środa, 18 września 2019

"Za głosem serca" Joanne MacGregor



Łatwo jest iść jeśli wiadomo dokąd się zmierza.


Tytuł: Za głosem serca
Autor: Joanne MacGregor
Tłumaczenie: Przemysław Hejmej
Strony: 335
Bohater/ka: Logan/Romy
Wydawnictwo: Kobiece




Nowoczesny romans zainspirowany "Małą Syrenką”, jedną z najpiękniejszych literackich historii miłosnych!
Jak wiele możesz poświęcić dla miłości? Czy jest warta tego, aby odebrać głos swojemu własnemu „ja”?
Chce uwolnić się od przeszłości. Chce znaleźć dla siebie nowe miejsce. Co jednak, gdy czarujący świat filmowy zamiast krainą marzeń okazuje się pułapką?
Kiedy osiemnastoletnia Romy Morgan ratuje życie hollywoodzkiemu gwiazdorowi Loganowi Rushowi, dostaje pracę jako jego osobista asystentka i z dnia na dzień znajduje się w środku ekscytującego świata filmu. Spełnia się sen Romy – między nią a Loganem zaczyna więcej niż iskrzyć. Wtedy jednak Romy odkrywa, że plan filmowy to świat iluzji i niedotrzymanych obietnic. Traci pewność, komu naprawdę może zaufać. Kiedy odkrywa mroczną tajemnicę Logana musi dokonać wyboru między miłością a zemstą. (Opis wydawcy)


Wygraliśmy. A zwycięstwo, co mogę potwierdzić, smakuje naprawdę słodko - bardziej nawet niż prawdziwa czekolada.


Po raz kolejny mamy w książce motyw baśniowy, a dokładnie motyw Małej Syrenki. Jednak czy książka zakończy się szczęśliwie?

Romy to młoda dziewczyna, która niedługo kończy szkołę. Stoi przed wyborem swojej dalszej drogi życiowej. Jest na rozdrożu i nie ma pojęcia, w którą stronę się udać. Rodzice oczekują, że wybierze profesję któregoś z nich: kariera akademicka i badanie głębin oceanu lub studia biznesowe i przejęcie rodzinnej firmy. Jednak ona tego nie chce. Jej życie zmienia się, gdy ratuje swojego idola przed utonięciem. W zamian za to dostaje pracę w roli jego asystentki. Ma być na każde jego zawołanie, a co za tym idzie, być blisko niego. Świat show biznesu zmienia jej myślenie i postrzeganie świata. Pozna piękny świat Hollywood od podszewki i zobaczy, że nie jest tak idealny jak sądziła. Jej platoniczna miłość do Logana będzie miała szansę na rozwój, ale w jakim kierunku? Miłości czy nienawiści?

Styl autorki jest lekki i przystępny dla czytelnika. Jest to pierwsza książka autorki, ale mam w planach przeczytać również „Jej wysokość P.”, ponieważ polubiłam jej pióro i chcę więcej.

Okładka jest piękna. Przedstawia dziewczynę na tle lazurowego morza. Przywołuje myśli o wakacjach i błogim odpoczynku na plaży.

Logan to młody chłopak, który otrzymał szansę zagrania roli Bestii. Zyskał sławę, ale stracił anonimowość i poczucie wolności. Poznajemy go w momencie, gdy chce uciec z własnej imprezy urodzinowej. Nie powstrzymuje go nawet to, że nie umie pływać. Ma swoje demony i sekrety. Gdy ujrzą one światło dzienne, będzie skończony. Nie ma własnego życia. Jest pionkiem w rękach scenarzystów i producentów. Pragnie czegoś innego. Czy mu się to uda? Jak dwójka tak odmiennych ludzi wpłynie nawzajem na siebie? Przekonajcie się!

Historia jest dobrze napisana, choć nie nawiązuje zbytnio do baśni. Pojawia się tylko motyw uratowania „księcia”. Typowa młodzieżówka z wątkiem miłosnym w tle. Lekka i przyjemna na jeden wieczór. To historia o przyjaźni, trudnych wyborach, spełnianiu marzeń i radzeniu sobie z przeszłością. Mi się podobała, choć nie oczekujcie od niej wiele. Idealna na lato, ale też i na jesienne wieczory.


Muszę powiedzieć, że świat filmu wydaje się kompletnie obcy, jak alternatywna rzeczywistość, absolutnie dziwna i niezrozumiała. [...]


Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuję Wydawnictwu:



11 komentarzy:

  1. O lubię takie lekkie i przyjemne lektury tym bardziej jak za oknem szaro i buro. Na pewno sięgnę zapisuję na listę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie lubię bajek, baśni, to nie mój świat, jednak ta książka mimo bajkowego nawiązania, wydaje się całkiem przyjemna.

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę przyznać, że wykorzystanie motywów z Małej Syrenki mnie zaskoczyło. Ale to tylko pokazuje, jak uniwersalne są baśnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czasem i po takie książki trzeba sięgnąć żeby się wyluzować :)
    Pozdrawiam
    http://czytanie-i-inne-przygody.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uparcie szukam czegoś, co mnie rozbawi do łez :)

      Usuń
  5. Tytuł spróbuję polecić mojej młodzieży, może ich zainteresuje, zrelaksuje. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem właśnie ciepłe i lekkie nuty sympatycznie odpędzają troski codzienności, dobre są także na złapanie oddechu przez jakimś sprawdzianem. :)

      Usuń
  6. Powieść mam w najbliższych planach :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Sprawdzi się doskonale jako przerywnik między kryminałmi, a zimą rozgrzeje gdy przeniesiemy się w wyobraźni na nadmorską plażę

    OdpowiedzUsuń
  8. Też chciałam ją przeczytać ale się nie załapałam :( może uda mi się ją kiedyś dopaść :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam tę książkę w planach. Zapisałam sobie ją na przyszłe lato.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)
Jest to dla mnie motywacja do dalszej pracy :)
Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.