poniedziałek, 18 lutego 2019

"Maharani" Nina Nirali


- Nie wyspałeś się, Lakshay, jesteś powolny jak żółw grzebiący się w piasku. Gdyby to był wróg, już byś nie żył.


Tytuł: Maharani
Autor: Nina Nirali
Strony: 209
Bohaterowie: Durgeshwari
Wydawnictwo: Novae Res

Wojna i miłość z historią Indii w tle.

Następczyni tronu Radżputany – maharani Durgeshwari – jest kobietą nie tylko piękną i roztropną, ale też biegłą w sztukach walki. Zdaje sobie jednak sprawę z tego, że jej los, jak każdej Hinduski, został z góry przesądzony. 
Wkrótce będzie musiała zmierzyć się z mężczyzną, który poprzysiągł, że – bez względu na cenę i liczbę ofiar – zdobędzie jej uległość i zapanuje nad jej niepokorną naturą. 
Wojna, zemsta, szalona namiętność i pragnienie miłości, którego nic nie jest w stanie ugasić... Czy w starciu z brutalnymi i żądnymi krwi przeciwnikami piękna maharani zdoła uratować to, co dla niej najważniejsze? (Opis wydawcy)




Jest to książka, do której namówiła mnie Justyśka z bloga: Z miłości do książek Była zachwycona lekturą, dlatego wiedziałam, że i mi się spodoba. Czy tak właśnie było? Przekonajcie się.

Lubię filmy z Bollywood. Są piękne i takie prawdziwe. Mnóstwo kolorów, śpiewów i tańców. Jednak nigdy nie miałam okazji czytać książek z tej tematyki. Więc można powiedzieć, że to mój pierwszy raz. I przyznam szczerze, że jestem zachwycona. Dlaczego?

Maharani to piękna historia. Nie sądziłam, że aż tak mi się spodoba. Autorka pisze pięknie, a opisy są naprawdę zachwycające. Pisze tak dobrze o zupełnie innej kulturze, że nie sposób się oderwać.

Główną bohaterką jest córka Radżputany, Durgeshwari. Jej los jest przypieczętowany już od narodzin. Jej matka zmarła i ma tylko ojca, który bardzo ją kocha. Jest z niej dumny i wie, że obejmie władzę po nim. Jest niezwykle piękna, ale i mądra. Jej jedynym przyjacielem jest Lakshay, który skrycie ją kocha. Jednak ona jest zaręczona z synem przyjaciela władcy, księciem Malwy. Ma to połączyć oba kraje i wzmocnić granice. W powietrzu jednak wisi wojna. Przybywa do nich na audiencję Wielki Mogoł z bratem. Mazid chce ślubu z córką maharadży, inaczej napadnie na nich. Durgeshwari odmawia. Gdy tylko ją zobaczył, zawładnęła nim. Nie spocznie, dopóki jej nie zdobędzie. Jednak waleczna następczyni nie ustąpi. Jak zakończy się ta historia?

Polubiłam styl pisania autorki. Pisze lekko, bez zbędnych opisów. Potrafi zaciekawić czytelnika. Mimo trudnych słów, czyta się szybko. Pochłonęłam ją w jeden dzień, a moje serce zostało poharatane.

Okładka jest piękna, pomimo grozy i obrazu walki. Kolorystyka współgra ze sobą, jest tajemnicza. Przedstawia najprawdopodobniej maharani, patrząca na walkę.

Żyję tylko dla ciebie.

Maharani jest pogodzona ze swoim losem. Wie, że musi wyjść za księcia Malwy, ale w głębi serca marzy o prawdziwej miłości. Chce, by ktoś ją pokochał bez względu na jej pochodzenie. Gdy poznaje turystę Amado, wie, że nie powinna się z nim spotykać. Jednak dwójkę młodych ludzi ciągnie do siebie. Maharani wie, że ich związek nie ma przyszłości, ale czerpie z niego garściami. Już niedługo będzie musiała wyjść za mąż i spełnić obowiązek wobec kraju. Ich romans kończy się szybko, gdyż Mogołowie uderzają do walki. Mazid za wszelką cenę chce maharani dla siebie. Dąży po trupach do celu, ale nie wie, że trafił na godną przeciwniczkę.

Maharani jest niezwykle mądrą, roztropną, waleczną osobą. Jej hart ducha i silny charakter nie pozwolą jej poddać się bez walki. Ma dla kogo walczyć i nie podda się. Nigdy nie wyjdzie za Wielkiego Mogoła. To nieujarzmiona tygrysica i dzielna wojowniczka oddana swojej ojczyźnie.

Maharani to historia niezwykle emocjonująca. Trzyma w napięciu do ostatniej strony. To piękna, ale i smutna historia z walką i zakazanym romansem w tle. Wywołała we mnie mnóstwo uczuć. Nie pamiętam tak wyrazistej postaci z przeczytanych książek. Barwne opisy, miłość, walka, znajdziemy tu kilka wątków. Po przeczytaniu książki miałam łzy w oczach i uważam, że skończyła się za szybko. Mam straszny niedosyt. Jestem pewna, że to nie ostatnia książka autorki, którą przeczytałam. Pokochałam jej pióro i historię odważnej i pięknej maharani. Z całego serca Wam ją polecam. Nie zawiedziecie się.



On skupił się jednak na malowaniu dumnej, jasnolicej piękności. Jej zdecydowanie, odwaga i buńczuczność sprawiły, że mu zaimponowała. Była nie tylko piękna. Była wyjątkowa umysłem i duchem.


Za możliwość przeczytania dziękuję serdecznie Autorce.





8 komentarzy:

  1. Wygląda na to, że to była bardzo emocjonująca lektura. Zapiszę tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  2. Z jednej strony szkoda, kiedy książka za szybko się kończy, z drugiej miło trafić na tytuł, który tak niezauważalnie prowadzi do zakończenia, chciałoby się więcej. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Swoją drogą, rzadko zdarza mi się wrażenie, że całkowicie jestem w stanie poznać bohaterów książki, lubię, kiedy autor przywiązuje wagę do ich wyrazistości i złożoności.

      Usuń
  3. Zawsze z dystansem podchodzilam do Bollywood... Może warto sprawdzić książki 😉

    OdpowiedzUsuń
  4. brzmi całkiem ciekawie, ale w obliczu własnego stosu książek, chyba sobie daruję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Powieści z Indiami w tle... <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie przepadam za tą literaturą. Choć może to nieco na wyrost. Raczej ostatnio mnie męczą, więc na tą chwilę podziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Brzmi bardzo ciekawie, chociaż nie jestem do końca przekonana czy byłaby to książka dla mnie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)
Jest to dla mnie motywacja do dalszej pracy :)
Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.