niedziela, 13 maja 2018

"Z popiołów" Martyna Senator - 7 ulubionych cytatów

Całkiem niedawno przeczytałam książkę Pani Martyny Senator i się zakochałam. Jest to cudowna historia o ludziach, którzy zostali zranieni. Już niedługo pojawi się recenzja tej książki, ale dziś zapraszam Was na ulubione cytaty.
Mam nadzieję, że rozbudzę nimi Waszą ciekawość :)








To naturalne, że ludzie popełniają błędy i upadają. Czasami wystarczy odnaleźć w sobie odrobinę siły, podnieść się i iść dalej. Ale czasami trzeba wziąć do ręki zapałki, podpalić całe dotychczasowe życie i spokojnie zaczekać, aż spłonie. A kiedy zostanie po nim jedynie garść popiołu, zacząć budować wszystko od nowa.

Mówienie "kocham cię" to jak owijanie czułych wyznań w papier prezentowy. Może się tam kryć doniosłe "Jesteś dla mnie całym światem", lub zwyczajne "Cieszę się że cię znam". Ale czasami po zdarciu papieru okazuje się, że pudełko jest puste. Staje się jedynie fałszywym zapewnieniem, któremu usilnie nadajemy jakieś głębokie znaczenie. A wszystko dlatego, że nienasycone serce uwierzy we wszystko. Wchłonie każde kłamstwo, byleby tylko zapełnić pustkę, jaka w nim panuje.

Czasami człowiek bardzo długo nie podnosi się po upadku, bo wmawia sobie, że już dawno to zrobił. Ale tak naprawdę nadal leży na ziemi i dziwi się, dlaczego ból nie mija.

Serce człowieka jest lekkomyślne i nieodpowiedzialne. Pełne uniesień gna w stronę przepaści, nie bacząc na konsekwencje, jakie niesie za sobą miłość. Dlatego trzymam swoje pragnienia na smyczy i ufam temu, co nakazuje mi rozsądek. Tak jest dużo prościej, dużo bezpieczniej.

Chciałbym być dla niej tarczą, za którą mogłaby się schronić; bezpieczną przystanią, w której odnalazłaby spokój; siłą, z której mogłaby czerpać, gdy poczuje się słaba; przyjacielem, który nigdy jej nie zawiedzie i mężczyzną, który poskleja jej serce, zamiast je łamać.

Kocha, a nie tylko mówi o miłości, uczy, jak być silnym i odważnym, ale nie wstydzi się łez; znajduje dla mnie czas, chociaż świat pędzi jak szalony; wierzy we mnie, nawet wtedy, gdy sam nie potrafię tego zrobić.

Wykrzycz to, wypłacz, pozwól sobie na odrobinę słabości, a potem otrzyj łzy, unieś dumnie głowę i zmierz się z przeszłością. (...) Ludzkie serce czasami zapomina, jakie potrafi być silne. Dlatego od czasu do czasu trzeba mu o tym przypomnieć.


Co o nich sądzicie? Przekonały Was do sięgnięcia po książkę? A może ktoś już czytał?

*Wszystkie cytaty pochodzą z książki.

16 komentarzy:

  1. Cytaty mają to do siebie, że im bliższe naszym doświadczeniom życiowy, tym bardziej nas do siebie przekonują. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Noooo.... kupiłaś mnie :D
    Zakochałam się w tych cytatach, więc myślę, że i książka kiedyś przypadnie mi do gustu :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowne cytaty! Cieszę się, że książka na mnie czeka!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny pomysł, aby za pomocą cytatów przedstawić książkę :) mi podoba sie najbardziej drugi cytat, o mowieniu "kocham Cię" ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam ale przekonałas mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zachęcające cytaty do sięgnięcia po książkę. Czekam na recenzję, muszę ją przeczytać. Super post. Pozdrawiam, MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  7. Cytaty bardzo piękne, jeśli cała książka jest taka, to myślę, że warto po nią sięgnąć :)
    Zapraszam do mnie, trochę mało się dzieje, ale dopiero zaczynam: https://postscriptumsylwii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Pierwszą część czytałam i lubię, choć to taka książka, o której łatwo się zapomina, ale cytaty były ładnie wkomponowane. Ale w drugiej części za bardzo kontrastowały i wydawały się okropnie nienaturalne :/

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo przyjemna lektura, chociaż ma pewne niedociągnięcia. Raczej nic wybitnego, ale dobre czytadełko. 2 część jest już u mnie i czeka, aż znajdę dla niej czas ^^

    Pozdrawiam i zapraszam:
    Biblioteka Feniksa

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo sympatyczna lektura a kontynuacja jest jeszcze lepsza :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Książki nie czytałam, ale cytaty są piękne <3

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Dla mnie zbyt ckliwe i romantyczne :D Wybacz, mnie do romansu się chyba nie przekona, niewykonalne :D

    OdpowiedzUsuń
  13. No mnie nie zachęcają, ale dlatego, że z góry kojarzą mi się z powieścią obyczajową :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)
Jest to dla mnie motywacja do dalszej pracy :)
Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.