poniedziałek, 16 lipca 2018

"Kocham tylko tak" Kate Sterritt


Są ludzie, którzy przez chwilę lub przez całe życie starają się podciąć ci skrzydła,
podczas gdy inni pomagają ci w nauce latania. 

Tytuł: Kocham tylko tak
Autor: Kate Sterritt
Tłumaczenie: Ewa Westwalewicz-Mogilska
Strony: 347
Bohater/ka: Mereki/Emerson/Josh
Wydawnictwo: Kobiece

Piękna i wzruszająca historia o wychodzeniu z ciemności i próbie pogodzenia się z tym, co już nie wróci.

Emerson Hart poznała Merekiego, kiedy miała zaledwie dziesięć lat. Połączyła ich wielka przyjaźń, która z biegiem czasu przerodziła się w miłość. Kiedy dziewczyna dorosła, pewnego dnia utraciła wszystko, co było jej drogie, a Mereki nie był już chłopcem, którego pokochała.

Emerson nie może zrozumieć, dlaczego wszystko się zmieniło. Wtedy w jej życiu pojawia się Josh, który przypomina jej Merekiego. Serce Emerson zaczyna się otwierać, chociaż wydawało się, że tylko jeden chłopak ma do niego klucz. Ten, którego naprawdę kochała.

Ta historia trafi prosto do Waszego serca. To opowieść o dojrzewaniu, wybaczaniu i odnajdywaniu siebie, kiedy wydaje się, że wszystko jest już stracone.

źródło opisu: http://www.wydawnictwokobiece.pl





Miłość to najcudowniejsze uczucie pod słońcem. Gdy się zakochujemy, patrzymy na świat zupełnie inaczej, a osoba, którą darzymy uczuciem, staje się dla nas najważniejsza. Zwłaszcza, gdy odnajdujemy bratnią duszę: jedna dusza w dwóch ciałach. A co się stanie, gdy ta cząstka duszy przepadnie na zawsze?

- Naprawdę się cieszę, że mnie znalazłeś. - Nie wiedziałem, że zabłądziłaś. - Ja też nie wiedziałam.

 
Książkę pochłonęłam w ciągu dwóch dni. Było w niej to coś, co nie pozwalało się od niej oderwać. A ja cały czas miałam mętlik w głowie. Próbowałam rozwiązać zagadkę, co mogło się wydarzyć w ciągu jednego dnia, że już nic nie mogło być takie samo.

Emerson poznajemy, gdy jest jeszcze dzieckiem. Nie ma łatwego życia, ale jest pełną radości dziewczynką. Wszystko za sprawą przyjaciela. Jest nim Mereki. Z czasem stają się dla siebie wszystkim. Chcą razem budować przyszłość. On chce zostać inżynierem budownictwa, a ona poświęcić się sztuce. Gdy ich marzenia mają się ziścić, los staje im na drodze. Jak tak silna więź mogła zostać zerwana? Co się wydarzyło, że Emerson z pełnej radości dziewczyny, zamieniła się w cień własnej osoby? Czy uda jej się odnaleźć to, co utraciła?


Jeśli zbudujesz wieżę życia z rzeczy, które cię uszczęśliwiają,
twoje życie będzie pełne barw i świateł,
ale jeśli zlekceważysz swoje pasje i nie będziesz inwestować w odpowiednie rzeczy i odpowiednich ludzi,
życie będzie płaskie i nudne. Będziesz żyć w ciemnościach. 

Emerson jako osoba dorosła pracuje w cukierni. Dzięki temu poznaje Josha. Prowadzi on zajęcia, które pozwalają odnaleźć siebie. Terapia sztuką to coś niesamowitego. Dzięki niej Emerson ma szansę skruszyć mur, który zbudowała wokół siebie oraz odnaleźć to, co utraciła.

Josh od dziecka otoczony miłością rodziców i braci, w przeciwieństwie do Emerson. Gdy traci ojca, traci również kawałek siebie. Jednak otrzymuje coś, co napawa go nową nadzieją. To dobry, miły i wrażliwy człowiek. Dotąd nie wiedział, że czegoś mu w życiu brakuje. Dopóki nie spotkał pięknej, ale zagubionej duszy. Jak potoczy się historia bohaterów?





Okładka jest prześliczna <3 Zakochałam się w niej i do tej pory nie mogę się na nią napatrzeć. Jest subtelna i delikatna. A złoty napis przyciąga wzrok.

Styl autorki bardzo mi się spodobał. Jest lekki i łatwo można się wciągnąć w lekturę. Czyta się bardzo szybko. Błędów nie znalazłam. A mała strzałka przy każdym rozdziale wygląda uroczo.


Kocham cię na tym i na tamtym świecie.


Kocham tylko tak to historia trójki cudownych osób, które coś w swoim życiu utraciły. Jest to historia pełna miłości, przyjaźni, ale również pełna bólu i smutku. Los rozdaje nam karty, ale nie jesteśmy w stanie zmienić biegu wydarzeń. Miłość może dawać, ale może też odbierać. Ta książka na długo pozostanie w mojej pamięci. Jest tak cudowna, ale i też smutna. Nie obyło się bez chusteczek. Zwraca uwagę na ważne elementy, np. wychowanie dziecka. Emerson nie zaznała miłości rodzicielskiej, a tak nie powinno być. Polecam Wam tą książkę z całego serca <3 Jest naprawdę warta poznania.



Jesteś moim światłem, ilekroć mroki spowijają świat. Nigdy nie pozwól, by twoje światło zgasło,
bo ono rozświetli nie tylko mój świat.






Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu Kobiecemu.





24 komentarze:

  1. w mojej pamięci również kocham tylko tak pozostanie na bardzo bardzo długo ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Niby nie powinno się oceniać książki po okładce, ale ja patrząc na tę też mam chęć ją kupić :D Bardzo trafia w mój gust :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Już widzę za na lato książka idealna

    OdpowiedzUsuń
  4. Te cytaty mnie bardzo zauroczyły :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Gdybym była nastolatką pewnie skusiłabym się na lekturę tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne cytaty wybrałaś jeden nawet zapisałam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Przeczuwam, że ta książka zapadła by mi w pamięci gdybym ją czytała

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne cytaty. Myślę, że by mi się spodobała ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ta książka wydaje się byc bardzo życiowa. Muszę ją przeczytac :) Cytaty piękne :)

    OdpowiedzUsuń
  10. piękna ta okładka, uwielbiam takie i mam słabość do nich. A książka obiecująco się zapowiada

    OdpowiedzUsuń
  11. Coś czuję że wciągała by mnie na maksa ta książka.

    OdpowiedzUsuń
  12. Mogłabym się nią zainteresować. Ostatnio czytam takie babskie książki :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wydaje mi się ciekawa ta książka. W ostatnich dniach taka deszczowa pogoda, że nic tylko siąść i czytać :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Lubię takie love story ;) Nawet jak są smutne :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie słyszałam o tej książce, ale zapowiada się naprawdę ciekawie!

    OdpowiedzUsuń
  16. Książka musi być bardzo romantyczna zważywszy na te piękne cytaty

    OdpowiedzUsuń
  17. Czasem lubie takie romantyczne historię :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Książka bardzo mnie zaciekawiła. Gustuję w takich lżejszych lekturach.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciekawa książka. Chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Okładka jest boska. Urzekła mnie. Zacheciłaś mnoe tą recenzją do tej lektury.

    OdpowiedzUsuń
  21. Twoja recenzja zachęciła mnie do przeczytania tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam tę książkę, jest piękna, ale i taka smutna :(
    Nie wybaczę Ci, że zaczęłaś czytać beze mnie xDDD <3

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)
Jest to dla mnie motywacja do dalszej pracy :)
Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.