środa, 23 maja 2018

[PRZEDPREMIEROWO] "Elementals. Proroctwo cieni" Michelle Madow


„Wszystko, w co dotąd wierzyłam zostało przewrócone do góry nogami, i choć brzmiało to jak szaleństwo i prawdopodobnie było niebezpieczne, uwielbiałam każdą chwilę tej nowej dla mnie rzeczywistości.”





Tytuł: Elementals. Proroctwo cieni
Autor: Michelle Madow
Seria: Elementals (tom 1)
Tłumaczenie: Daria Kuczyńska-Szymala
Strony: 287
Bohater: Nicole
Wydawnictwo: Kobiece

Nicole Cassidy zmuszona do zmiany miasta i szkoły nieoczekiwanie dowiaduje się, że jest wiedźmą. Jej nowi koledzy są mocno zdziwieni tym, że nie wiedziała o swoim pokrewieństwie z greckimi bogami, którym zawdzięcza niezwykłe umiejętności. Dziewczyna ma dużo do nadrobienia, bo lekcje w klasie ukrytej za biblioteką, nie zapowiadają się na łatwe. Reszta uczniów doskonale zna swoją historię i od dawna uczy się panowania nad swoimi mocami.

Kiedy na niebie pojawia się Kometa Olimpijska, Nicole i czterech uczniów zostają obdarzeni mocami żywiołów, ale zostaje też osłabiony portal, który chronił świat przed groźnymi potworami. Nicole, Kate, Chris, Blake i jego dziewczyna Danielle muszą stawić czoła Proroctwu, według którego tylko oni mogą przywrócić równowagę światu. Zadanie byłoby dużo łatwiejsze, gdyby pomiędzy Nicole i Blakiem nie zaczęło się rozwijać gorące uczucie, które może przeszkodzić w wypełnieniu ich zadania.

Michelle Madow na nowo opowiada historię greckiej mitologii, przenosząc stare wierzenia do współczesnych czasów. Jej bohaterowie to zwykli uczniowie, którzy niespodziewanie odkrywają swoje przeznaczenie. (opis - Lubimy czytać)


Nicole wraz z rodziną przeprowadza się do Massachusetts. Nie jest z tego zadowolona, ponieważ kochała swój stary dom. Sytuacji nie ułatwiał jej pierwszy dzień w szkole. Nieoczekiwanie trafia do klasy potomków bogów, którzy kontrolują energię i mają magiczne zdolności. Dziewczyna w to nie wierzy, bo przecież to nie może być możliwe. Jednak po pewnym czasie odkrywa, że także ma moc. Jedna noc zmienia wszystko. Podczas Komety Olimpijskiej Nicole i jej przyjaciele zostają obdarzeni mocami żywiołów. Wraz z nimi zyskują zadanie do wykonania, muszą nauczyć się korzystać z nowych mocy i walczyć, by przywrócić równowagę światu zanim będzie za późno.

Nicole bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła. Ma potężny dar i jest kluczem do wyjaśnienia pradawnej przepowiedni. Mimo tego wciąż pozostała normalną, twardo stąpającą po ziemi dziewczyną. Nie irytowała mnie swoim zachowaniem. Była odważna, mądra, pomysłowa, troszczyła się o swoich bliskich.

„Zrobiłem go dla ciebie, bo przypominasz mi właśnie słońce”

Blake, Danielle, Kate i Chris to bohaterowie, którzy nie byli bezbarwni. Intrygowali swoimi charakterami i nutą tajemniczości. Bardzo ich polubiłam i jestem pewna, że jeszcze nie raz mnie zaskoczą. Kate i Chris to oddani przyjaciele, zawsze można było na nich liczyć. Danielle i Blake to najbardziej tajemnicze postacie. Mimo, iż są parą traktują się z lekką rezerwą. Dziewczyna zachowywała się wrednie i samolubnie zwłaszcza w stosunku do Nicole, którą z góry uważała za swoją rywalkę. Blake był silny, odważny, stanowił oparcie. Mam nadzieję, że w drugiej części lepiej go poznam. 

Okładka jest cudowna. Przykuwa i cieszy oko. Jest delikatna, piękna i subtelna. Po zobaczeniu jej i przeczytaniu opisu wiedziałam, że muszę ją mieć. Sprostała moim oczekiwaniom, wręcz nie mogłam się od niej oderwać, więc zarwałam dla niej noc, ale było warto :) Akcja toczy się w krótkim czasie, ale ani na moment nie zwalnia. Autorka nie zanudza nas zbędnymi opisami, lecz ciekawie i ze smakiem prowadzi przez całą opowieść.

Bohaterowie skupieni są na odkrywaniu przepowiedni. Stoczą wiele niebezpiecznych walk i wypraw. Oprócz magii mamy tu również mitologię grecką, którą autorka świetnie wykorzystała tworząc Czarowników. Wszystko idealnie ze sobą współgrało.

Z całego serca zachęcam Was do sięgnięcia po Elementals. Wspaniała opowieść walki dobra ze złem z mitologią w tle. Nie jest przeznaczona wyłącznie dla młodzieży, lecz dla szerszej grupy odbiorców, zwłaszcza fanów fantastyki. Szczerze polecam!




„Z początkiem nowego roku niebiosa
Przetnie Olimpijska Kometa, a wtedy mur
Zacznie kruszeć. Piątka reprezentująca każdy
Element świata wspólnie będzie dążyć do
Przywrócenia równowagi, A rozbudzi ich
Potęga Eteru. Podróż powiedzie ich na
Wschód, ścieżką ku Cieniom, które będą
Im służyć za przewodnika.”



Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu Kobiecemu.


Znalezione obrazy dla zapytania wydawnictwokobiece

24 komentarze:

  1. Uwielbiam mitologię grecką więc czuję że ta książka mogłaby mi się spodobać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Raczej nie dla mnie. Nie lubię nic nierealnego :P Choc wiedzmy lubię :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie to bajka, nie mój typ.

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka ta przypomina mo serię "Dary anioła" i chętnie bym ją przeczytała

    OdpowiedzUsuń
  5. jaka ładna ta okładka jest,

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę że mogłoby mi się spodobać

    OdpowiedzUsuń
  7. Szkoda, że to nie mój tyl, ale super, że Tobie przypadła do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem strasznie ciekawa tej książki i myślę, że zaopatrzę się w nią w najbliższym czasie ;)

    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  9. Dużo dziecka we mnie wciąż drzemie, lubię takie fabuły oparte na walce dobra ze złem. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Taka tematyka mnie bardzo interesuje :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię takie książki, zawsze lubiłam mitologię więc z chęcią przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak przeczytalam o tej szkole, to pomyslalam, że to taki Harry Potter w greckich klimatach xD ciekawe, ale wydaje mi sie, że na te książkę jestem już nie co za stara 😂

    OdpowiedzUsuń
  13. Raczej nie dla mnie. Nie przepadam za takimi książkami.

    OdpowiedzUsuń
  14. Niestety nie mój gatunek książki

    OdpowiedzUsuń
  15. Ooo, brzmi bardzo ciekawie, lubię takie książki z oryginalnymi elementami fantastycznymi.

    OdpowiedzUsuń
  16. nie jestem przekonana czy to pozycja dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  17. Raczej nie dla mnie ta książka :) Nie przepadam za taką tematyką.

    OdpowiedzUsuń
  18. Na mojej półce zalega masa książek, kurcze tylko skąd wziąć nadmiar czasu.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciekawa książka, którą sama z chęcią w przyszłości przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  20. nie przepadam za ta tematyką książek

    OdpowiedzUsuń
  21. Elementals to dobra książka, która na długo zostanie w mojej głowie :D
    Chce już 2 tom xD

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetna książka :) a z tego wydawnictwa też bardzo polecam "Był sobie szczeniak Ellie", jest wspaniała :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)
Jest to dla mnie motywacja do dalszej pracy :)
Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.