środa, 20 listopada 2019

"Był sobie pies 1 i 2" W. Bruce Cameron


Życie przydarza ci się, kiedy jesteś zajęty robieniem planów.


Tytuł: Był sobie pies
Autor: W. Bruce Cameron
Tłumaczenie: Edyta Świerczyńska
Strony: 392
Bohater/ka: Ethan/Bailey
Wydawnictwo: Kobiece



Oto pełna głębokich uczuć i zdumiewająca opowieść o oddanym psie, który życiową misją czyni wpajanie swoim właścicielom znaczenia miłości i pogody ducha. To powołanie wypełnia na przestrzeni... kilku żyć.
Bailey jest zszokowany – po krótkim i smętnym życiu, jakiego doświadczył w postaci bezpańskiego kundla odradza się w ciele niesfornego szczeniaka. Kiedy trafia pod opiekę ośmiolatka Ethana, który kocha go całym sercem, odkrywa nowe oblicze – dobrego, poczciwego psiaka. Jednak życie u uwielbianej rodziny to nie koniec przygód Baileya. Ponownie odradza się w postaci kolejnego psa!
Był sobie pies to pokrzepiająca i pomysłowa historia. Doprowadza czytelnika do skrajnych emocji – jest jednocześnie uroczo zabawna i dotkliwie przejmująca.
Ta książka w piękny sposób pokazuje, że miłość nie zna granic oraz że nasi najbliżsi zawsze są przy nas. Najważniejsze przesłanie powieści głosi, że każda istota na ziemi urodziła się z misją.
WSZYSTKIE PSY IDĄ DO NIEBA... CHYBA ŻE MAJĄ NIEDOKOŃCZONE SPRAWY NA ZIEMI (Opis z Lubimy czytać)

Tytuł: Był sobie pies 2
Autor: W. Bruce Cameron
Tłumaczenie: Edyta Świerczyńska
Strony: 404
Bohater/ka: Clarity/Bailey
Wydawnictwo: Kobiece

Wszystkie psy doskonale wiedzą, że życie ma sens tylko u boku ukochanego człowieka
Bailey – bohater bestsellera „Był sobie pies” – powraca w nowym psim wcieleniu, aby wypełnić kolejną misję!
Mała Clarity June opuszcza ukochaną babcię i jej psa i wyjeżdża z matką do wielkiego miasta. Psiak przeżył już wiele żyć i sporo się nauczył o ludziach. Miał różne imiona: Bailey, Toby, Ellie, Koleżka…
Bailey powraca w nowym wcieleniu na czterech łapach i spotyka dorastającą Clarity. Wie, że jego misja jeszcze nie została wypełniona – musi pilnować i strzec dziewczynki. Musi być dzielnym psem!
Tym razem zrobi wszystko, aby pomóc ukochanej pani odnaleźć prawdziwą miłość i zrealizować jej marzenia. Czasami będzie musiał odejść, by zaraz znów powrócić jako inny psi przyjaciel. Bo jedno wie na pewny: życie jest na tyle pomerdane, że zawsze warto trzymać się razem. (Opis z Lubimy czytać)



Ludzie byli zdolni robić tyle niesamowitych rzeczy, a mimo to tak często siedzieli bezczynnie, wypowiadając tylko słowa.


Obie książki przeczytałam bardzo szybko. Zaciekawiły mnie, ponieważ nigdy nie czytałam książek napisanych z perspektywy psa. Czy seria przypadła mi do gustu?

Bailey to pies, który przechodzi reinkarnację. Co jakiś czas pojawia się w ciele kolejnego psa. Gdy trafia na Ethana, wie, że spotkał prawdziwego przyjaciela. Razem przeżywają również wiele przygód.
Gdy Ethan umiera, Bailey ma nową misję. Musi zaopiekować się wnuczką Ethana. Między nimi również postaje magiczna więź. Pies jest jej najlepszym przyjacielem i wsparciem w trudnych chwilach.

Autor wykonał dobrą robotę pisząc z perspektywy czworonoga. Poznajemy ciekawe i pełne humoru książki, na podstawie których wyprodukowano filmy. Mam zamiar je obejrzeć, bo jeszcze nie miałam okazji. Będzie fajnie porównać książki z ich ekranizacjami.
Akcja książek jest odpowiednia. Wydarzenia następują po sobie, choć zwierzak ma kilka żyć, łatwo się w nich odnaleźć.

Okładki przedstawiają oczywiście psa, jednak drugiej części spodobała mi się bardziej.

Bailey to uroczy i oddany pies. Pokazuje miłość zwierząt do ludzi. Psy są lojalne i wierne, choć ludzie czasem na to nie zasługują. Potrafią słuchać i pocieszać. Przywiązują się jak żadne inne zwierzęta i są oddane. Za to właśnie je kochamy.

Podsumowując książki okazały się naprawdę ciepłe i miłe. Spodobają się zarówno dzieciom, jak i dorosłym, a nawet całej rodzinie. Idealne na święta, ale też na jesienne wieczory. Jeśli szukacie czegoś lekkiego, serdecznie Wam je polecam!


Widywałem koty na dworze, ale nigdy nie spacerowały z ludźmi, tylko samotnie. A pieski prawie zawsze chodzą na spacery w towarzystwie ludzi. To tylko jeden z wielu powodów, dla których psy są lepszymi zwierzakami niż koty.


Moja ocena: 7/10


Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuję Wydawnictwu:





7 komentarzy:

  1. Książek nie czytałam, ale widziałam film, bardzo wzruszający, polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam pierwszy tom i mile go wspominam, po kontynuację też pewnie z czasem sięgnę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam książki dla dzieci z perspektywy psa, moje córki lubią takie historie, ciekawe czy.mnie przypadłaby do gustu rozbudowana fabuła z głównym bohaterem psem

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie podeszła mi narracja z punktu widzenia psa. Fil. Jest cudowny, ale książka nie dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam pierwszy tom i bardzo mi się podobał, dlatego jeśli będę mieć okazję z chęcią sięgnę po kontynuację. Lubię takie ciepłe i wzruszające książki. 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. Z jednej strony jestem ciekawa, z drugiej boję się, że będę rzewnie płakać, jak to na wszystkich utworach dotyczących zwierzaków!

    OdpowiedzUsuń
  7. Kocham psy a co za tym idzie wszystko co z nimi związane. Książki jeszcze nie czytałam ale zapewne poleca łzy jak na filmach z psami :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)
Jest to dla mnie motywacja do dalszej pracy :)
Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.