środa, 13 marca 2019

"Odkupienie" Tillie Cole


Czułem, że wypełnia mnie zło. I ten jeden raz nie próbowałem mu się oprzeć. Prorok Kain umarł, a jego miejsce zajął diabeł.


Tytuł: Odkupienie
Autor: Tillie Cole
Seria: Kaci Hadesa (tom 4)
Tłumaczenie: Grzegorz Rejs
Strony: 370
Bohater/ka: Rider/Harmony
Wydawnictwo: Editio Red

Prorok Kain słucha tylko objawień Boga. Jego przeznaczeniem jest przewodzić swojemu ludowi. Dla niego i w imię swojej wiary opuścił dom, by przeniknąć do Katów Hadesa — motocyklowego gangu handlarzy bronią, najbardziej przestępczego klubu w USA. Żył z nimi, służył im swą wiedzą i stał się zaufanym towarzyszem broni. A gdy przyszedł czas, zdradził gang, gdyż jego lud musiał odzyskać trzy Przeklęte — dzięki poświęceniu jednej z nich w okrutnym rytuale lud boży miał zostać wniebowzięty i ocaleć przed armagedonem.

Wkrótce Kain sam został zdradzony przez tego, który miał wiernie trwać u jego boku. Przez tego, w którego żyłach płynęła ta sama krew. Judasz był ukochanym bratem bliźniakiem proroka, ale trawiony zazdrością o Kaina wtrącił go do celi i poddał okrutnym torturom. Bity z morderczą precyzją, poniewierany i poraniony Kain pojął, że stracił wszystko, co było dla niego ważne, co kochał i czemu poświęcił życie.

Po jakimś czasie do celi obok trafiła tajemnicza kobieta. Ciemnooka Harmony uznana za kolejną Przeklętą. Choć jej przyszłość malowała się w najczarniejszych barwach, starała się walczyć z własnymi lękami i bronić swoją godność. Wkrótce między Kainem i Harmony nawiązała się przedziwna więź. Oboje potrzebowali siebie nawzajem. Stali się sobie bliscy. Wówczas Kain podjął zobowiązanie: odkupi swoje winy i ocali tych, których kocha. Dołoży starań, aby potworne krzywdy zadane w jego imieniu i za jego przyzwoleniem zostały wynagrodzone i wybaczone. Będzie walczył. Zrobi wszystko. Dosłownie.
Odkupienie. Musisz poświęcić się w całości... (Opis Wydawcy)





Zaczynając tą część obawiałam się, że może mi się nie spodobać ze względu na głównego bohatera. W poprzednich tomach dał się poznać jako zła postać. Nie wiedziałam w jaki sposób autorka przedstawi jego historię. Chciałam się dowiedzieć czy w głębi duszy posiada okruchy dobra. Czy i ta część przypadła mi do gustu?

Sam tytuł wskazuje, że Rider będzie chciał odkupić swe winy, ale czy każde zło można odkupić? Czy każdy czyn można przebaczyć? Nie sądziłam, że ta postać wzbudzi we mnie jakieś pozytywne emocje. Jakże się myliłam.


Szybko usiadłam przy nim. Znów mu się przyjrzałam. Widok jego twarzy, włosów i brody nakazywał mi uciekać. Moje oczy mówiły mi, że to nikczemny prorok Kain, który mnie dotykał i uderzył. Ale moje serce... Moje serce mówiło mi, że to zakłopotana i zraniona dusza, która potrzebowała pocieszenia.

Rider został zdradzony przez brata i uznany za winnego zdrady, trafia do więzienia. Tam zostaje poddawany okrutnym karom i cierpieniom. Dopóki nie uzna swojej winy i nie stanie u boku brata, nie zostanie oczyszczony z win i nie uzyska przebaczenia. Jednak Rider uważa brata za zdrajcę i brzydzi się tym, jak postępuje. Nigdy go nie poprze, bo nie jest to zgodne z jego sumieniem. Odkrył prawdę na temat Nowego Syjonu i nie zamierza brać w tym udziału. Tak naprawdę chce umrzeć, bo nic nie trzyma go na tym świecie. Dopóki do celi obok nie trafia przeklęta. Ma na imię Harmony i przybyła do Nowego Syjonu poślubić Proroka Kaina. Jest dla niego światłem w tunelu, a rozmowy z nią sprawiają, że znowu chce żyć. Nawiązują rozmowę i stają się sobie bliżsi, mimo że nie mają ze sobą kontaktu poprzez mury. Rodzi się między nimi uczucie, ale jak mają być razem skoro Harmony ma wyjść za jego brata? Jak potoczą się losy bohaterów?

Okładka jest piękna, tak jak i poprzedniczki :)

Musiałem być w swoim życiu dwiema różnymi osobami. Zaczynało do mnie docierać, że żadna z nich nie była prawdziwa. Obydwie były tylko pozorantami. Rider udawał Kata, ale zawsze trzymał się na zewnątrz. Kain udawał proroka, na zewnątrz okazując siłę, lecz w środku paraliżował go strach. Jeśli obydwaj byli oszustami, to kim ja, do cholery byłem? Kim byłem naprawdę?

Akcja w tej części po prostu ucieka. Nie można się oderwać od czytania. Mogę stwierdzić, że jest to najlepsza część serii. Jest w niej tyle sprzecznych emocji i natłoku wrażeń. Jak nienawidziłam Ridera, to w tej części go pokochałam. Jest wrażliwy i pokazał, że ma serce. Udowodnił, że można odkupić winy, ale nie jest to łatwe.

Jednak największym zaskoczeniem w tej części jest postać Harmony. Jest to piękna i dobra dziewczyna, ale jej przeszłość skażona jest bólem i cierpieniem. Okazała się jednak silną osobowością, potrafiącą stanąć w obronie miłości. Po tym co przeszła zasługuje na szczęśliwe zakończenie, ale czy Kaci wybaczą Riderowi zdradę? Przecież oni nie wybaczają. Rider ma więcej wrogów niż przyjaciół i wszyscy pragną jego śmierci, poza jedną nieskalaną duszą.


-Kiedyś myślałam, że jesteście tacy sami. Ale teraz (...) Ale teraz widzę, że tak nie jest. Macie inne serca i inne dusze - jedna jest czysta, a druga mroczna. Szkoda tylko, że na tym świecie zawsze wygrywa ciemność.


Jednoznacznie mogę stwierdzić, że ta część jest najlepszą do tej pory przeczytaną. Jest w niej tyle bólu i smutku, że płakałam jak bóbr, czytając do drugiej w nocy. Po prostu nie mogłam się oderwać. To historia o odkupieniu swoich win, o wybaczaniu, o dawaniu drugich szans, o miłości i przyjaźni, ale także o tym, że cuda się zdarzają. Piękna historia, którą naprawdę warto poznać. Polecam Wam ją z całego smutnego serducha.




Czysta dusza zawsze znajdzie miłość. Nawet otoczona nienawiścią wcześniej czy później zapragnie miłości.



Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu:






10 komentarzy:

  1. Jakoś mnie ta seria nie przekonuje... A może warto spróbować...😉

    OdpowiedzUsuń
  2. Same pozytywne recenzje tej książki stają na mojej drodze :) jak tutaj się oprzeć?

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyjemnie, kiedy ksiąąka tak sympatycznie przyjmowana jest przez czytelnika. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie jestem pewna, czysto książka dla mnie. Na ten moment na lekturę się nie zdecyduję. Jednak każdy gatunek znajdzie swoich zwolenników.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem po 3 pierwszych tomach, dwa kolejne czekają na swoją kolej ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zwykle nie sięgam po takie książki, ale zaciekawiłaś mnie recenzją.

    OdpowiedzUsuń
  7. Od razu mówię że nie przeczytałam twojej recenzji! Mam na to dobre wytłumaczenie 😁 otóż ta seria nadal przede mną. Dziś albo jutro dopiero ją zacznę i nie spoioeruje Sobie 😁

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie jest to książka dla mnie 😺

    OdpowiedzUsuń
  9. czwarty tom... lubię, gdy książek jest sporo... zacznę od pierwszego tomu, jeśli go znajdę!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)
Jest to dla mnie motywacja do dalszej pracy :)
Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.