czwartek, 7 marca 2019

"Rock Bottom" R. K. Lilley


Wciąż cierpiałam, moje serce wciąż czuło ból po wszystkich stratach, ale mimo to postanowiłam dać życiu kolejną szansę. Przebudzić się, ruszyć z miejsca, spróbować małymi krokami iść we właściwym kierunku.


Tytuł: Rock Bottom
Autor: R. K. Lilley
Tłumaczenie: Petra Carpenter
Seria: Tristan i Danika (tom 2)
Strony: 288
Bohaterowie: Tristan/ Danika
Wydawnictwo: Editio Red


Początek historii Tristana i Daniki przypominał rollercoaster. W poprzednim tomie serii tych dwoje młodych ludzi - bardzo niegrzecznego przystojniaka i poukładaną dziewczynę z żelaznymi zasadami - połączyła szalona miłość. To był ogromnie wyczerpujący, kipiący namiętnością, pożądaniem i gniewem związek. Jednak te dwa skrajne charaktery nie mogą bez siebie żyć, a równocześnie nie umieją być ze sobą. Na pewno z zapartym tchem śledziłaś tragiczne wydarzenia, które pozostawiły bolesne piętno na duszy Tristana, i pełną czułego oddania miłość Daniki, która robiła wszystko, aby cierpienie ukochanego choć trochę zelżało i aby ich uczucie przetrwało...

Jeśli sięgasz po tę książkę, aby się po raz kolejny przekonać, że prawdziwa miłość zwycięża wszelkie przeszkody, przeżyjesz bolesne rozczarowanie. Dowiesz się, jak bardzo mściwe są demony przeszłości i jak bardzo bezwzględnie uderzają w ludzi konsekwencje ich błędnych decyzji. Danika walczy jak lwica. W końcu musi jednak stanąć twarzą w twarz z prawdą. Najtrudniejszą, z jaką kiedykolwiek przyszło jej się mierzyć. Tristan, choć przeczuwa, że Danika jest tą jedyną, nie potrafi z nią być. Wie, że nie może jej stracić, ale wystawia łączącą ich więź na próby, mimo że rozpaczliwie potrzebuje miłości, mądrości i siły Daniki. (Opis - Lubimy czytać)





Rock Bottom to druga część serii o losach Tristana i Daniki. Zapraszam tutaj na recenzję pierwszego tomu: Bad Things

Czasem trzeba sięgnąć dna, by móc spojrzeć wstecz, zmienić swoje życie i ruszyć do przodu z czystą kartą. Jednak, czy można przebaczyć tak bolesne błędy?

Po tragicznych wydarzeniach w Bad Things bohaterowie muszą poradzić sobie z bolesną rzeczywistością i powrócić do życia. Nie jest im łatwo, zwłaszcza Tristanowi, który stracił najbliższą mu osobę, a poczucie winy nie daje mu spokoju. Danika próbuje ratować ich związek, wierzy, że jej miłość zdoła ocalić ukochanego. Jednak, czy można uratować kogoś, kto zmierza do niechybnej destrukcji i upadkowi?

W tej części autorka ukazała inną stronę historii głównych bohaterów. Zawarła cały tragizm i cierpienie, które wypływają ze stron. Jest przepełniona mnóstwem emocji, zarówno tych dobrych, jak i złych. Mamy także sporą ilość scen erotycznych.

Tristan pogrąża się w żałobie i żalu. Gdy nadarza się okazja, wyrusza z zespołem w trasę koncertową i tam nie stroni od alkoholu i narkotyków. Danika widząc cierpienie ukochanego stara się mu pomóc, ale kolejne tragedie coraz bardziej ich od siebie oddalają. Nieustannie walczą o swoją miłość, ale czy wystarczy im sił, by pokonać własne demony i nie sięgnąć dna?


Był jak człowiek z przywiązaną do obu nóg kotwicą, która ciągnęła go gdzieś głęboko w bezdenną otchłań, topiąc go wolno, ale nieubłaganie.


Dramat goni dramat. Związek między Tristanem i Daniką jest bardzo intensywny. W pewnym momencie czujemy się przytłoczeni siłą ich uczucia, zazdrości i agresji. To był celowy zamysł autorki, by pokazać obsesję bohaterów na swoim punkcie i miłość, która doprowadziła do ich zniszczenia. Tych dwoje nie potrafiło bez siebie żyć, ale z czasem okazało się, że nie umieli być ze sobą.

Rock Bottom czyta się z mocno bijącym sercem, które nie pozwala odłożyć jej na bok. Poruszane są w niej bardzo ważne, ale też trudne i bolesne tematy, jak żałoba, uzależnienie, utrzymanie związku na odległość, poczucie winy oraz popadanie w skrajności.

Podsumowując, z całego serca polecam Wam całą serię o losach Tristana i Daniki. Gwarantuję, że gdy już skończycie jedną część, od razu będziecie chcieli sięgnąć po kolejną.



Moje życie było przeklęte. Ludzie, których kochałem, ludzie mi bliscy, którzy na mnie polegali, umarli - a ja ponosiłem za to odpowiedzialność. Z mojej perspektywy każdej z tych śmierci dało się zapobiec, a ja zawiodłem na całej linii.


Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu:

5 komentarzy:

  1. Czuję się zachęcona do zapoznania się z tą serią :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapowiada się przyjemne czytanie, zwłaszcza w wakacyjne dni. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwszy tom czytałam, ten niedawno kupiłam więc na dniach nadrobię zaległości ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Hm...nie jestem przekonana. Książka wydaje się dość schematyczna: poukładana, grzeczna dziewczynka i niegrzeczny chłopiec...Nie wiem, może gdybym przeczytała pierwszy tom, lepiej mogłabym się odnieść do książki i być może zmienić zdanie

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)
Jest to dla mnie motywacja do dalszej pracy :)
Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.