środa, 4 grudnia 2019

"Portal do Kerberosu" Michelle Madow



[...] Czy ufam mu wystarczająco, by ruszyć za nim przez Kerberos? [...]






Tytuł: Portal do Kerberosu
Autor: Michelle Madow
Tłumaczenie: Daria Kuczyńska-Szymala
Seria: Elementals (tom 4)
Strony: 213
Bohater/ka: Nicole
Wydawnictwo: Kobiece


Czwarty tom żywiołowej serii, w której ważą się losy świata!
Drużyna Elementals została osłabiona. Po stracie Kate nie może jednak pozwolić sobie na żałobę. Nicole, Blake, Chris i Danielle wciąż mają ważną misję do wykonania.
Kiedy ktoś, kogo uważali za przyjaciela, porywa Blake'a prosto do otchłani Kerberosu, pozostali mają bardzo mało czasu na zebranie myśli. Nieoczekiwanie otrzymują pomoc od osoby, której już prawie przestali wierzyć.
Czy podróż do przerażającej krainy pełnej stworzeń, które chcą ich zabić, jest dobrym pomysłem? Czy ocalałej trójce z drużyny Elementals uda się uratować Blake'a i odzyskać głowę Meduzy? Czy wciąż mają szansę na ocalenie świata?
(Opis z Lubimy Czytać)



[...] Cały świat potrzebował, byśmy odnaleźli głowę Meduzy. [...]



Zapraszam na moje recenzje poprzednich części: Proroctwo cieni Krew hydry Głowa meduzy

W czwartej części przenosimy się wraz z bohaterami do podziemi, greckiego świata bogów. Wchodzą do piekła, gdzie czyha na nich wiele pułapek i niebezpieczeństw. Będą nawet musieli stawić czoło własnym słabościom. Jedno jest pewne, sami nie dadzą sobie rady. Niespodziewanie otrzymują pomoc, co zwiększa ich szanse, zważywszy, że stracili już dwóch członków drużyny.

Styl autorki jest lekki, czyta się ją bardzo szybko, dosłownie w kilka godzin. Jej objętość też nie jest pokaźna, więc dodatkowy plus, chociaż o przygodach bohaterów mogłabym czytać i grube książki. Nie znajdziemy tutaj pikantniejszych scen czy wulgaryzmów, więc seria idealnie nadaje się dla młodszych odbiorców. Akcja powieści jest spójna. Wydarzenia następują po sobie i nie pogubimy się w tym świecie.
Okładka pozostaje w podobnym klimacie, co poprzednie, przez co idealnie do siebie pasują. Na tej znów mamy mężczyznę, myślę, że Chrisa.

Nicole na samym początku postępuje nierozważnie. Jest gotowa wskoczyć w otchłań, by uratować Blake’a, nie będąc w ogóle przygotowana na to, co się tam znajduje. Ale cóż się dziwić. Ktoś uprowadził ukochaną dla niej osobę, a dziewczyna chce jak najszybciej ją odnaleźć. Jednak ma przy sobie osoby, które sprowadzają ją na ziemię. Później Nicole jest znów naszą bohaterką, która najpierw myśli, a  potem działa, co ogromnie mnie cieszyło, ponieważ bałam się, że już zostanie jej ta lekkomyślna cecha.

W podziemiach bohaterowie spotykają pewną osobę, która oferuje im pomoc. Jednak w tak zdradzieckim świecie, nie można nikomu ufać. Jednak z drugiej strony przemierzać nieznany świat w pojedynkę, też jest niebezpieczne. Czy bohaterowie zaufają nieznajomemu? Kim on jest? I czy bohaterowie mają szansę na szczęśliwe zakończenie i uratowanie świata? Tego wszystkiego musicie się sami dowiedzieć. A, że to kolejny tom serii, nie chcę Wam za dużo zdradzać, byście nie stracili radości z czytania.

Portal do Kerberosu jest pełen wielu emocji. Serce bije nam szybciej przy każdej akcji. Nie ma tam czasu na nudę, gdyż cały czas coś się dzieje. Ktoś zostaje ranny, ktoś odłącza się od grupy, ale zawsze mają siebie. Mają przyjaźń, która wyciąga ich na powierzchnię. Bardzo mi się podobało to, że dla przyjaźni bohaterowie są zdolni do poświęceń, wsparcia, pomocy, podjęcia ryzyka. To przydatne cechy, o których w dzisiejszych czasach niekiedy się zapomina.

Ten tom był równie dobry, jak i poprzednicy, więc z niecierpliwością czekam na piąty, który będzie ostatnim. Szkoda trochę, ale to była świetna przygoda, którą nie raz jeszcze przeżyję od nowa. Serdecznie Wam ją polecam!


Gdybyś była człowiekiem, umarłabyś, zanim zdołałabyś użyć mocy.  [...]


Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuję Wydawnictwu:


8 komentarzy:

  1. Również ta seria według mnie jest warta poznania. Czekam już na ostatni tom i mam nadzieje, że będzie tam wiele emocji <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie miałam okazji czytać tej książki, ale wydaje się być naprawdę interesująca. W sumie całą serię dopisuję.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakoś przeraża mnie fakt, że te książki są takie krótkie...

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam tej serii, a sam cykl nie utkwił mi w pamięci,więc pomimo pozytywnej recenzji chyba sobie tym razem odpuszczę.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie jestem przekonana, czy to aby moja bajka. Takie sci-fi raczej do mnie nie przemawia, ale kto wie,może kiedyś się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja przeczytałam pierwszy tom i podziękowałam. Nie, nie i jeszcze raz nie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Może jakbym była młodsza i mniej otrzaskana z fantastyką, to bym sięgnęła, ale tak to raczej podziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię emocjonujące serie chociaż raczej stawiam na kryminały niż fantastykę. Dobrze że zaznaczyłaś iż książki nadają się dla młodszych czytelników - wiem w takim razie komu je polecić

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)
Jest to dla mnie motywacja do dalszej pracy :)
Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.