sobota, 24 listopada 2018

"Echo" E. K. Blair

Bo tam znajduje się prawda. A prawda jest taka, że… zło istnieje, a niewinność to tylko bajka.


Tytuł: Echo
Autor: E. K. Blair
Seria: Czarny lotos (tom 2)
Tłumaczenie: Marta Słońska
Strony: 334
Bohaterowie: Elizabeth
Wydawnictwo: NieZwykłe


Podobno najdłuższe zarejestrowane echo rozbrzmiewało siedemdziesiąt pięć sekund, ale zapewniam cię, że tym razem potrwa to o wiele dłużej. Ogłuszający huk stłumił wszystkie dźwięki i pogrążył otaczający mnie świat w ciszy, pozwalając, by echo zniszczeń przetrwało znacznie, dłużej niż było to zamierzone.

To echo będzie podążać za mną wszędzie, niszcząc mnie… i niszcząc ciebie. Chcesz odpowiedzi? Ja też. (Opis - Lubimy czytać)





Czytaliście Bang? Jeśli nie, to zdecydowanie musicie przeczytać. Zakończenie pierwszego tomu mnie zmiażdżyło. Dosłownie moje serce zostało poharatane. Nie spodziewałam się takiego zakończenia i z niecierpliwością czekałam na drugi tom. Jednak to, co Echo ze mną zrobiło, to nie byle co. Chciałam rzucić tą książką o ścianę i to dosłownie. Nie sądziłam, że autorka mnie jeszcze czymś zaskoczy po lekturze Bang. Jakże się myliłam…


Cierpienie jest jak głęboka studnia, w której kąpię się każdego dnia. Zanurzam się aż po czubek głowy, czując, jak ból przenika przez pory mojej zniszczonej skóry; nasiąkam nim, zatracam się i tonę w jego odmętach, a on zakorzenia się we mnie bardzo głęboko, nie pozwalając znaleźć ani chwili spokoju.


Na wstępie muszę Wam powiedzieć, że ta recenzja była trudna do napisania. Z jednej strony tyle jest we mnie emocji po jej przeczytaniu. A z drugiej nie chcę niczego zaspoilerować.


Pragnę tylko tego, czego on z pewnością mi odmówi.


Elizabeth straciła wszystko. Nic już nie trzyma jej na tym świecie. Wszystko, co kochała, utraciła. Chce być jak najbliżej ukochanego i dlatego udaje się do Szkocji. To tam rozgrywa się akcja. Elizabeth zatrzymuje się w Gala i codziennie jeździ oglądać posiadłość ukochanego. Tylko to trzyma ją w ryzach. Jest wrakiem człowieka. Kobieta, którą poznaliśmy w pierwszej części już nie istnieje. Żądna zemsty Nina umarła. Na jej miejscu pojawiła się krucha i pokiereszowana Elizabeth. Jej życie nie jest już takie samo. Żyła tylko dla zemsty, a teraz gdy ona się dokonała z jej życia zostały tylko zgliszcza.


Autorka napisała kawał dobrej lektury. Nie sądziłam, że Echo będzie jednocześnie tak dobre i tak złe. Wycisnęła ze mnie mnóstwo łez, a zakończenie znowu zostawiło mnie z otwartymi ustami. Chcę więcej.


Teraz możecie już odetchnąć, bo wreszcie jestem gotowa rozwiać się i ulecieć w nicość.
Teraz wiem, że moje kłamstwa, naprawdę zniszczyły to, czego nigdy zniszczyć nie chciałam.


Okładka w podobnym stylu jak pierwsza. Mamy tutaj zarys uciekającej kobiety na białym tle. Jest mroczna i tajemnicza, a my nie wiemy, czego możemy się po niej spodziewać. Uwielbiam takie okładki.


Ta seria nie jest dla każdego. Jest mroczna i kontrowersyjna. Pochłonie czytelnika i wypluje. Nie sposób przejść koło niej obojętnie. Ja ją kocham i nienawidzę, bo ta książka taka jest. Wzbudza skrajne emocje. Wysysa z nas życie.


Nic nie może się równać ze stratą mężczyzny, któremu oddałaś duszę. Kiedy wszystko, co masz - wszystko, czym jesteś - ofiarujesz jednemu człowiekowi, który obiecuje troszczyć się o ciebie, odsłaniasz się przed nim bez reszty, całkowicie zdana na jego łaskę, a gdy jego zabraknie, ty przepadasz razem z nim - a mimo to wciąż tu jesteś, zmuszona żyć dalej, jak gdyby twoje życie wciąż miało jakiś sens.


Elizabeth los nigdy nie oszczędzał, ale tutaj pogrywa z nią wyjątkowo ostro. Tak jakby wszystkie nieszczęścia świata trafiały w nią. Przez wszystkie wydarzenia traci zdolność racjonalnego myślenia, a jej zachowanie zakrawa na psychiczne. Nienawidzi siebie i robi sobie krzywdę. Nie ma poczucia własnej wartości. Została z niej jedynie skorupa. A reszta to zgnilizna. Życie nigdy jej nie oszczędzało, ale tutaj widzimy jak bardzo to na nią wpłynęło.  Strasznie było mi jej szkoda, bo nie zasłużyła na taki los.


Nie wiem, co jeszcze mam napisać żebyście sięgnęli po tą książkę. Dla mnie to był totalny rollercoaster i jazda bez trzymanki. Ta książka pochłania, pożera i zostawia ze zmiażdżonym sercem. Jest coraz więcej pytań aniżeli odpowiedzi. Tajemnica goni tajemnicę. A umarli mogą okazać się żywi. Gorąco Wam ją polecam. Z pewnością się nie zawiedziecie, ale pamiętajcie o chusteczkach. Ja z niecierpliwością czekam na 3 tom. Mam nadzieję, że wydawnictwo nie każe mi długo czekać ❤


Mogłabym napisać grubą książkę o błędach, które popełniłam, i złych wyborach, jakich dokonam. Ale przez lata zrozumiałam, że o to wszystko chodzi: czasami trzeba upaść, żeby zrozumieć jak stanąć na nogi. Czasem musimy kogoś zranić, żeby zdać sobie sprawę ze swoich wad i podjąć postanowienie poprawy.






Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuję Wydawnictwu:


15 komentarzy:

  1. Kiedyś może po nią sięgne ale jak na razie odpuszczę :) pozdrawiam :) www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Duzo ostatnio słyszałam o tej książce. Mam ją na liście do przeczytania,.

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę przyznać, że ogromnie mnie zainteresowała ta historia. Nie miałam jeszcze okazji przeczytać pierwszej części, ale widzę, że muszę to jak najszybciej nadrobić i zabrać się też za tą drugą.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak nadrobię pierwszy tom to szybko sięgnę odrazu po drugi 😃😀 A receznja naprawdę bardzo fajnie napisana 😉

    OdpowiedzUsuń
  5. Szczerze mówiąc nawet nie słyszałam o tej książce :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem bardzo ciekawa tej publikacji bo lubię książki które wzbudzają we mnie różne emocje.Tylko żeby lepiej poznać bohaterkę, musiałabym sięgnąć po 1 tom. Nie wykluczone że tak właśnie zrobię. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę się w końcu za nie wziąć. Jakoś tak na razie zaczęłam czytać te ze "stosiku wstydu" ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zaciekawila mnie twoja recenzja. Dopisze sobie te ksiazki do listy.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda na to, że to ciekawa seria. Bardzo lubię książki tego wydawnictwa :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)
Jest to dla mnie motywacja do dalszej pracy :)
Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.