poniedziałek, 22 lutego 2021

"Zamruczę ci" Agata Bieńko

 

 No bo po co związek, po co się angażować, skoro ta druga osoba zawsze może oszukiwać? Skąd mam wiedzieć, że spotkałam kogoś, komu mogę zaufać? I skąd mam wiedzieć, że ten ktoś kocha mnie tak mocno, że nigdy nie nawali?

 


Tytuł: Zamruczę ci

Autor: Agata Bieńko

Strony: 528

Bohater/ka: Paula/Grzegorz

Wydawnictwo: Kobiece

 





Zabawna romantyczna historia, w której nie tylko nieszczęścia chodzą parami!

Pod kołami samochodu Pauli ginie czarny kot, któremu niechcący odebrała ostatnie – siódme – życie. Właścicielka kota, stara cyganka, rzuca na dziewczynę klątwę. Z początku ta nic sobie z niej nie robi, jednak po roku ma za sobą trzy nieudane związki, niezliczone kłótnie, a do tego jej młodsza siostra właśnie planuje ślub! Nawet jej najlepsza przyjaciółka i współlokatorka Zosia, która „zna się na takich rzeczach”, niewiele może zdziałać.

Grzegorz jest cenionym i zabójczo przystojnym ginekologiem mającym wokół siebie wianuszek kobiet także po pracy. To typowy gracz, który nie potrafi i nie chce zaangażować się w poważny związek. Dla Pauli miał być przygodą na jedną noc pozwalającą chociaż na chwilę odpędzić jej ponure myśli.

Los jednak sprawia, że ciągle na siebie wpadają, mimo tego, że kompletnie nie potrafią się dogadać. Grzegorz nie zamierza stracić z oczu pięknej Pauli, a ta planuje wykorzystać go w nieustającej wojnie z matką, która nie chce dać jej spokoju. Czy niesforny pan doktor pomoże jej zrobić dobre wrażenie na rodzinie?
(Opis z Lubimy czytać)

 


Sięgając po książkę sądziłam, że jest to jednotomówka, ponieważ ilość stron mogła sugerować szczęśliwe zakończenie. Jakie było moje zdziwienie, gdy książka skończyła się w takim momencie. A teraz trzeba czekać na kontynuację. Liczba stron początkowo mnie odstraszyła, jednak czytając nie odczuwa się, że jest ich ponad 500, a po skończeniu czuje się niedosyt.

 

Paula to młoda i ambitna malarka, która odkąd potrąciła kota, ma pecha w miłości i trzy nieudane związki za sobą.

Grzegorz to kobieciarz i ginekolog, którego nie interesują związki na stałe.

Tych dwoje spotyka się w barze i prawie lądują ze sobą w łóżku. Jednak nakrywa ich dziewczyna Grzegorza. To niweczy wszystko, a Paula wyrabia sobie o nim kiepską opinię. Czy po takim początku można spodziewać się szczęśliwego zakończenia? Przekonajcie się!

 

Styl pisania uważam za lekki i przyjemny. Mamy mnóstwo humoru i śmiesznych scen, dialogów czy sytuacji. Autorka stworzyła również barwne postaci, które mają charakterki. Historia opowiedziana jest z obu perspektyw, rozdziały zaś posiadają ciekawe tytuły.

 

Okładka nie do końca mi się podoba, ale to dlatego, że nie lubię żółtego koloru. Jednak jest pozytywna.

 

Paula i Grzegorz to dwa zupełnie różne charaktery. Ona chce stałego związku, ślubu i dzieci. On jest kobieciarzem i nie zamierza kończyć z beztroskim życiem. Co jednak, gdy jedyna kobieta, której pragnie, odrzuci go? Oczywiście podejmie wyzwanie. Co z tego wyniknie?

 

Podsumowując, jest to barwna i ciekawa historia. Całkiem inna od tych, które pojawiają się na rynku wydawniczym. Mamy tu powiew świeżości, co wyszło naprawdę dobrze. Ciekawi bohaterowie, wartka akcja, mnóstwo świetnych i rozśmieszających scen. Nie zabraknie również wylanych łez i złych charakterów. Ja uważam tę książkę za dobrą odskocznię. Spędziłam z nią miło czas i czekam na kontynuację. Polecam!

 

Zatyka mi usta dłonią.

– Możesz się zamknąć chociaż na chwilę?

Zabiera rękę.

– Tak, zamknąć się! Ledwo się pojawiłeś, złamałam klucz i kolejny obcas.– Znowu dociera do mnie, że boli mnie noga. Chce mi się beczeć.

– Naprawię ci ten zamek.

– W dupę sobie wsadź naprawę.

– Wiesz, gdybyś się jeszcze wyrażała tak, jak wyglądasz, to byłabyś naprawdę słodka.

Poważnieję, przypominając sobie, co na mój temat mówił Dominik.

– A tak to jaka jestem?

– Wyszczekana menda.

 

 

 

Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu:




 

 

 

Moja ocena: 7/10

 

4 komentarze:

  1. Też zakładałam, że jest to jednotomówka. Chyba poczekam, aż wyjdzie kontynuacja.

    OdpowiedzUsuń
  2. Może dla córki, jako odskocznia od maturalnych lektur, coś świeżego w gatunku, zatem może zainteresować. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wychodzi na to, że jest to książka sporych rozmiarów, ale z wciągającą akcją. Książkę sobie zapisuje. Ale jestem ciekawa czy można spodziewać się tylko 2 tomu czy będzie ich więcej?

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobrze, że jest to książka z powiewem świeżości. Już wcześniej zwróciłam na nią uwagę.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)
Jest to dla mnie motywacja do dalszej pracy :)
Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.