czwartek, 25 lutego 2021

"Układ z milionerem" Pola Kraucz

 

Była zdesperowana. Tylko on mógł jej pomóc. A tak się składało, że miała coś, co on chciał w zamian.







Tytuł: Układ z milionerem

Autor: Pola Kraucz

Strony: 444

Bohater/ka: Oliver/Ivon

Wydawnictwo: NieZwykłe

 


Dziewiętnastoletnia Ivon dobrze wie, czym jest bieda i co naprawdę można kupić za pieniądze. Gdyby musiała się martwić tylko o siebie, z pewnością jakoś poradziłaby sobie w świecie, w którym głód jest przygnębiającą codziennością. Jednak dziewczyna ma jeszcze pod opieką młodsze rodzeństwo. Niestety ich ojciec jest zwykłym pijakiem i nie interesuje go los dzieci.
Nie mając wyboru, Ivon chowa swój honor do kieszeni i idzie prosić o pieniądze. Nie musi daleko szukać, bo kilka kilometrów od jej biednej dzielnicy znajdują się ogrodzone wysokim murem luksusowe rezydencje. W jednej z nich mieszka Oliver.
O mężczyźnie krążą miejskie legendy. Oliver ma bardzo dużo pieniędzy i najprawdopodobniej jest gangsterem, wcielonym potworem. Mimo wszystko Ivon nie ma wyjścia. Musi poprosić go o pomoc.
Ku jej zaskoczeniu Oliver się zgadza. Jednak chce czegoś w zamian.
(Opis z Lubimy czytać)

 


 

Układ z milionerem to debiut autorki. Zainteresował mnie opis, więc z chęcią po niego sięgnęłam. Czy przypadł mi do gustu?

 

Ivon to młoda dziewczyna, która wiele przeszła w swoim życiu. Bieda, głód i brak wsparcia ze strony ojca pijaka towarzyszą jej już od dawna. Jedyne co ją trzyma przy życiu i daje siłę do walki to jej młodsze rodzeństwo. Czuje się za nich odpowiedzialna i jest w stanie zrobić dla nich wszystko. Kiedy los stawia ją pod ścianą, dziewczyna musi schować honor do kieszeni i poprosić o pomoc pewnego mężczyznę.

Oliver to przystojny i groźny milioner. Mieszka w luksusowej willi niedaleko biednej okolicy, a na jego temat krążą różne legendy. Mężczyzna budzi niepokój i przerażenie w Ivon, ale mimo tego zwraca się do niego, by jej pomógł. Oliver się zgadza, ale chce czegoś w zamian. Proponuje dziewczynie układ. Co wyniknie z ich relacji? Jak potoczy się ta historia?

 

 

- Okej. Zapłacę za całą operację – oznajmił i uśmiechnął się przebiegle. – Pomówmy o tym, jak mi to wynagrodzisz.

- Mogę…

- Jesteś dziewicą Ivon?

 

 

Styl autorki jest stosunkowo lekki i przystępny. Czyta się ją całkiem szybko i nie nudzi. Fabuła wyróżnia się trochę na tle innych. Nie zabrakło chwil grozy, dramatu, niebezpieczeństwa, ale też smutku i cierpienia. Na plus motyw intryg i tajemnic oraz nutka humoru i szczęścia.

 

Główni bohaterowie to dobrze wykreowane postacie. Polubiłam ich, zwłaszcza Olivera. Współczułam Ivon, ale czasami potrafiła mnie zirytować swoim zachowaniem. Mężczyzna przez większą część książki stanowił dla mnie zagadkę, z jednej strony bogaty, wybuchowy, zepsuty gangster, ale z drugiej strony osoba mająca dobre serce i chęć pomocy. Ivon to typ szarej, płochliwej myszki. Na koniec jednak przeszła przemianę i stała się bardziej pewna siebie. Między bohaterami czuć przyciąganie, ale czy ich znajomość ma szansę na coś więcej? Czy połączy ich uczucie?

 

Układ z milionerem to dobra książka. Nie powaliła mnie na kolana i nie zachwyciła, ale spędziłam z nią miło czas. To opowieść o podziale na biednych i bogatych, sekretach, zawirowaniach, poświęceniu dla najbliższych, walce o przetrwanie, niebezpieczeństwie, nadziei. Kilka niespodziewanych zwrotów akcji i ciekawa fabuła to dodatkowe plusy. Nie zabrakło jej jednak wad. Historia o nieoczekiwanym uczuciu, rodzinie, dojrzewaniu i przekraczaniu własnych granic. Jest to książka dla mniej wymagających czytelników, którzy poszukują chwilowej rozrywki i oderwania myśli od rzeczywistości. I tym osobom ją polecam.

 

 

Odwróciłam się wystraszona i od razu zamarłam. Stał tam Oliver. Znów zdenerwowany, wręcz wściekły. Patrzył na mnie chłodno, a moje serce tak bardzo przyśpieszyło, iż miałam wrażenie, że za moment wyskoczy mi z piersi. Czekałam, aż brunet coś powie albo zacznie krzyczeć. Jednak on wciąż milczał, a przez to przedłużające się oczekiwanie, czułam, jakbym miała za moment zemdleć ze strachu.

 

 

Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu:

 

 

Moja ocena: 7/10


3 komentarze:

  1. Siostra lubi takie historie, więc polecę jej też tę lekturę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa propozycja czytelnicza dla miłośniczek gatunku, do szybkiego sympatycznego relaksu. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)
Jest to dla mnie motywacja do dalszej pracy :)
Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.