wtorek, 25 sierpnia 2020

"Ryzyko gangstera" Anna Wolf


To jest nasza rzeczywistość. Innej nie mamy. Może być lepsza lub gorsza, ale istnieje tylko ta, którą sobie sami stworzymy. 







Tytuł: Ryzyko gangstera

Autor: Anna Wolf

Seria: Gangsterzy (tom 3)

Strony: 272

Bohater/ka: Siergiej/Ava

Wydawnictwo: NieZwykłe



Mafia to ja.”


Siergiej Szewczenko jest brutalnym mężczyzną. Nie bez powodu stoi na czele mafii. Jednak niewiele osób wie, że nawet on ma swój słaby punkt.


Gdy pod gruzami pewnego domu znajduje nieprzytomną młodą kobietę, przeszłość uderza w niego z taką siłą, że niemal zwala go z nóg. W wychudzonej, brudnej, ledwo żywej dziewczynie rozpoznaje Avę – swój słaby punkt.


Kiedy Ava odzyskuje pamięć, ogarnia ją przerażenie. Zdaje sobie sprawę z tego, że Siergiej, ratując ją, podjął ogromne ryzyko. Okazuje się, że kobieta nie jest zwyczajną znajomą z przeszłości, ale zabójczynią na usługach mafii.
Ava myśli, że Siergiej dużo ryzykuje. Jednak nie ma pojęcia, z jak niebezpiecznym mężczyzną ma do czynienia. Nie zdaje sobie sprawy, kto ryzykuje bardziej.

(Opis - Lubimy czytać)




Jestem Siergiej Szewczenko, szef wszystkich szefów i głowa mafii. Oto ja. A każdy, kto jest odpowiedzialny za zniknięcie Avy z mojego życia, jest już pieprzonym trupem.



Życie w mafii to ciągłe ryzyko. Każdy dzień może być tym ostatnim. Nie można zrezygnować. Nie ma z niej ucieczki ani miejsca na słabość. A już tym bardziej nie ma tam miłości. Nie jest w stanie przetrwać w tym świecie. Miłość to zguba, która może doprowadzić tylko do upadku. Czy na pewno? A może jednak warto dla niej zaryzykować?


Tych, którzy nie czytali poprzednich tomów, zapraszam na moje recenzje: Serce gangsteraZemsta gangstera


Najgorsze, co może człowieka spotkać, to bezradność.


Po braciach Tarasow, Aleksieju i Antonie przyszedł czas na ich kuzyna, Siergieja Szewczenko. On nie tylko stoi na czele mafii, on nią jest. Rządzi twardą ręką i nie ma litości. Jego życie zmienia się w chwili, kiedy niespodziewanie znajduje Avę, swoją dawną znajomą. Podjął ogromne ryzyko ratując ją z jej własnego piekła, ale wtedy nie zdawał sobie sprawy, że ta kobieta jest już kimś zupełnie innym. Stała się zabójczynią na usługach mafii. To teraz obca osoba, jest zaledwie cieniem własnej siebie sprzed lat. Mężczyzna zawsze dostaje to, czego chce, a teraz chce Avę. Siergieja i Avę łączy wspólna przeszłość, ale czy coś więcej? Czy ledwo tlące się uczucie ma szansę rozpalić się na nowo?


Dwa poprzednie tomy skradły moje serce i ten również zaskarbił sobie moją sympatię. Uwielbiam pióro autorki i to jak prowadzi fabułę. Jest lekko i z dużą dawką humoru, a strony uciekają w mgnieniu oka. Jest dynamicznie, niebezpiecznie, ale i brutalnie. Ciągle coś się dzieje i pojawia się wiele wątków, ale wszystko tworzy spójną całość. Nie zabrakło też mnóstwa emocji, pikanterii i nieoczekiwanych zwrotów akcji.


Mam coś bardzo cennego, o co warto walczyć – moją rodzinę, która jest najważniejsza. Inni tego nie rozumieją, bo są za tępi, a ja jestem dobry w zabijaniu, od zawsze byłem. Bo jestem mafią, a kto zadziera z mafią, ginie.



Siergiej to nieczuły, niebezpieczny, bezwzględny i zaborczy mężczyzna. Budzi postrach, wymaga całkowitego szacunku i nie toleruje nieposłuszeństwa oraz zdrady. W jego świecie nie ma miejsca na słabość. Jest najgorszym koszmarem, z którym lepiej nie zadzierać. Jedyne co się dla niego liczy to rodzina, za którą bez wahania jest w stanie zabić.


Ava ma za sobą smutną i bolesną przeszłość. Wiele przeszła i nie miała jak uciec z tego piekła. Od lat żyje w mroku i cierpieniu, a sama stała się nieczułą skorupą, zbyt zepsutą, by dało się ją naprawić. Przepełnia ją tylko żal, gniew i nienawiść. Jest niebezpieczna, odważna, uparta, ma charakter i cięty język.



Mam zamiar pochować fragmenty mojej przeszłości i nigdy ich nie wykopywać. Nie wszystkie wspomnienia są miłe, niektóre są niczym trucizna, która sączy się i powoli zabija.



Głowa mafii i wyszkolona zabójczyni. Dwa ogniste temperamenty. Obydwoje z własnymi demonami i naznaczeni przez życie. Los po latach ponownie złączył ich drogi i dał szansę na wybawienie. Czy ich dawne uczucia odżyją? A może ktoś na zawsze ich rozdzieli? Przed nimi wiele przeszkód i zagadek do rozwiązania. Czy uda im się odkryć prawdę na czas?


Ryzyko gangstera to naprawdę dobra książka, która do samego końca trzyma w napięciu. Jest pełna ryzyka, mroku, cierpienia, niepewności, tajemnic, intryg, niebezpieczeństwa. Jest też brutalna, ostra, intrygująca i nie brak w niej rozlewu krwi. To opowieść o walce z przeciwnościami losu, nieoczekiwanym spotkaniu, zemście, pokonywaniu własnych słabości, ponownemu zaufaniu. Pokazuje jak bardzo pewne wydarzenia i doświadczenia potrafią zmienić człowieka i odcisnąć na nim piętno do końca życia. Szczere uczucie nie zanika, wystarczy tylko iskra, by rozpaliło się na nowo, a wtedy trzeba podjąć ryzyko w walce o własne szczęście.

Z całego serca polecam Wam całą serię Gangsterów i z niecierpliwością czekam na kolejne tomy!



Bo czyż nie jesteśmy niczym więcej niż tchnieniem pośród milionów gwiazd? Ale nawet ten okruch czasu, którym jesteśmy, wart jest wszechświata. Jest wart bycia razem - chociaż przez chwilę. Bycia przez moment szczęśliwym.



Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu:



Moja ocena: 9,5/10




7 komentarzy:

  1. Nie czytałam poprzednich części i mimo wysokiej oceny, chwilowo odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, że ta seria skradła twoją sympatię. Ja nie czytałam dwóch poprzednich tomów, więc po ten tytuł też na razie nie sięgnę.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie słyszałam o tej serii! Lubię trylogie, więc może sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przygody czytelnicze, które mogą zainteresować moją córkę, obecnie w takich klimatach się obraca. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Niestety zupełnie nie mój gust czytelniczy i żałuję, że nie znam nikogo, komu mogłabym polecić serię, skoro dostała tak wysokie noty

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie są to książki w moim guście i raczej ich nie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zdecydowanie nie są to moje klimaty, ale moje przyjaciółki zaczytują się w takich książkach :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)
Jest to dla mnie motywacja do dalszej pracy :)
Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.