czwartek, 12 lipca 2018

"Buntowniczka z pustyni" Alwyn Hamilton



Jeśli wiedza była władzą, wówczas niewiedza była największą słabością istot nieśmiertelnych.




Tytuł: Buntowniczka z pustyni
Autor: Alwyn Hamilton
Tłumaczenie: Agnieszka Kalus
Seria: Buntowniczka z pustyni (tom 1)
Strony: 364
Bohater/ka: Jin/ Amani
Wydawnictwo: Czwarta Strona



Bardziej wybuchowa niż proch strzelniczy!

Bezkresne piaski pustyni przemierzają tajemnicze bestie, w których żyłach płynie czysty ogień. Krążą pogłoski, że istnieją jeszcze takie miejsca, w których dżiny wciąż parają się czarami. Lud Miraji coraz mocniej występuje przeciwko tyranii Sułtana. Każda noc pośród wydm pełna jest niebezpieczeństw i magii. Jednak osada Dustwalk nie jest ani magiczna, ani mistyczna – to zabita deskami dziura, którą nastoletnia Amani pragnie opuścić przy najbliższej okazji.

Buntowniczka wierzy, że dzięki talentowi w posługiwaniu się bronią, uda jej się uciec spod opieki despotycznego wuja. Podczas zawodów strzeleckich poznaje Jina – tajemniczego i przystojnego cudzoziemca, który może jej pomóc w realizacji planów. Amani nie przepuszcza jednak, że jedna, ryzykowana decyzja, sprawi, że będzie musiała uciekać przed armią Sułtana, ramię w ramię ze zbiegiem oskarżonym o zdradę stanu.

źródło opisu: www.czwartastrona.pl



Wiesz, nigdy nie wierzyłem w przeznaczenie , dopóki cię nie spotkałem. […] Potem zacząłem myśleć, że los nie może mieć tak wypaczonego poczucia humoru.


Amani najbardziej na świecie pragnie wolności. Po tragicznej śmierci rodziców trafia pod opiekę surowego wuja. Wiedzie trudne życie w kraju, w którym kobiety nie mają żadnych praw, a najbliżsi traktują ją z nienawiścią. Amani potrafi doskonale posługiwać się bronią. Wykorzystuje to, by ostatecznie uwolnić się spod władzy wuja i postanawia wziąć udział w turnieju, który na zawsze odmienia jej losy. Poznaje tam tajemniczego Jina, z którym później ucieka. Wyruszają razem w podróż poprzez bezkresne piaski pustyni. Ścigani przez armię Sułtana będą musieli stoczyć wiele walk i pokonać czyhające na nich niebezpieczeństwa.

Styl autorki jest lekki, sprawia, że płyniemy przez książkę, a kartki uciekają nam w mgnieniu oka. Wszystkie wydarzenia się zazębiają i tworzą przyjemną całość. Akcja trzyma w napięciu i nie daje się nam nudzić. Dialogi bawią, a wydarzenia powodują szybsze bicie serca. Autorka nie rozwodzi się niepotrzebnie nad zbędnymi opisami, lecz ze smakiem prowadzi nas przez losy bohaterów.



[…]Może miałam oczy zdrajcy, ale za jego uśmiech oddałabym wrogowi całe imperium.


Bohaterowie to prawdziwi ludzie. Mają swoje wady i zalety, a przede wszystkim nie udają.        Amani jest odważna, silna i mądra. Spodobała mi się jej wytrwałość i cięty język. Ma dość życia pod dyktando innych i postanawia o siebie zawalczyć.                                                                                 Jin to przystojny i tajemniczy buntownik. Jest odważny, silny i zabawny. Troszczył się o najbliższych i o Amani, której nie dawał się pakować w kłopoty. Zauroczył mnie swoim charakterem i swobodą. Nieraz udało mu się mnie rozbawić i zaskoczyć.

Buntowniczka z pustyni to powieść, w której każdy znajdzie coś dla siebie. Znajdziemy w niej elementy przygodowe, akcji, fantastyki i trochę romansu, jednak nie gra on pierwszych skrzypiec. Mamy również pełno magii, ale nie spotkamy tu żadnych wróżek czy czarownic. Pustynia, w której żyją bohaterowie kryje w sobie wiele tajemnic, niespodzianek i stworzeń, których nie spotkacie nigdzie indziej. W książce mamy do czynienia z walką między dwoma państwami, polityką i grupą buntowników sprzeciwiającą się jej. Pustynia przeraża swoją potęgą i pustoszy wszystko na swojej drodze.










Nigdy nie widziałem, żeby flirtował ze śmiercią dla kogoś innego niż my. Aż pojawiłaś się ty.









Okładka jest piękna. Idealnie oddaje klimat książki. Ciemne barwy dodają jej mroku, a w połączeniu ze złotymi zdobnikami nie sposób się jej oprzeć. Każdy rozdział jest rozpoczęty takimi samymi zawijasami jak na okładce. Czcionka jest ładna, odpowiednia do szybkiego czytania, a tekst dobrze rozmieszczony. Wydawnictwo bardzo się postarało.

Podsumowując, Buntowniczka z pustyni to świetna książka dla każdego. Nie jest przeznaczona tylko dla młodzieży, ale również zainteresuje trochę starsze osoby, a zwłaszcza miłośników fantastyki. Pani Hamilton stworzyła magiczny świat, który urzeka swoim bogatym wnętrzem. Szczerze polecam każdemu z Was. A ja już nie mogę się doczekać, aż przeczytam kolejne tomy i poznam dalsze losy bohaterów :)





Ty jesteś tym krajem, Amani […]
Bardziej żywa niż cokolwiek innego.
Cała z ognia i prochu strzelniczego,
zawsze z jednym palcem na cynglu.

23 komentarze:

  1. Kolejna pozytywna recenzja tej powieści - chyba w końcu muszę się na nią skusić, bo już od dawna jest na mojej liście do przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
  2. Od dawna mam ochotę sięgnąć po tę serię, zwłaszcza po tylu pozytwynych recenzjach! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaczęłam czytać książkę, jednak poddałam się po 100 stronach - nie podobała mi się kompletnie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka godna uwagi. Muszę ją koniecznie dopisać do listy ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czuję się zachęcona, super post ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zwrócę na tę książkę uwagę!

    OdpowiedzUsuń
  7. Zaciekawił mnie zawarty mix stylów w tej książce i jestem ciekawa jak by mi się ją czytało

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo mnie zaciekawiłaś. Lubię takie historie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zapowiada się mega interesująco.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo jestem ciekawa tej książki, choc za elementami fantastyki nie przepadam :P Okładka jest naprawdę piękna :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jestem jej bardzo ciekawa, myślę, żeby mi się spodobała :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Książka raczej nie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo lubię książki, których akcja toczy się w tego typu miejscach. Myślę, że spodobałaby mi się ta lektura :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Opowieść jest bardzo kusząca do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  15. fakt okładka piękna i zachęca. Super

    OdpowiedzUsuń
  16. Ależ piękną ma okładkę ta książka :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Sama okładka już wiele mówi o tej powie i

    OdpowiedzUsuń
  18. Przypuszczam, że książka może zainteresować moją córkę, chętnie podsunę jej ten tytuł pod rozwagę. :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo mnie ciekawi ta seria - w dodatku jest tak pięknie wydana ❣️

    OdpowiedzUsuń
  20. Okładka piękna, do tego ciekawi mnie ta książka.

    OdpowiedzUsuń
  21. Obawiam się, ze tym razem nie w moim typie ale jak to mówią, nie oceniaj książki po okładce ;-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam!!! :D
    Muszę koniecznie 2 tom poznać, bo każdemu polecam i każdy już czyta ode mnie 2 , a ja nadal nie :O :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)
Jest to dla mnie motywacja do dalszej pracy :)
Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.