czwartek, 12 listopada 2020

"Piękne zapomnienie" Jamie McGuire


Komuś takiemu jak ja przebaczenie nie przychodziło łatwo. Kiedy go udzielałam, najczęściej po prostu dawałam komuś drugą szansę na zranienie mnie. Większość ludzi nie była warta tego, by im ufać.


 




Tytuł: Piękne zapomnienie

Autor: Jamie McGuire

Tłumaczenie: Małgorzata Bortnowska

Seria: Bracia Maddox (tom 1)

Strony: 391

Bohater/ka: Trenton/Camille

Wydawnictwo: Kobiece




Życie podsuwa pokusy w najmniej oczekiwanym momencie…


Camille „Cami” Camlin szybko musiała się usamodzielnić. Jest barmanką i poza pracą oraz zajęciami na uczelni ma czas tylko na spotkania ze swoim chłopakiem. Jednak najbliższy weekend zapowiada się inaczej – pierwszy raz od ponad roku spędzi czas bez ukochanego, który właśnie odwołał swój przyjazd.


Trenton Maddox kiedyś był bożyszczem dziewczyn oraz królem uczelni. Teraz mieszka z owdowiałym ojcem i pracuje w lokalnym salonie tatuażu. Kiedy jego życie zaczyna na nowo się układać, spotyka osamotnioną Cami.


Początkowo dziewczynie wydaje się, że to będzie znajomość nieszkodliwa dla jej związku. Ale kiedy ktoś z klanu Maddoxów się zakochuje, nic nie jest w stanie mu przeszkodzić.

(Opis – Lubimy czytać)



Wszyscy wiedzieli, że Trenton Maddox, to nic dobrego, ale to nigdy nie powstrzymało kobiet przed próbami poskromienia go. Obserwując go od podstawówki, obiecałam sobie, że nigdy nie stanę się nacięciem na jego wezgłowiu. 



Camille to młoda studentka, która pracuje jako barmanka w knajpie Red Door wraz ze swoją przyjaciółką. Jest w szczęśliwym związku ze swoim chłopakiem. Jej ukochany, TJ mieszka w Kalifornii, gdyż podążył rozwijać swoją karierę. Para miała spędzić razem weekend, jednak chłopak odwołał swój przyjazd. Dziewczyna jest smutna i zawiedziona. Odległość nie sprzyja związkom, jednak oni mają nadzieję przetrwać ten trudny dla nich czas. Sytuacja się pogarsza, kiedy TJ odwołuje kolejne spotkania i nie ma nawet czasu na krótkie rozmowy. 

Trenton to jeden z braci Maddox, którzy są wszystkim znani. Kiedyś był playboyem, jednak się zmienił. Z Cami znają się od liceum, jednak nigdy nie byli ze sobą blisko. Pewnego wieczoru przysiada się do niej w klubie, a to daje początek ich bliższej znajomości. Stają się przyjaciółmi, jednak czy przyjaźń damsko-męska istnieje i ma szansę przetrwać? Szczególnie, gdy mężczyzna od lat darzy Cami uczuciem, ale ona nie ma o tym pojęcia. Traktuje go wyłącznie jak przyjaciela, ale z czasem również zaczyna darzyć go pewnym uczuciem. Czy to wina samotności? Czy to możliwe, by kochała dwóch mężczyzn? Z kim dziewczyna ułoży sobie życie?


Styl autorki jest lekki i przyjemny. Było to moje pierwsze spotkanie z jej twórczością, ale uważam je za całkiem udane. Nie brakowało tu humoru, emocji, sprzecznych uczuć. chwil radości i smutku. Znajdziemy też kilka pikantniejszych scen. Akcja jest spójna i dosyć monotonna na początku. Później jednak się rozkręca i o wiele lepiej mi się ją czytało. Mamy kilka tajemnic, które zostają ujawnione dopiero na końcu, przez co zostałam nieźle zaskoczona. Również samo zakończenie jest dosyć nieprzewidywalne, co jest dużym plusem. 



Gdy pierwszy raz zobaczyłem cię na boisku, zrozumiałem, czym jest piękno. Kiedy pierwszy raz mnie zignorowałaś, po raz pierwszy złamało mi to serce. Od chwili gdy usiadłem przy twoim stoliku w Red, myślałem, że dobrze to rozgrywam. Nikt nigdy nie pragnął cię tak, jak ja cię pragnę. 



Cami to opiekuńcza, pracowita, szczera, pomocna i inteligentna dziewczyna. Ma troje młodszych braci, o których się troszczy i czuje się za nich odpowiedzialna. Dla swoich bliskich jest w stanie zrobić wszystko. Nie miała łatwego życia ze swoim ojcem, który o każdą rzecz obwiniał ją i był dla niej surowy.


Trenton to typowy bad boy, jednak dojrzał od czasów liceum. Pracuje w studiu tatuażu, a także opiekuje się tatą. Jest zabawny, uparty, wytatuowany, przystojny, pewny siebie, szczery i troskliwy. Jest zżyty ze swoimi braćmi, a każdy z nich jest gotowy się wzajemnie bronić.


Cami i Trentona połączyła niezwykła przyjaźń, jednak z czasem obydwoje zaczynają czuć to wzajemne przyciąganie i pożądanie. jest między nimi ogień i pasja, a także naturalność. Ich uczucie z każdym dniem przybiera na sile, jednak oni starają się je blokować i stłumić. Przecież dziewczyna ma chłopaka, którego kocha. Czy na pewno? Jak długo uda im się je ignorować? Którego z nich wybierze Cami? Jak na to wszystko zareaguje TJ?


W książce mamy motyw związku na odległość, trójkąta miłosnego, ale też zostały poruszone trudne tematy, takie jak przemoc domowa i narkotyki. Opowiada o szczerej przyjaźni, namiętności, sekretach, niełatwych wyborach i ich konsekwencjach, odkrywaniu samego siebie, podejmowaniu ryzyka, walce z własnymi demonami. Przyjaźń i miłość często chodzą ze sobą w parze, jednak na końcu zawsze któreś z nich wygrywa. Kto okaże się zwycięzcą?

Piękne zapomnienie to przyjemna i relaksująca książka na kilkugodzinne oderwanie się od rzeczywistości. Serdecznie Wam ją polecam na te chłodne wieczory.



Bo nawet jeśli było nam trudno, mieliśmy cele. Nie miało znaczenia, że jeszcze tam nie dotarliśmy. Liczyło się to, że oboje przeżywaliśmy niepowodzenia i prawdziwe porażki, ale podnosiliśmy się, otrzepaliśmy i szliśmy dalej i dawaliśmy z siebie wszystko. Dzięki Trentonowi nie tylko stało się to możliwe do zaakceptowania, on sprawił, że ta droga okazała się zabawna. Zamiast czuć się zawstydzeni, że czegoś jeszcze nie osiągnęliśmy, mogliśmy być dumni z tego, dokąd zmierzamy i co przezwyciężamy, żeby tam się dostać.




Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu:



Moja ocena: 8/10





5 komentarzy:

  1. Nie przepadam za tym gatunkiem :) Nigdy mi nie było po drodze z takimi powieściami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie buszuję w takich klimatach, ale ci, którzy je lubią, z pewnością docenią walory ksiązki. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zastanawiam się, czy wtej książce jest namolny bohater? Główny bohater? Możeliwe, że się skuszę, bo lubię ten motyw w literaturze.

    OdpowiedzUsuń
  4. Tytuł podesłałam mojej młodzieży, niech sprawi im przyjemność czytelniczą. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)
Jest to dla mnie motywacja do dalszej pracy :)
Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.