wtorek, 14 sierpnia 2018

[PRZEDPREMIEROWO] "Do wszystkich chłopców, których kochałam" Jenny Han



Nie chciałam dłużej się bać. Chciałam być odważna. Chciałam... zacząć żyć. Chciałam się zakochać i być kochaną.





Tytuł: Do wszystkich chłopców, których kochałam
Autor: Jenny Han
Tłumaczenie: Matylda Biernacka
Seria: O chłopcach (tom 1)
Strony: 391
Bohaterka: Lara Jean
Wydawnictwo: Kobiece
Premiera: 17.08.2018


Pierwszy tom serii, którego ekranizacja pojawi się na platformie Netflix!

Lara Jean właśnie zaczyna naukę w klasie maturalnej. Jej starsza siostra wyjechała na studia do Szkocji, zrywając przy tym z chłopakiem, a młodsza robi wszystko, aby zaszczepić w ojcu chęć posiadania psa.

Dziewczyny Song, jak same siebie nazywają, kilka lat wcześniej straciły matkę i dbają o to, aby nie zapomnieć o swoich koreańskich korzeniach i najbardziej ułatwić ojcu wychowanie trójki dorastających córek.

Lara Jean w pudle na kapelusze, które dostała od matki, trzyma listy miłosne. I to nie byle jakie! Dziewczyna napisała je sama i skierowała słowa do swoich byłych obiektów westchnień, by w ten sposób wyleczyć się z niechcianego uczucia. Łącznie powstało pięć listów, które nigdy nie miały trafić do adresatów.

Jednak ktoś ukradł pudło i wysłał spisane na papierze słowa, które miały wyleczyć złamane serce dziewczyny. Wszyscy chłopcy, w których kiedyś kochała się Lara, otrzymują wiadomości. Całą sytuację można by obrócić w żart, gdyby nie to, że jednym z nich, jest były chłopak starszej z sióstr Song. (opis - Lubimy czytać)


Życie nie musi być tak dokładnie zaplanowane. Daj się ponieść fali i idź na żywioł.


Lara Jean prowadzi spokojne życie w gronie najbliższych. Ma jednak swój sekret, o którym nie wie nikt. Otóż w pudle na kapelusze, które dostała od mamy, trzyma swoje listy miłosne. To nie są zwykłe listy. Napisała je sama do wszystkich chłopców, których kiedykolwiek kochała. To był jej sposób, by wyleczyć się z niechcianej miłości i o niej zapomnieć. Przelewała na papier wszystko, co chciała przekazać danemu chłopakowi, nie ukrywając niczego. Ktoś, by pomyślał, że to nic niezwykłego. Jednak żaden z tych listów nie miał trafić do adresata, był przeznaczony tylko dla niej. Pewnego dnia w niewyjaśniony sposób wszystkie listy trafiają do odbiorców. A wtedy życie dziewczyny wywraca się do góry nogami.

Styl autorki jest lekki i przyjemny. Początkowo nie mogłam się w niego wczuć, ale jak już się wkręciłam to ciężko było mi się oderwać. Narracja pierwszoosobowa jest z perspektywy Lary Jean. Do sięgnięcia po nią zaintrygował mnie opis. Byłam bardzo ciekawa jak potoczą się losy głównej bohaterki i szczerze nie spodziewałam się czegoś tak dobrego.


Najgorsze jest to, że przez ten głupi, nic nieznaczący pocałunek zacząłeś mi się podobać, chociaż nigdy wcześniej nie patrzyłam na Ciebie jak na ewentualnego chłopaka.


Bohaterowie ogromnie przypadli mi do gustu. To ludzie z krwi i kości, którzy popełniają błędy, ale przede wszystkim kochają i troszczą się o swoich bliskich. Wszystkie siostry Song idealnie pokazują prawdziwą i silną siostrzaną więź. Siostra to nasza najbliższa przyjaciółka, na którą zawsze możemy liczyć i mimo kłótni zawsze zdoła nam wybaczyć. Sama mam dwie wspaniałe siostry, bez których nie wyobrażam sobie życia :*                        
Po śmierci mamy to Margot przejęła opiekę nad młodszymi siostrami, a po jej wyjeździe ciężko jest im się pogodzić z rozłąką. Lara Jean to urocza, młoda dziewczyna. Jest trochę nieśmiała i szczera, ale ma dobre serce. Dużą rolę w fabule odgrywają Josh i Peter, bez których nie mogłoby być tej książki. I pewnie pomyśleliście, że mamy tutaj kolejny trójkąt miłosny, ale bez obaw, nie ma go.


Może właśnie dlatego mnie pocałowałeś - żeby zdobyć nade mną władzę. Żeby zmusić mnie to zainteresowania się Tobą. Podziałało.


Do wszystkich chłopców, których kochałam jest pełna humoru, przyjaźni, ciepła, wartości rodziny, intryg i miłości. Pokazuje jak przy właściwych osobach możemy wyjść z własnej skorupy i się otworzyć. To lekka i urocza książka, która pozwoli oderwać się od codzienności i poprawi humor.

Podsumowując, z całego serca Wam ją polecam. Na pewno nie pożałujecie poświęconemu jej czasu. Mimo, że jest powieścią młodzieżową, nadaje się również dla nieco starszych czytelników. Ja już nie mogę się doczekać, aż sięgnę po kolejne części i mam nadzieję, że wkrótce będą ich premiery. Z niecierpliwością czekam również na jej ekranizację na platformie Netflix, która pojawi się w dzień polskiej premiery książki, czyli 17 sierpnia. Też planujecie obejrzeć? :)




Zwykle, kiedy długo się kogoś nie widzi, gromadzi się w pamięci wszystkie informacje, którymi chce się podzielić z daną osobą. Niestety z czasem robi się ich tak dużo, że w końcu jedna po drugiej zaczynają umykać jak ziarenka piasku. To niemożliwe, aby je wszystkie zapamiętać. Ostatecznie, kiedy przychodzi wyczekiwane spotkanie, i tak porusza się tylko najważniejsze tematy, a tymi drobniejszymi nie zawraca się już głowy. Tyle, że to właśnie z drobnostek składa się życie...

Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu Kobiecemu.


Znalezione obrazy dla zapytania wydawnictwokobiece


24 komentarze:

  1. O jak na Netflixie t pewnie obejrzę wcześniej czy póżniej szybciej niż książkę przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę ją mieć! Zaciekawilas mnie i chce wiedzieć jak się skończy.. :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi ciekawie, chętnie obejrzę, pewnie szybciej niż przeczytam 😉

    OdpowiedzUsuń
  4. Brzmi ciekawie więc chętnie te książkę przeczytam :) pozdrawiam :) www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawa fabuła, aż jestem ciekawa, jak się wykaraskała z takich trapatów :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatni cytat bardzo mi się podoba :) Chętnie obejrzę sobie ekranizację na Netflix :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Książka, która powinna zainteresować moją córkę, chętnie podsunę jej tytuł. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. To może być ciekawa pozycja jeśli będę miała okazję to się zapoznam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ta pozycja bardzo mnie interesuje, myślę, że mogłabym mi się spodobać i chciałabym po nią kiedyś sięgnąć. :P

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajne cytaty są w tej książce urzekły mnie zwłaszcza ten ostatni :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie jestem miłośniczką tego typu książek

    OdpowiedzUsuń
  12. miałam ją okazję mieć, jednak wybrałam inną.

    OdpowiedzUsuń
  13. To książka idealna dla mnie, muszę ją mieć

    OdpowiedzUsuń
  14. myślę za na długie letnie wieczory ta ksiązka jak znalazł :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Podoba mi się ten opis, chętnie bym przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Obawiam się, że ta książka mogłaby mnie rozczarować ,dlatego lepiej sobie tego oszczędzić :D

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja ostatnio mam tyle czytania, że nie wiem za co się wziąc. I czytam dwie książki na raz hehe

    OdpowiedzUsuń
  18. Netflix czy książka?!? Nie mogę się zdecydować

    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  19. Chyba jest to książka skierowana do młodszych czytelników, ja sobie odpuszczę ten tytuł

    OdpowiedzUsuń
  20. Książka ciekawa, zdecydowanie w moim guście.

    OdpowiedzUsuń
  21. Coś czuję, że spodobałaby mi się ta książka :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Kiedyś bardzo lubiłam takie klimaty, sądzę że by mi się spodobała.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)
Jest to dla mnie motywacja do dalszej pracy :)
Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.