczucia, nawet na te najmniej idealne, bo właśnie one są najpiękniejsze i najtrwalsze.




Tytuł: Pierwszy raz
Autor: Agata Czykierda-Grabowska
Seria: Pierwszy raz (tom 1)
Strony: 367
Bohater/ka: Kuba/ Lena
Wydawnictwo: Novae Res


Kuba od zawsze kochał siostrę swojego najlepszego przyjaciela – niestety, bez wzajemności. Piękna i kompletnie nieświadoma jego uczuć Lena byłą zagadką, której nie potrafił rozwikłać.
A ona… poraniona i zatrzaśnięta w pancerzu obojętności, który budowała sobie przez lata, nie chce wpuszczać do swojego świata mężczyzn w obawie przed kolejną traumą. 
Pewnego dnia przewrotny los ponownie połączy ze sobą drogi tych dwojga.
W Kubie ze zdwojoną siłą odżywają dawne uczucia, a Lena zaczyna patrzeć na dawnego przyjaciela w sposób, którego sama nie rozumie. Rozpoczynają pełną namiętności grę, w której oboje udają, że łączy ich tylko przyjaźń. 
Czy można oddzielić pożądanie od miłości? 
Czy można uniknąć zranienia, gdy serce otwiera się pierwszy raz?

źródło opisu: www.agataczykierdagrabowska.pl




 Pierwszy raz poczuła coś podobnego.
Pierwszy raz była całkowicie wolna i najważniejsza.
Pierwszy raz



Skuszona okładką i ciekawym opisem zaraz po jej otrzymaniu zabrałam się za czytanie Pierwszego razu. Czy sprostała moim oczekiwaniom? Zapraszam na moją recenzję.

Lena to atrakcyjna, młoda kobieta, której nie brakuje powodzenia u płci przeciwnej. Nie chce jednak związku z żadnym mężczyzną. W przeszłości została głęboko zraniona i od tamtego czasu zbudowała wokół siebie mur. Ukrywa się za maską obojętności, jest niedostępna i nie ufa nikomu. Podczas wypadu do klubu spotyka dawnego przyjaciela swojego brata. Kuba był dawniej niemal członkiem jej rodziny, jednak ich drogi się rozeszły. Na widok Leny w Kubie odżywają dawne uczucia. Nie może wyrzucić jej z głowy i z serca. Postanawia jeszcze raz spróbować swojego szczęścia i wyznaje dziewczynie prawdę. Lena nieświadoma uczuć chłopaka, dowiedziawszy się o nich, jest zagubiona. Jedyne, co może mu zaoferować to przyjaźń. Kubę czeka trudne zadanie, by przekonać Lenę do jego szczerych intencji. Uda mu się? Czy pogodzi się z odrzuceniem i zapomni o swojej ukochanej? Czy jednak będzie dalej walczył i jak wiele będzie musiał znieść, by zyskać to, czego pragnie? Tego oczywiście Wam nie zdradzę.



Można kogoś ranić na milion sposobów, a ślady mogą pozostać niewidoczne przez wiele lat.


Styl autorki jest lekki i swobodny. Akcja  wciąga, a wydarzenia następują po sobie. Pani Agata powoli wdraża nas w historię Leny i Kuby. Nie brak jej jednak skomplikowanych emocji i mieszanych uczuć. Całość zgrabnie się dopełnia, a każde wydarzenia do siebie pasuje. Nie znajdziemy tu zawrotnych akcji, ale są momenty, które przyprawiają o szybsze bicie serca.  

Bohaterowie to w większości młode i ciepłe osoby. Są dobrzy i sympatyczni, mają swoje wady i zalety. Nikt nie jest ideałem i tutaj też ich nie znajdziemy. Tak jak my kochają, śmieją się, płaczą i popełniają błędy. Polubiłam ich i ciężko było mi się z nimi rozstawać.

Kuba zaimponował mi swoją wytrwałością i determinacją w walce o serce Leny. To przystojny, pewny siebie i kochany mężczyzna. Nie miał łatwego życia, ciężko pracował na to, by zyskać wszystko, co posiadał. Mimo wielu odtrąceń, nie poddawał się, lecz dążył do osiągnięcia celu. Wydawać by się mogło, że życie Leny jest idealne i nie może się w nim wydarzyć nic złego. Pozory mogą mylić. Przez pewną sytuację dziewczyna boi się ponownie zaufać. Broni się przed miłością i nie dopuszcza do tego, by była szczęśliwa. Jednak to dobra osoba, która troszczy się o swoich bliskich. Czasem irytowało mnie ich zachowanie i miałam ochotę nimi potrząsnąć, ale szczerze im kibicowałam, by byli razem.  



- Życie jest zbyt krótkie, żeby nie wybaczać i nie zapominać…


Okładka przykuwa i cieszy oko. Przedstawia młodą parę, która idealnie obrazuje nam naszych głównych bohaterów. Moim zdaniem wydawnictwo się spisało i wykonało kawał dobrej roboty.

Pierwszy raz to historia dwójki młodych ludzi, którzy wiele doświadczyli w życiu. Opowiada o cierpieniu, zaufaniu, cierpliwości i pokonywaniu własnych ograniczeń. Los ponownie splata ze sobą drogi bohaterów, aby odnaleźli wspólne szczęście. Tylko od nich zależy czy to wykorzystają. Aby ich miłość mogła się narodzić, muszą pokonać wiele trudności. Jednym z nich jest lęk, który choć niewidoczny, potrafi raz na zawsze zniszczyć nasze życie. Autorka pokazuje nam, że nie wszystko jest tylko czarne lub białe, lecz zmusza nas do głębszego myślenia i odczuwania.  

Podsumowując, szczerze polecam Wam tą książkę. Pomimo kilku niedociągnięć i błędów, to piękna historia warta poświęconej jej uwagi. Idealnie nada się na letnie wieczory.





Otwórz swoje serce i nawet jeśli zostaniesz zraniona, świat się nie skończy.
Obiecuję ci.
Słońce znowu wstanie, w nocy zaświecą gwiazdy, a ty znowu będziesz mogła kogoś pokochać.



Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu Novae Res.  


Znalezione obrazy dla zapytania novae res


20 komentarzy:

  1. Och jak ja lubię takie powieści.

    www.natalia-i-jej-świat.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Od dawna słyszę o autorce i zazwyczaj są to pozytywne głosy. Trzeba się przekonać samemu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na wakacyjne niezobowiązujące zaczytanie. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na urlopie mogłabym przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. fajna na lato, taka lekka ksiązka

    OdpowiedzUsuń
  6. jaka piękna okładka, ah mam słabość do nich

    OdpowiedzUsuń
  7. Okładka faktycznie jest zachęcająca, a sama historia opisana w książce wydaje się ciekawa. Być może przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawa jestem szczegółów historii tych bohaterów :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Oj aż zachciało mi się ją przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
  10. W sam raz propozycja dla mnie lubię takie klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  11. Historia tych dwojga wydaje się być ciekawa i godna przeczytania

    OdpowiedzUsuń
  12. Lubię tego typu książki! Jak dla mnie na wakacje w sam raz! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Książka idealna dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zaciekawiła mnie książka, zresztą jak zawsze to co polecasz to musi być dobre!!!

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak zwykle trafne cytaty :) Nie przepadam za książkami o miłosci, ale Ty mnie do każdej książki przekonujesz :))

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo trafione cytaty a okładka zachęca!

    OdpowiedzUsuń
  17. Książka zapowiada się świetnie, robię więc listę na jesień... bo póki co brakuje mi czasu na wszystko ;-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Kończę "Love & Geleto" i zabieram się właśnie za nią :D
    Ale czuję, że i mi się spodoba :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)
Jest to dla mnie motywacja do dalszej pracy :)
Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.