piątek, 31 stycznia 2020

"W świecie łowców" Ewa Olchowa

Nie wiesz, jak działa nasz świat. Przestrzeganie zasad jest obowiązkiem każdego z nas, bez względu na to, kim jesteśmy i co potrafimy. Podporządkuj się albo zginiesz.


Tytuł: W świecie łowców
Autor: Ewa Olchowa
Seria: Zrodzona (tom 2)
Strony: 359
Bohaterowie: Rose/Will
Wydawnictwo: Ewa Olchowa Wydawnictwo jednoosobowe





Stało się. Ziściły się Twoje najgorsze obawy.
Wchłonął Cię świat Łowców, a wraz z nim nadszedł czas próby.
Walczysz o przetrwanie i odkrywasz brutalną prawdę o ich kręgu, w którym nie ma litości dla nikogo – nawet dla swoich.
Co wyniknie ze spotkania z Łowcami?
Czego dowiesz się o nich i o samej sobie?
Jakiego wyboru dokonasz?
Miłość czy życie… (Opis z Lubimy czytać)



Pierwszy tom przygód Rose zakończył się zbyt szybko i długo czekałam na premierę kolejnego. Po tak udanym debiucie wiedziałam, że autorka nie zawiedzie mnie również przy kontynuacji. Zapraszam na recenzję! A tych, którzy nie znają książki zapraszam również na recenzję pierwszego tomu: Link

Rose zostaje porwana i przewieziona na Syberię, do siedziby Łowców, mimo że miała trafić do Luminatów. Po tym jak zdradziła ją najbliższa jej osoba, nie wie, komu może ufać. Czuje się samotna po śmierci przyjaciela i opuszczeniu jej ukochanej opiekunki. Wie, że może liczyć tylko na siebie. Odkąd wkroczyła w ten dziwny świat wiedziała jedno. Luminaci i Łowcy to odwieczni wrogowie, dlatego wie, że nic dobrego jej tam nie czeka. Codziennie walczy o przetrwanie i czeka na to, co przyniesie jej los.

W tej części poznajemy kilka nowych postaci, a są to głównie Łowcy lub Nieprzemienieni. Dowiadujemy się jacy są, jak żyją i że nie wszyscy są tacy źli, jak myślała Rose. Zaprzyjaźnia się z Paulin, młodą dziewczyną, która już niedługo przejdzie przemianę. Poznajemy również Davida i Augusta, którzy sprawią, że życie w Macierzy będzie odrobinę bardziej znośne. Nie zabraknie również postaci z poprzedniego tomu, a mianowicie Willa. Czy uratuje ją z rąk Łowców? Czy mają szanse na miłość w świecie pełnym niebezpieczeństw?


Było w tym miejscu coś dziwnego. Przerażającego, a zarazem tajemniczego. Patrząc na mury, nie sposób było odgadnąć, co kryło się w ich wnętrzu.


Styl pisania autorki nadal pozostaje lekki i przyjemny. Ciekawe dialogi i wartka akcja, sprawia, że nie można się od niej oderwać. A po przeczytaniu ostatniej strony pozostaje niedosyt. Widać, że autorka miała plan na serię i konsekwentnie go realizuje, dawkując nam przyjemność z czytania o losach Rose.

Okładka jest niemal taka sama, lecz różni się szczegółami, takimi jak oczy. Podoba mi się ten zabieg.

Wkroczenie w ten świat okazało się strzałem w dziesiątkę. Przygody Rose są zarówno ciekawe, jak i niebezpieczne. Luminaci, Łowcy oraz Zrodzeni nie są typowymi istotami. Tego jeszcze nie było. Książka jest pełna emocji, smutku, strachu, przyjaźni, miłości. Nie jest kolejną schematyczną powieścią i nigdy nie wiemy, czym nas zaskoczy autorka. Świat fantastyki i miłości wciągnął mnie w swoje macki i czekam na więcej. A Wam polecam zapoznać się z obiema częściami. Nie zawiedziecie się!


Musi się pogodzić, że miłość nie powinna zniewalać, tylko wyzwalać. A ja nie dam się stłamsić nikomu. Nawet jemu.



Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuję Autorce!


6 komentarzy:

  1. Okładka bardzo interesująca, sama historia też wydaje się ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka świetna. Również czytałam i polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo bym chciała przeczytać tą książkę, pierwsza część mi się bardzo podobała :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo mnie ta seria intryguje. Liczę, że w tym roku ją sprawdzę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę najpierw nadrobić pierwszą część. Mam nadzieję, że się nie zawiodę.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  6. Coś dla mojej córki, ona z sympatią wkracza w taki klimatycznie świat, tytuł chętnie jej podrzucę pod rozwagę.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)
Jest to dla mnie motywacja do dalszej pracy :)
Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.