wtorek, 13 listopada 2018

"Cinder i Ella. Tak kończy się bajka" Kelly Oram


Twoja uroda zapiera dech w piersiach, a blizny tylko ją podkreślają. Tam, gdzie 
inni widzą niedoskonałość, ja widzę wyjątkowość.


Tytuł: Cinder i Ella. Tak się kończy bajka
Autor: Kelly Oram
Seria: Cinder i Ella (tom 2)
Tłumaczenie: Joanna Nykiel
Strony: 375
Bohater/ka: Ella/Brian
Wydawnictwo: Dolnośląskie


Ella przeżyła tragiczny wypadek, w którym zginęła jej mama, a ona odniosła poważne obrażenia. Po wyjściu ze szpitala zamieszkała z ojcem i jego nową rodziną, co było dla niej dodatkową traumą. Jedyne wsparcie zaoferował Elli poznany na blogu tajemniczy Cinder… W świecie realnym Cinder okazał się być niemal księciem z bajki, który spotkał swego Kopciuszka! Tylko… co dalej? Utrata anonimowości to mnóstwo problemów! Para musi się zmierzyć ze sławą Briana i prozą życia w prawdziwym związku. Czy ich miłość przetrwa próbę czasu? A może szczęśliwe zakończenia zdarzają się tylko w bajkach… (Opis Lubimy czytać)




Pierwszą część wręcz pochłonęłam i spodobała mi się tak, że z niecierpliwością czekałam na drugi tom. Czy spełnił moje oczekiwania? Zapraszam na recenzję.

Akcja rozpoczyna się tam, gdzie została zakończona w pierwszym tomie. Tutaj link do recenzji: Klik

Cinder i Ella są razem. Po 3 latach w końcu mogą się widywać. Jednak wie o nich też cały świat. Co zdecydowanie burzy ich życie. Zwłaszcza ma to duży wpływ na Ellę. Z nikomu nieznanej osoby, staje się sławna. Tylko dlatego, że jest dziewczyną Briana Olivera. Jest szykanowana, nie może nikomu zaufać. Jej jedyną opoką i bezpieczną przystanią jest Brian. Nawet rodzinie doskwiera jej „popularność”. Musi zdecydować czy aby na pewno jest na tyle silna, by opinia publiczna jej nie zniszczyła. Musi dokonać wyboru czy da radę być z Brianem pomimo jego sławy. Czy miłość wszystko zwycięży? Czy w realnym życiu istnieje szansa na szczęśliwe zakończenie?

Ella nie ma łatwego życia. Cały czas zmaga się z konsekwencjami wypadku, w którym zginęła jej matka a ona sama została poparzona. Jej pewność siebie została zniszczona. Nie czuje się piękna. Uważa, że nie jest wystarczająco ładna, by móc podobać się Brianowi. Nie wie, że piękno jest w niej. Tylko musi je odnaleźć.

Książka nadal pochłania. Miałam chwilowy zastój czytelniczy, ale czytając ją zdążyłam o nim zapomnieć. Przeczytałam ją bardzo szybko i naprawdę mi się spodobała. Nadal mamy dużo dialogów i przekomarzań bohaterów. Te czynniki sprawiły, że historia naprawdę jest warta poznania.

Okładka subtelna. Mamy przedstawioną dziewczynę w czerwonej sukience. Stoi na wybiegu. Styl nieco różni się od poprzedniej, ale całość wypadła naprawdę ładnie.

Ella zmienia się i dojrzewa. Zaczyna wychodzić do ludzi i nie boi się wszystkiego. Podejmuje kilka dojrzałych decyzji. Próbuje naprawić relacje z ojcem i nową rodziną. Stara się żyć jak przed wypadkiem. Nie chowa się w swojej skorupie jak wcześniej. Nadal ma cięty język, a jej słowne potyczki z Brianem są coraz lepsze.

Brian to wręcz facet idealny. Przystojny, inteligentny, utalentowany i zabójczo zakochany w Elli. Wspiera ją na każdym kroku i jest jej opoką. Chce, by mu ufała i nie bała się zaangażować w ich związek. Dba o nią i broni jej jak wilk. Jedyną jego wadą jest popularność.

Ta książka zasługuje na poznanie. Dzięki niej możemy nauczyć się wielu rzeczy. Uczy nas wiary w samego siebie. Uczy nas miłości i chęci wybaczania. Ale przede wszystkim uczy nas, że możemy być szczęśliwi, a szczęśliwe zakończenia nie są zarezerwowane tylko dla baśni. Poczucie własnej wartości jest bardzo ważne. Jak możemy oczekiwać, że ktoś nas pokocha, gdy sami tego nie robimy? Akceptacja samego siebie jest najważniejsza. Polecam Wam tą książkę z całego serca <3

[...] - Proszę, wróć jak najszybciej.
- Jak sobie życzysz.
- Nie zdążysz za mną zatęsknić.
- Ja już tęsknię.
- I kto tu jest osłem? - Kocham cię, kobieto. Niedługo wracam. 



Za możliwość przeczytania dziękuję:

Znalezione obrazy dla zapytania publicat sa

8 komentarzy:

  1. Jest to super recenzja, mimo to książka ewidentnie nie dla mnie :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Recenzja bardzo mnie zaciekawiła. Dostałam te książkę od wydawnictwa lecz najpierw muszę nadrobić pierwsza część historii :) pozdrawiam :) www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Akceptację świata i ludzi zaczynamy od nas samych, warto o tym pamiętać, a i od czasu do czasu poczytać. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na tym właśnie polega życie że się zmieniamy i dojrzewamy. Muszę pomyśleć nad tą książką, bo chyba chciałabym ją przeczytać

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka niestety nie dla mnie, nie lubuję się w takich historiach.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wydaje się być ciekawe, ale chyba jednak nie dla mnie... raczej nie mój klimat...

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam pierwszy tom, ten jeszcze przede mną ale jestem ciekawa jak to się skończy ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Raczej nie w moim typie ta książka, ale skoro tak polecasz to może po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)
Jest to dla mnie motywacja do dalszej pracy :)
Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.