czwartek, 26 lipca 2018

"Dearest Clementine" Lex Martin


Jest brzegiem, do którego przybijają moje wzburzone wody.




Tytuł: Dearest Clementine
Autor: Lex Martin
Tłumaczenie: Agnieszka Kalus
Seria: Dearest (tom 1)
Strony: 367
Bohater/ka: Gavin/ Clementine
Wydawnictwo: Kobiece


Clementine to dziewczyna, która musi nauczyć się na nowo kochać. Wydawałoby się, że jej życie jest równie zjawiskowe, jak ona. Jednak problemy z rodzicami, zdrada ukochanego chłopaka oraz napaść seksualna ze strony nauczyciela sprawiły, że stała się nieufną i zamkniętą w sobie osobą.

Clementine wyznaje zasadę, że z nikim się nie umawia. Kiedy na horyzoncie pojawia się przystojny Gavin, chłopak, którego każda dziewczyna chciałaby spotkać na studiach, wiele się zmienia.

Z czasem zbliżają się do siebie. Kiedy wplątują się w historię tajemniczego zaginięcia studenta, Clementine nieświadomie staje się celem. Gavin wie, że musi być ostrożny, bo zagrożone jest nie tylko serce, ale też życie jego dziewczyny. (opis - Lubimy Czytać)                                                                                             


Na tym polega piękno literatury. Odkrywasz, że twoje tęsknoty są uniwersalnymi tęsknotami, że nie jesteś samotna i odcięta od ludzi. Gdzieś należysz.


Clementine to studentka ostatniego roku kreatywnego pisania i angielskiego. By opłacić studia napisała pod pseudonimem książkę Young Adult, opartą na własnych doświadczeniach. Ku zdziwieniu Clem stała się bestsellerem. Niestety dopadła ją blokada pisarska. Szukając inspiracji w akademiku poznaje jego opiekuna , przystojnego Gavina. Co wyniknie z ich znajomości? Czy mają szanse na szczęśliwe zakończenie?

Styl autorki lekki i przyjemny. Książka została napisana prostym językiem z dużą ilością humoru. Wciąga od pierwszych stron i nie sposób się od niej oderwać. Pani Martin porusza wiele ważnych problemów, a także pokazuje nam literacki świat od strony autora.

Clementine ma za sobą burzliwą przeszłość. Została zraniona i od tamtego czasu trzyma każdego na dystans. Gavin jednak się nie poddaje, z czasem zdobywa zaufanie dziewczyny i zostają przyjaciółmi. Spędzają ze sobą czas i tworzy się między nimi nić porozumienia. On pomaga jej dając inspiracje (i to jakie! :D), a ona podsuwa mu rady do artykułów.


- Możesz wszystko zepsuć.
- Zepsuć? A co?
- Przez ciebie mogę już nigdy nie umówić się z żadnym facetem.
- Taki jest plan.


Mamy tu również wątek kryminalny. Gav przeprowadza śledztwo do swojego artykułu na temat zaginięcia studentki. Clem nieświadomie stanie się następnym celem i będzie jej grozić niebezpieczeństwo.

Bohaterowie skradli moje serce *.* Uwielbiam ich. Współlokatorki i najlepsze przyjaciółki Clem (Jenna, Harper i Dani) były kochane, zawsze wspierały dziewczynę i pomagały w trudnych chwilach. Jej brat bliźniak Jax, Daren, Ryan i Kade pokazali, że są troskliwymi i wartościowymi chłopakami, którzy opiekowali się Clem, mimo początkowych nieporozumień między nimi. Każdy zasługuje na takich przyjaciół.


Nie musisz się tłumaczyć. Wybrałem ciebie. Ciebie pragnę.


Gavin to seksowny i kochany mężczyzna. Jest utalentowanym pisarzem, a także muzykiem. Razem z przyjaciółmi gra w zespole. Uroczy, czuły, zabawny, ehh czego chcieć więcej? :D Potrafił dotrzeć do Clementine i dzięki niemu otworzyła się i zaufała. Clem to piękna, twarda i czasami wredna dziewczyna z charakterem. Jednak była też wrażliwa i nieśmiała. W przeszłości została zdradzona i zraniona przez najbliższe jej osoby. Pomimo ciężkiego życia nie załamała się i walczyła każdego dnia, by przetrwać i spełniać marzenia. Zaimponowała mi i bardzo ją polubiłam.    

Dearest Clementine to piękna opowieść o zaufaniu, wybaczeniu, walce, przyjaźni i szczerej miłości. To urocza historia z humorem, odrobiną dramatu i muzyką w tle. Przyprawia o szybsze bicie serca, urzeka swoją prostotą i realizmem. 

Podsumowując, z całego serca Wam ją polecam. Jest warta poświęcenia jej uwagi. Nie zawiedziecie się. Ja na pewno długo o niej nie zapomnę i z niecierpliwością czekam na kolejne tomy :)




Natychmiast powstała między nimi zażyłość, która już nigdy nie osłabła.


   Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu Kobiecemu.                                                            


 Znalezione obrazy dla zapytania wydawnictwokobiece




21 komentarzy:

  1. Lubię takie historie o miłości, ahh :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo jestem ciekawa tego kryminalnego wątku jak i całej powieści 💖💖

    OdpowiedzUsuń
  3. Opis książki jest interesujący i wzbudzający ciekawość

    OdpowiedzUsuń
  4. na lato wprost idealna pozycja

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mnie zainteresowała ta historia!

    OdpowiedzUsuń
  6. Idealna dla mnie. Musze przeczytać

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawa historia, dodam na listę do przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mimo tego, że jest dobra, to po prostu totalnie nie moje klimaty, wiec osobiście odpuszczę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. W takim razie zapisuję sobie na swoją listę! :) Lubię takie książki :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Zapowiada się bardzo ciekawie, dopisuję na listę do przeczytania :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Dawno nie sięgałam po książki tego wydawnictwa, chętnie zerknę na ich nowości. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Historie miłosne zawsze mnie ciekawią.

    OdpowiedzUsuń
  13. W sam raz dla mnie na letnie wieczory :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie przepadam za miłosnymi książkami ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja raczej książek o miłosci nie czytam, ale Twoje recenzje zachęcają do przeczytania każdej :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo lubię książki o miłości :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nigdy wcześniej nie słyszałam na temat tej książki, ale myślę,że przypadłaby mi do gustu. Lubię tego typu pozycje.

    OdpowiedzUsuń
  18. Mam nadzieję, że wkrótce uda mi się znaleźć w napiętym grafiku trochę czasu na książki. Tą chętnie bym przeczytała.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciekawa historia, ale ostatnio kompletnie nie mam czasu na czytalnie

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)
Jest to dla mnie motywacja do dalszej pracy :)
Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.