czwartek, 19 lipca 2018

"Love & Gelato" Jenna Evans Welch

Życie bez miłości jest jak lato bez słońca.






Tytuł: Love & Gelato
Autor: Jenna Evans Welch
Tłumaczenie: Donata Olejnik
Seria: Uwaga Młodość
Strony: 325
Bohaterka: Carolina
Wydawnictwo: Dolnośląskie


Lina wyruszyła do Włoch tylko po to, by wypełnić wolę umierającej mamy i poznać swego ojca. Cóż to jednak za ojciec, skoro nie było go w jej życiu przez szesnaście lat! Dziewczyna marzy tylko o jednym – o powrocie do USA. Niespodziewanie w jej ręce trafia pamiętnik mamy i Lina zaczyna odkrywać magiczny świat romansów, włoskich dzieł sztuki i sekretnych kulinarnych receptur… W towarzystwie uroczego Rena rusza śladami mamy i ujawnia długo skrywaną rodzinną tajemnicę. Jak się okaże, nic nie jest takie, jakim się wydawało. Nawet ona sama…

źródło opisu: https://publicat.pl/wydawnictwo-dolnoslaskie


Życie Liny już nigdy nie będzie takie jak dawniej. Ma tylko mamę, aż pewnego dnia dowiaduje się, że jest śmiertelnie chora. Ostatnią jej wolą przed śmiercią jest wyjazd Liny do Florencji do swojego ojca. Dziewczynie nie podoba się ten pomysł, ale dotrzymuje złożonej obietnicy. Jej niepokój się pogłębia, gdy dowiaduje się, że Howard jest zarządcą cmentarza dla żołnierzy II wojny światowej i mieszka na cmentarzu. Lina niczego innego nie pragnie bardziej jak powrotu do Stanów. Zaraz po przylocie do Liny trafia pamiętnik jej matki, który dostaje od Sonii. Skrywa on tajemnicę sprzed lat i jest kluczem do jej odkrycia. Podczas codziennego biegania Carolina poznaje Rena, z którym szybko się zaprzyjaźnia. Chłopak przedstawia jej swoich przyjaciół i pokazuje piękną Florencję. Wspólnie podążają śladami jej mamy i odkrywają długo skrywane sekrety. Co skrywa pamiętnik? Czy dziewczyna po odkryciu tajemnic zostanie we Florencji z Howardem?

Styl autorki jest lekki i przyjemny. Książkę czyta się jednym tchem i ciężko było ją odłożyć. Pochłonęłam ją w kilka godzin. Dodatkowym atutem były włoskie zdania zgrabnie wplecione w tekst. Nie utrudniało to czytania, ponieważ wszystkie miały polskie przypisy. Bardzo mi się to podobało i tworzyło ciekawe połączenie. Było to moje pierwsze spotkanie z panią Welch i jestem pewna, że w przyszłości sięgnę po inne książki jej autorstwa.  

Mile zaskoczył mnie fakt, że Love & Gelato nie okazało się banalnym wakacyjnym romansem. Dominującym tematem był pamiętnik mamy Liny i odkrycie tajemnicy, który został poprowadzony w ciekawy sposób. Mamy wplecione jego fragmenty i z każdym nowym faktem zostajemy wciągnięci w wir wydarzeń. Autorka nie ujawnia nam wszystkiego na raz, lecz rozkłada w interesujący sposób, a my jesteśmy coraz bardziej ciekawi finału. Wątek miłosny znajduje się na drugim planie, a autorka ze smakiem nas przez niego prowadzi.

Okładka jest śliczna. Utrzymana w bardzo wakacyjnym stylu. Delikatnie i subtelnie wykonana. Przykuwa i cieszy czytelnicze oko. Wydawnictwo bardzo się postarało.

Love & Gelato to opowieść o sile miłości, ogromnej stracie, bólu, tęsknocie, poświęceniu i wybaczeniu. Uczy jak podnieść się po śmierci bliskiej osoby i na nowo zacząć żyć. To smutna i trudna opowieść, ale ma w sobie coś pozytywnego. Daje nadzieję, a humor panujący w książce rozładowuje napięcie.

Podsumowując, szczerze polecam Wam Love & Gelato. Urzekną Was wspaniały włoski klimat, cudowne lody i piękne miejsca oraz krajobrazy, które odkrywamy wraz z bohaterami. Nie jest przeznaczona wyłącznie dla młodzieży, lecz także starszym czytelnikom sprawi przyjemność. Jest zdecydowanie warta poświęconej jej uwagi i idealnie nada się na letnie wieczory.





Za możliwość przeczytania dziękuję:


25 komentarzy:

  1. Bardzo lubię czytać książki, w których w trakcie lektury towarzyszy nam klimat jakiegoś państwa, a skoro tutaj towarzyszą nam Włochy, które bardzo lubię to, czuję się zachęcona do lektury. ;D

    biblioteka-wspomnien.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Włoskie klimaty należą do moich ulubionych, czasem skuszę się na nie i w takim wydaniu. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie przekonałaś, chętnie sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdecydowanie zamawiam! Ta okładka! Lody! Pyszności :D

    http://zagubionapomiedzywersami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio wszędzie jej pełno. Miłość, strata, tęsknota... to coś co lubię w książkach

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię lekkie książki na lato i wyjazdy.

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie po weekendzie zacznę ją czytac :) Mam nadzieję, że i mnie się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
  8. To chyba ta książka z rodzaju tych lżejszych a takowe też lubię.

    OdpowiedzUsuń
  9. O lubię takie książki! Muszę w końcu znaleźć czas na czytanie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja dziś zamówiłam kilka nowości, będe musiała je przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Książki z motywem przeszłości z pamiętnika zawsze mi się podobały, miały w sobie coś co mnie ciekawiło

    OdpowiedzUsuń
  12. Z chęcią przeczytam tą książkę - uwielbiam Włochy więc to mój klimat :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ogólnie widzę, że sięgasz po fajne książki, które po zapoznaniu się z reckami i ja mam chęc przeczytać :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo mnie zaciekawiłaś tą propozycją :)

    OdpowiedzUsuń
  15. brzmi interesująco, najpierw przeczytam swój stos

    OdpowiedzUsuń
  16. Książka bardzo ciekawa. Idealna lektura na lato.

    OdpowiedzUsuń
  17. juz sama okładka mi się spodobała, chyba sie skusze na nia

    OdpowiedzUsuń
  18. Fajna okładka ;) Ale jakoś nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  19. Lubię takie sekrety w książkach :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Okładka tej książki przyciąga uwagę :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Kończę ją czytać, może jutro młody pozwoli i jestem zachwycona!
    Te opisy...czuję się, jakbym tam była i kurcze chciałabym tam się znaleźć i zwiedzać razem z Liną te piękne miejsca :(

    OdpowiedzUsuń
  22. Okładka sprawia że mam ochotę na lody ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ojej, uwielbiam Włochy, więc ta książka to coś dla mnie. Najchętniej zabrałabym się za jej czytanie już w tej chwili :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)
Jest to dla mnie motywacja do dalszej pracy :)
Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.