środa, 1 kwietnia 2020

"Powiedz, że wrócisz" Roma Nowicz


Patrząc na przeszłość z perspektywy lat, byłam pewna,
że dzisiaj dokonałabym już zupełnie innych wyborów niż dawniej. Być może wtedy wszystko wyglądałoby inaczej..
Nigdy nie pomyślałabym, że miłość może zniszczyć przyjaźń,
a jednak w naszym wypadku tak się właśnie stało.



Tytuł: Powiedz, że wrócisz
Autor: Roma Nowicz
Strony: 300
Bohaterowie: Natalia/Dominik/Igor
Wydawnictwo: Videograf





Przyjaźnili się od zawsze. Ona i ich dwóch. Jeden został policjantem, a drugi gangsterem. Pewnego dnia stali się wrogami. Ona musiała dokonać wyboru pomiędzy tym, co słuszne, a tym, co podłe. Nie miała świadomości, że kierując się rozsądkiem, zamieni swoje życie w piekło, a siebie – w ofiarę. Dopiero po latach zrozumiała, iż przez cały czas żyła w kłamstwie, a przyjaciel okazał się jej największym zagrożeniem. Chcąc ochronić swoją największą miłość, jest gotowa milczeć, nawet za cenę utraty ukochanego. Czy prawda wyjdzie na jaw i odsłoni przebiegłą intrygę sprzed lat, czy zwycięży kłamstwo?

Opowieść o namiętności, żądzy posiadania i manipulacji oraz o tym, w jaki sposób można zniszczyć duszę drugiego człowieka,
a zagubioną kobietę zamienić w bezwolną ofiarę.
(Opis z Lubimy czytać)


Twórczość autorki poznałam czytając książkę „Zapomnij o mnie”, która naprawdę mi się spodobała. Dlatego z chęcią sięgnęłam po kolejną, ale czy tym razem książka przypadła mi do gustu? Przekonajcie się sami!

Natalia, Dominik i Igor poznali się w dzieciństwie i od tamtej pory byli nierozłączni. Stworzyli nierozerwalne trio i byli dla siebie wsparciem. Dopóki nie dojrzeli i nie odkryli, czym jest chemia i pociąg seksualny. Między Natalią, a Igorem zaczyna iskrzyć, ale co na to Dominik? Wszyscy wokół uważali, że przyjaźń damsko-męska nie istnieje, lecz Natalia wierzyła, że nic nie zniszczy ich więzi. Pokochała Igora pierwszą miłością, a on odwzajemnił jej uczucie. Jednak los sprawił, że chłopak ją zostawił. A Dominik zawsze był przy niej i od zawsze ją kochał. Dziewczyna wychodzi za niego, ale nie jest to jej happy end na jaki liczyła. Po latach losy tej trójki znów się przetną. Z jakim skutkiem?

Styl pisania autorki jest przystępny, dlatego książkę czyta się naprawdę szybko. Akcja podzielona jest na czas teraźniejszy i przeszły, przez co informacje są nam dawkowane. Książkę pochłonęłam w jeden wieczór, a raczej noc, ponieważ nie mogłam się oderwać. Chciałam się dowiedzieć, co spotkało trójkę przyjaciół i jak zakończy się ta historia.


Pragnęłam cierpieć w samotności,
jakby cały świat zniknął.
Próbowałam sobie tłumaczyć,
że zdarzają się gorsze rzeczy w życiu,
na przykład nieuleczalne choroby,
ale nie pocieszało mnie to zbytnio.


Okładka jest stonowana, w odcieniach szarości. Przedstawiona jest na niej kobieta.

Natalia, Igor i Dominik to trzy różne osobowości, które, zanim doszło do rozpadu przyjaźni, byli nierozłączni. Natalia odziedziczyła knajpę po rodzicach. To młoda bizneswoman, która stąpa twardo po ziemi. Interes jest dla niej najważniejszy. Z mężem jej się nie układa, ale czasem ma ochotę na przygodny seks. Dominik został policjantem, jest przykładny i uczciwy. Igor wyjechał i ślad po nim zaginął.

Ta książka okazała się naprawdę ciekawa i wzbudziła we mnie wiele emocji. Nie mogłam pojąć jak można było tak schrzanić sobie życie przez jeden błąd. Jednak Natalii się to udało. Ta historia pokazuje nam, że nawet najsilniejsza przyjaźń może zostać zniszczona, gdy wkradnie się uczucie i zazdrość oraz nieodwzajemniona miłość. Raz stracone zaufanie ciężko odzyskać. 
Powiedz, że wrócisz to historia o przyjaźni, miłości, walce z przeciwnościami losu, przemocy psychicznej i fizycznej, dawaniu drugich szans i wybaczaniu. Każdy znajdzie w niej coś dla siebie. Polecam Wam zagłębić się w ten świat!


Tak było za każdym razem. Wydawało nam się,
że jako pierwsi odkryliśmy urok młodzieńczej
miłości i nikt przed nami ani nikt po nas
nie będzie czuł podobnej euforii.


Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuję Wydawnictwu:


Znalezione obrazy dla zapytania videograf wydawnictwo logo




Moja ocena: 8,5/10

6 komentarzy:

  1. Po Waszej recenzji mogę stwierdzić, że jest to naprawdę ciekawa książka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwsza książka tej autorki w ogóle nie przypadła mi do gustu i powiem że do tej podchodzę trochę z dystansem ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Już patrząc na tytuł i okładkę wiem, że to nie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakoś ta okładka mnie zniechęca... Może kiedyś.

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę ją przeczytać, bo zachęciłaś mnie :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)
Jest to dla mnie motywacja do dalszej pracy :)
Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.