piątek, 16 listopada 2018

"Zapadnij w serce" Ginger Scott



Niektóre wydarzenia z przeszłości zostawiają blizny nie tylko na ciele.


Tytuł: Zapadnij w serce
Autor: Ginger Scott
Seria: This is falling (tom 1)
Tłumaczenie: Ischim Odorowicz-Śliwa
Strony: 361
Bohaterowie: Rowe/ Nate
Wydawnictwo: Kobiece




Po tragicznych wydarzeniach z przeszłości Rowe próbuje poukładać sobie życie na nowo. Chociaż każdego dnia towarzyszy jej strach, który zostawia głębokie blizny na duszy, dziewczyna decyduje się na odważny krok. Wyjeżdża na studia z dala od rodzinnego domu.

Kiedy na drodze dziewczyny staje przystojny Nate, Rowe powoli rozważa wyjście ze swojej skorupy. Zaprzyjaźnia się z popularnym sportowcem, skrycie zastanawiając się, czy jest warta czegoś więcej.

Czy jest gotowa zakochać się na nowo i pozwolić, aby ktoś pokochał ją? Czy uda się jej pogodzić z przeszłością i zacząć żyć bez strachu? (Opis - Lubimy czytać)



Dałbym wszystko, żeby tylko móc usunąć dzielącą nas przepaść, objąć ją i pozwolić jej wypłakiwać mi się na ramieniu całymi godzinami. Ale nie jestem osobą, której w tej chwili potrzebuje. Ta osoba niestety odeszła. Na zawsze.


Życie Rowe rozpadło się na kawałki dwa lata temu. Jeden dzień zniszczył wszystko, a po dziewczynie, którą kiedyś była został zaledwie cień. Wycofała się z życia towarzyskiego i przez ten czas uczyła się w domu, zmagając się co noc z koszmarami. Postanawia to jednak zmienić i spróbować na nowo żyć.

Decyduje się na podjęcie studiów. Przenosi się na drugi koniec kraju oddalonym o tysiące kilometrów od rodzinnego domu. Wyjazd był wielkim krokiem w życiu Rowe. W college’u poznaje wspaniałych ludzi, dzięki którym zaczyna się otwierać. Na jej drodze staje pewien przystojny sportowiec. I to dosłownie, bo wpadają na siebie na korytarzu. Chłopak ma w sobie coś, co budzi jej dawno uśpione uczucia. Nate próbuje zbliżyć się do dziewczyny, ale dociera do niego, że zbudowała wokół siebie mur, za którym kryje swoje lęki i strach. Chce pomóc Rowe w ich przełamaniu, ale to nie będzie łatwe. Czy mu się to uda? Czy dwoje zranionych ludzi ma szansę na miłość?

Styl autorki pokochałam już w książce „Chłopak taki jak ty” i tak już pozostało. Ma lekkie pióro i potrafi grać na uczuciach, jak mało kto. Czyta się bardzo szybko, a opowiadana historia wciąga od pierwszych stron. Nie znajdziemy tutaj zbędnych opisów, lecz wiele zabawnych dialogów i scen, które wzruszą niejednego. 


Poczekam na ciebie [...] Tak długo, jak będzie trzeba. Przez wieczność, jeżeli będę musiał. 



Wydawać, by się mogło, że bohaterowie to zwyczajne i beztroskie nastolatki, które dopiero rozpoczynają studia. Jednak obydwoje skrywają tajemnice, głęboko ukryte demony i poczucie winy za tragiczne wydarzenia z przeszłości.

Rowe to spokojna dziewczyna, która woli trzymać się z boku, niż być w centrum zainteresowania. Jest piękna, naturalna i nieśmiała. Ma blizny na ciele i w sercu, które każdego dnia przypominają jej o tragedii sprzed lat. Jest zdeterminowana, by zmienić coś w swoim życiu i wreszcie móc wyjść z własnej skorupy, ale wciąż dręczy ją strach, który nie pozwala jej ruszyć dalej. 
Nate jest uznawany za typowego przystojniaka, ale pod tą warstwą kryje się dobry i wrażliwy chłopak z wielkim talentem sportowym. Skrywa w sobie ogromne poczucie winy za pewne  wydarzenie z przeszłości. Staje się przyjacielem Rowe i pomaga jej znów zaufać i otworzyć się przed innymi. 


- Już za mną tęsknisz?
- Jeszcze nie. Zapytaj później, może wtedy już będę.
- Tak, ja też za Tobą nie tęsknię. Ale brakuje mi mojego podkoszulka. 
To było idiotyczne posunięcie - powinienem dać Ci jedną z rzeczy Tysona.
- Tak byłoby lepiej. Może jego rzeczy tak bardzo nie śmierdzą. 



Ważną rolę w tej historii odgrywali również Tyson, brat Nate'a oraz Cass, współlokatorka Rowe. Ich żarty, rozmowy i przekomarzania wywoływały uśmiech na mojej twarzy i często wybuchałam śmiechem pod wpływem ich działań oraz zachowań :D Grupkę młodych ludzi połączyła silna wieź i prawdziwa przyjaźń. 

Zaczynając tę historię mamy wrażenie, że to kolejny lekki i przesłodzony romans, ale to tylko pozory, bo zaraz wszystko gwałtownie się zmienia. Autorka porusza trudne oraz bolesne tematy i wprawnie przeplata je z humorem. Mamy tu do czynienia z powoli rodzącym się uczuciem między dwójką młodych ludzi, bez przesadzonej namiętności. Połączy ich prawdziwa miłość, ale rozłączyć może przeszłość. Czy miłość okaże się na tyle silna, by przezwyciężyć przeciwności losu? 

Okładka jest cudowna. Taka delikatna i subtelna, ale ma coś w sobie, co urzeka i sprawia, że nie można przejść obok niej obojętnie. 

Zapadnij w serce jest pełna bólu, łez, tajemnic, zaufania, wybaczenia, ale także humoru, walki i szczerych emocji i uczuć. Opowiada o miłości tak silnej, że jest w stanie wytrzymać bardzo wiele, a czasami nawet wszystko. Pokazuje nam, że nic w naszym życiu nie dzieje się bez przyczyny, a każdy koniec, może okazać się naszym nowym początkiem.

Podsumowując, z całego serca Wam ją polecam! To piękna książka warta każdej poświęconej uwagi. Ja tak szybko o niej nie zapomnę i na pewno na długo zapadnie w mojej pamięci. 




Ale ona już jest idealna. Była idealna w chwili, kiedy po raz pierwszy na nią spojrzałem. Idealna dla mnie.


Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu Kobiecemu. 

10 komentarzy:

  1. O, chyba coś przegapiłam :( Lubie na, ale wychodzi go tyle, że nie sposób nadążyć za każdym, kolejnym tytułem :/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa jestem jak wyszło to przeplatanie bólu i humoru.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta książka z pewnością przypadłaby mi do gustu. Dopisuję na listę do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Niezbyt często mam ochotę na powieści tego typu, więc wydaje mi się, że mimo tak dobrej recenzji tytuł nie zapadnie mi w pamięci.

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię książki z poczuciem humoru.

    OdpowiedzUsuń
  6. W związku z tym, że osatnio głownie czytałabym same romanse, tto chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo intrygująca, już jakiś czas temu rzuciła mi się w oczy i koniecznie muszę ją nadrobić. Lubię właśnie takie klimaty, których nie da się zapomnieć na długo,a te cytaty są tego dowodem. A okładka jest prześliczna 😍

    Pozdrawiam serdecznie 😀

    OdpowiedzUsuń
  8. Lezy na poleczce:) bedzie to moje pierwsze spotkanie z autorką i mam nadzieje, ze zwkonczy sie pozytywnie

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię książki przy których dane mi jest się pośmiać, bo ostatni cytat mnie rozbawił :P

    OdpowiedzUsuń
  10. Słyszałam już o tej książce gdzieś i mam w planach ja przeczytać.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)
Jest to dla mnie motywacja do dalszej pracy :)
Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.