niedziela, 20 maja 2018

[PRZEDPREMIEROWO] "Chłopak taki jak ty" Ginger Scott


"Trzyma mnie, dopóki mu nie mówię, że już może mnie puścić.
A potem znika.
Na dobre."




Tytuł: Chłopak taki jak ty
Autor: Ginger Scott
Seria: Like Us (tom 1)
Tłumaczenie: Monika Wiśniewska
Strony: 352
Bohaterowie: Josselyn/ Wesley
Wydawnictwo: Kobiece
Premiera: 25.05.2018


Uratował jej życie, a potem z niego zniknął. Czy tajemniczy Wes to tak naprawdę Christopher, bohater z dzieciństwa, który ocalił Josselyn?

Dzień, w którym powinna zginąć, był tym samym dniem, w którym rozpadła się jej rodzina, a Josselyn Winters przestała być miłą dziewczynką z sąsiedztwa, organizującą wyścigi dla wszystkich dzieci. Tego samego dnia zniknął też Christopher, chłopiec, który uratował jej życie.

Osiem lat po dniu, który pogrzebał jej dzieciństwo, Joss spotyka nowego ucznia swojej szkoły. Chociaż Wes na pierwszy rzut oka wydaje się kimś obcym, to dziewczyna nie może oprzeć się wrażeniu, że zna go doskonale. Przyciąga ich do siebie jakaś siła, jakby dzielili tragiczne wspomnienie. Dlaczego więc chłopak przedstawia się innym imieniem, skoro na Joss spoglądają oczy Christophera? Czy bohater z jej dzieciństwa wrócił, aby uratować ją po raz drugi?

Joss tylko przy nim czuje się jak tamta mała dziewczynka, której obraz ukryła w najdalszych zakamarkach wspomnień. Wes jednak nie wie, że Josselyn, którą wtedy ocalił przed śmiercią, tak naprawdę zginęła tego samego dnia. Nowej Josselyn już nie da się uratować. Nowej Josselyn należy się bać. (opis - Lubimy czytać)


"Nie jestem jakimś superbohaterem. A ty... 
ty nie jesteś nieśmiertelna!
Musisz przestać Joss."


Joss była szczęśliwą i miłą dziewczynką. Miała kochających rodziców, była lubiana i kochana. Jeden dzień zmienił ją nieodwracalnie. Traci wszystko, co kochała. Wraz z dawną Joss zniknął także Christopher - chłopiec, który ocalił ją tamtego dnia. Co wydarzyło się w przeszłości?

Mija osiem lat. Joss spotyka nowych uczniów, którzy niedawno się przeprowadzili. To trójka braci. Są dla niej obcy, jednak dziewczynie nie daje spokoju myśl, że zna Wesa. Przyciąga ich jakaś siła, której nie są w stanie się oprzeć. Dlaczego spoglądając w oczy Wesa widzi oczy Christophera? Jaką tajemnicę skrywa chłopak?


„W prawdziwym życiu nie ma widowni. Jest jednak ktoś, kto mi dopinguje”


Joss od dawna przestała dbać o własne zdrowie, oceny, bliższe relacje z innymi. Wycofała się. Pod ciętym językiem i twardą postawą ukrywa swoje prawdziwe uczucia. Jedyną odskocznią są dla niej sobotnie wieczory, gdzie alkohol i narkotyki dają jej chwilę zapomnienia. Jednak po wszystkim znów uderza w nią bolesna rzeczywistość. Aż pojawia się on.

Wes jest przystojny, wysportowany, troskliwy i tajemniczy. Jest całkowitym przeciwieństwem Joss. Rzadko kiedy pije, dobrze się uczy i nie sprawia kłopotów. Kocha baseball i jest bardzo utalentowany. Szybko staje się pupilkiem ojca Josselyn. Za wszelką cenę stara się pomóc dziewczynie. Jednak jego przeszłość owiana jest tajemnicą, co bardzo intryguje.


„- Kto twierdzi, że to zawody?
- Och, Joss -  chichocze - Z tobą? To zawsze są zawody.”


Styl autorki jest lekki. Wciąga od pierwszych stron i nie sposób się od niej oderwać. W swojej opowieści porusza wiele poważnych tematów i problemów. Mimo to, czyta się bardzo szybko i przyjemnie. Potrafi budować i trzymać napięcie, czym coraz bardziej wzbudza naszą ciekawość. Zakończenie po prostu wbija w fotel, długo nie mogłam się po nim pozbierać. No bo jak tak można zakończyć książkę?!

Bohaterowie są wykreowani na ludzi z krwi i kości. To cudowni, kochający ludzie, których każdy chciałby mieć koło siebie. Bracia Stokes podbili moje serce. Sceny z udziałem całej trójki czytałam z uśmiechem na ustach. Biła od nich braterska miłość, a ich ciągłe dogryzanie było zabawne i urocze. Tak samo było z ich rodzicami. Taryn i Kyle to najlepsi przyjaciele Joss. Wspierali ją i byli przy niej w trudnych chwilach lub pomagali zapomnieć. Wszyscy na długo pozostaną w mojej pamięci.


„Wiecie, mycie ma sens tylko wtedy, jeśli oblewa się samochód - mówi wesoło.”


Joss była córeczką tatusia. Oglądali razem mecze, wspólnie grali w baseball, śmiali się. Po tamtych dniach pozostały tylko wspomnienia. Teraz w ich relacji gości chłód, wzajemna obojętność. Każde z nich dźwiga bagaż przeszłości i nie może sobie z nim poradzić.

Nie znajdziemy tu typowego romansu. Między Joss, a Wesem iskrzy od samego początku, jednak uczucie rodzi się powoli. Ich relacja nie jest przesłodzona, co było dużym plusem.


„Zawsze jesteś taka uparta? Czy tylko w kontaktach ze mną?”


Każdy z nas potrzebuje w życiu wsparcia drugiej osoby. Każdemu zdarza się jednak popełnić błąd i zasługuje na drugą szansę. Ta książka uczy nas walki o siebie i najbliższych, wybaczania, podążania za marzeniami, wiary. Pokazuje nam jak słaby i zagubiony może być człowiek, gdy nie ma wsparcia w osobach, które powinny nas kochać za wszelką cenę. Jak ciężko jest, gdy najważniejsze osoby zawodzą.

Podsumowując, Chłopak taki jak ty to wspaniała opowieść, obok której nie można przejść obojętnie. Szczera, zabawna i wzruszająca. Z całego serca polecam ją każdemu z Was. Jest warta każdego czasu.



„Nie jestem niezwyciężony, Joss - kręci głową. -  Zawsze będę dla ciebie walczył…”


Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu Kobiecemu.


21 komentarzy:

  1. Zaciekawiłamnie ta pozycja muszę przyznać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Może gdy znajdę trochę czasu to po nią sięgnę

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem ciągle w szoku ile Ty czytasz - skąd masz na to czas?!

    OdpowiedzUsuń
  4. Mysle, ze by mnie zaciekawila ta książka. Lubie takie tematy:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka wydaje się być ciekawą propozycją na długie wieczory.

    OdpowiedzUsuń
  6. Całkiem wciągająca historia. Chętnie poczytam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wiosna i lato to czas kiedy niestety na czytanie ma go bardzo mało, nadrabiam zimą ...więc kto wie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę sięgnąć po tę książkę! Mówi o niej bardzo dużo ludzi, podobno jest bardzo wartościowa, jak widzę, nie można przejść obok niej obojętnie, więc postaram się ją w najbliższym czasie przeczytać.

    Pozdrawiam,
    Iza z Heavy books

    OdpowiedzUsuń
  9. Książka bardzo interesująca. Same cytaty czyta się jednym tchem. Na pewno będę chciała ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo mnie zainteresowałaś tą propozycją :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubiw takie lekkie i wciągające książki

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam obecnie tyle książek do przeczytania, że po nowości nie wiem kiedy będę mogła sięgnąć :D

    OdpowiedzUsuń
  13. tek ksiazki kompletnie nie znam. sama nie wiem czy zainteresowałaby mnie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Jakoś nie kusi mnie ta książka.

    OdpowiedzUsuń
  15. zazdroszcze CI. kiedys czytalam tyle a dzis nie mam czasu :(

    OdpowiedzUsuń
  16. Kiedyś lubiłam czytać! Zaciekawiłaś mnie tą książką.

    OdpowiedzUsuń
  17. Fabuła wydaje się być bardzo wciągająca!

    OdpowiedzUsuń
  18. Zaciekawiłaś mnie tą książką. Dopisuję na moją niekończącą się listę "Do przeczytania" :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie mam czasu na czytanie książek.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)
Jest to dla mnie motywacja do dalszej pracy :)
Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.