środa, 16 maja 2018

"Wieczór filmowy" Lucy Courtenay

Do całowania potrzeba dwojga ludzi. Albo jednego człowieka i melona, jeśli ktoś jest zdesperowany.

Tytuł: Wieczór filmowy
Autor: Lucy Courtenay
Tłumaczenie: Grażyna Woźniak
Strony: 286
Bohater/ka: Hanna/Sol
Wydawnictwo: YA

Czy przyjaźń może przerodzić się w prawdziwą miłość?

Sol i Hanna to dwoje przyjaciół z dzieciństwa, którzy niespodziewanie spotykają się po latach. Opowieść rozpoczyna się 31 grudnia, kiedy to Hannę bezceremonialnie porzuca jej chłopak Danny, jeden z najprzystojniejszych w szkole. Hanna jest zrozpaczona. Koleżanki próbują zająć jej miejsce, a jedynym przyjacielem, który stara się ją pocieszyć, jest Sol. Chłopak wpada na pomysł, żeby oboje raz w miesiącu przez cały rok oglądali wspólnie film – raz wybrany przez niego, raz przez nią. Sprawy komplikują się, gdy okazuje się, że Sol zakochuje się w dziewczynie. Czy uda mu się zdobyć jej serce? (Lubimy czytać)








Akcja książki zaczyna się w momencie imprezy sylwestrowej. Hanna nakrywa swojego chłopaka na zdradzie, a jej przyjaciel Sol ją pociesza. Postanawiają oglądać przez następny rok, jeden film w ostatnim dniu miesiąca. Filmy mają nauczyć ich jak nie być samemu. Hanna nie wie, że Sol jest w niej zakochany po uszy. Widzi tylko swoje problemy i chce wrócić do byłego, który zmienia dziewczyny jak rękawiczki. Relacja bohaterów i ich przyjaźń jest naprawdę silna. Mają siebie nawzajem i się wspierają w trudnych chwilach.

Jest to powieść młodzieżowa, ale możemy wynieść z niej lekcję. Ktoś kto tkwi we friendzonie otrzyma wskazówki, jak działać lub nie działać.

Akcja książki rozgrywa się przez rok. Są opisane głównie spotkania na wieczorach filmowych, ale nie tylko. Hanna i Sol zmieniają się na kartach historii. Czyta się szybko, łatwe i krótkie zdania.

Powiedziałem, że chcę cię zobaczyć, nie z tobą rozmawiać. Możesz już wracać do swojej drugiej rodziny.

Okładka zwraca na siebie uwagę. Błękit to mój ulubiony kolor ❤ Serce z popcornu jest cudowne i zapowiada o czym będzie książka. Bardzo mi się podoba :-)






Jeśli chodzi o bohaterów to Sola polubiłam, a Hanna mnie trochę irytowała. Czasami zachowywała się irracjonalnie. A Sol jak dobry przyjaciel, był przy niej pomimo jej wybryków i zmiennego nastroju. Hanna to typowa gaduła, zaś Sol przeciwnie. Raczej ciężko coś z niego wyciągnąć i nie mówi wiele o sobie. Były chłopak Hanny to dupek, a ona i tak chce z nim być i uważa, że jest świetny, przystojny itp. Nie zasługuje na żadną dziewczynę.

Była to pierwsza książka, jaką czytałam tej autorki. Uważam, że książka była w porządku, chociaż nie można po niej wiele oczekiwać. Zwykła historia, która może przydarzyć się każdemu.

Podsumowując książka podobała mi się, pomimo irytującej głównej bohaterki. Filmy, które były oglądane przez bohaterów muszę nadrobić. Oglądałam tylko jeden z nich i podobał mi się. Jeżeli chcecie spędzić miło wieczór, sięgnijcie po tą książkę. Jest idealna na odstresowanie się.

Życie jest zbyt krótkie, żeby spędzać je z niewłaściwymi ludźmi. 




Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu:




29 komentarzy:

  1. Taka młodzieżowa propozycja była by fajne podczas podróży na poczytanie

    OdpowiedzUsuń
  2. Czasami sięgam po takie historie, ale teraz nie mam na to ochoty.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka może spodobać się mojej córce, chętnie podsunę jej ten tytuł pod rozwagę. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę że po nią nie sięgnę,ale recenzja super ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. fajny tytuł książki, ciekawie się zapwoiada

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale genialne zdjęcia zrobiłaś! Bardzo podoba mi się ten pomysł z popcornem :)

    OdpowiedzUsuń
  7. okładka tej książki jest śliczna!
    Osoba wyżej ma racja! Piękne zdjęcia :)
    A książkę mam w planach przeczytać :)


    https://thesmellofbooks9.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Brzmi zachęcająco. Mimo, że takich książek nie czytam - po tą bym sięgnęła.

    OdpowiedzUsuń
  9. Życie jest zbyt krótkie, żeby spędzać je z niewłaściwymi ludźmi. - zachęcił mnie ten cytat!

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie czytam takich książek, ale okładka wygląda bardzo zachęcająco.

    OdpowiedzUsuń
  11. Sama okładka jest już rewelacyjna myślę że przeczytam tą książkę podczas odpoczynku na plaży :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie znam tej książki, ale niewątpliwie książka wydaje się być ciekawa. Okłada intryguje i zachęca do lektury.

    OdpowiedzUsuń
  13. Zaciekawiłaś mnie tą książką. Będzie idealna na odprężający wieczór.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja nie mam czasu na czytanie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ot, taka książka na rozlużnienie. Może kiedyś sięgnę i po nią!

    OdpowiedzUsuń
  16. nie wiem czy do konca dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  17. Książka wydaje się być ciekawa chętnie przeczytam

    OdpowiedzUsuń
  18. nie znam tej ksiażki. wle widać ze jest ciekawa

    OdpowiedzUsuń
  19. Chętnie poczytałabym tą książkę, wydaje się być bardzo przyjemna na letni wieczór :>

    OdpowiedzUsuń
  20. A mnie właśnie odrzuciła już okładka i nawet opisu nie czytałam, i tak zostanie, że powieść zupełnie mnie nie przekonuje xD

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie lubię kiedy główna bohaterka mnie irytuje, więc nie wiem czy bym z nią wytrzymała.

    OdpowiedzUsuń
  22. fajna propozycja, coś dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  23. A czy te filmy mają jakieś znaczenie dla fabuły, czy są raczej losowe? Bo pomysł bardzo ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Myślę, że to fajna lektura na letnie popołudnie :) Też bardzo spodobała mi się okładka :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Brzmi bardzo ciekawie i jest to super propozycja dla mnie!

    OdpowiedzUsuń
  26. Hmm lekko i przyjemnie, myślę że spodobałoby mi się ta pozycja!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)
Jest to dla mnie motywacja do dalszej pracy :)
Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.