poniedziałek, 18 czerwca 2018

"Naznaczeni śmiercią" Veronica Roth


Nie ma miejsca na honor, gdy chodzi o przetrwanie.


Tytuł: Naznaczeni śmiercią
Seria: Naznaczeni śmiercią (tom 1)
Autor: Veronica Roth
Tłumaczenie: Zuzanna Byczek
Strony: 534
Bohater/ka: Akos/Cyra
Wydawnictwo: Jaguar


Na jednej z planet w odległej galaktyce żyją dwa nienawidzące się wzajemnie i walczące o władzę ludy. Losy Cyry i Akosa splatają się brutalnie. Początkowa wrogość przeradza się we wzajemne ukojenie. Kiełkujące uczucie wymaga zaprzeczenia dawnym relacjom, obsesjom, wyobrażeniom. Naznaczeni śmiercią, naznaczeni stratą. Wyzwoleni przez miłość. (Opis Lubimy czytać)





Miękkie serca sprawiają, że warto żyć na tym świecie.


Główni bohaterowie żyją w dwóch skłóconych ze sobą narodach. Akos wraz z rodziną wychowuje się wśród ludu Thuvhe, a Cyra w Shotet. Jest siostrą władcy Shotet, który pragnie mieć największą władzę. Jest skłonny do przemocy i agresji, a jego rządy są dyktatorskie.

W historii dużą rolę odgrywa nurt oraz losy, które przypisane są bohaterom. Zna je tylko Wyrocznia (matka Akosa, Eijeha i Cisi). Do pewnego czasu, gdy są ogłoszone wszystkim. Ryzek Noavek, władca Shotet porywa Akosa i Eijeha ze względu na ich losy.

Akos posiada dar zatrzymywania nurtu, zaś Cyrę otacza tylko ból. Może jej pomóc tylko Akos. On chce jedynie uwolnić brata i wrócić do domu. Czy mu się to uda? Jaki udział w tej historii będzie miała Cyra? Ich losy są ze sobą związane, ale co z tego wyjdzie?


Po raz pierwszy zrozumiałam, jak cienka granica oddziela strach od miłości, respekt od uwielbienia.


Naznaczeni śmiercią to cykl, który posiada dwa tomy. Jest to powieść młodzieżowa z gatunku Science fiction. Świat przedstawiony w książce jest oryginalny i niebanalny. Sama czegoś takiego bym nie wymyśliła :D Jak dla mnie trochę za dużo opisów, a za mało dialogów. Jednak czytało się w miarę płynnie.

Bohaterowie to kompletne przeciwieństwa. Akos spokojny, Cyra silna. Zbudowała wokół siebie mur, który trudno będzie zburzyć. Akos dobry i współczujący. Jego jedynym pragnieniem jest uwolnienie brata spod niewoli tyrana.


Jestem z Shotet. Jestem ostra jak odłamek szkła i tak samo krucha. Opowiadam kłamstwa lepiej niż prawdę. Widzę całą galaktykę, ale nigdy jej nie dostrzegam.


Okładka nawiązuje do historii, a raczej miejsca, gdzie jest przedstawiona. Taka delikatna i subtelna. I w moim ulubionym kolorze :) Całkiem na plus.

Styl autorki znam już s serii Niezgodna i jest on całkiem podobny. Akcja się zazębia, a wielu rzeczy dowiadujemy się wraz z bohaterami. Czasem zbyt wolno wszystko się działo, by na koniec przyspieszyć.

Podsumowując historia ciekawa, ale zabrakło mi jakiegoś elementu. Czyta się szybko i można wkręcić się w ten świat. Ogólnie ocena jest dobra. Jeżeli lubicie takie historie to polecam.





-Zakładasz, że jestem brutalna, bo tak słyszałeś- powiedziałam.
-A co ja słyszałam na twój temat? Masz cienką skórę, jesteś tchórzem, durniem?

-Pochodzisz z rodziny Noaveków- odezwał się stanowczym tonem.
-Masz brutalność we krwi.

-Nie wybierałam krwi, która płynie w moich żyłach- odparłam.
-Tak jak ty nie wybierałeś swego losu. Ty i ja jesteśmy tym, kim nas uczyniono.

32 komentarze:

  1. Raczej to nie moje klimaty, ale cytaty wybrałaś jak zawsze zacne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem świeżo po lekturze. Mnie się podobała. Oryginalny pomysł na świat przedstawiony.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapisuje na liście książek do przeczytania ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wydaje mi się być to ciekawa pozycja.

    OdpowiedzUsuń
  5. Przeczytałam pierwszy opis i już wiem, ze nie dla mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Cytaty zachęciły mnie do przeczytania tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  7. o mój klimat, wpisuje na listę do przeczytania

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem świeżo po lekturze i uważam tę serię za jedną z lepszych z gatunku YA :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawe te cytaty i książka

    OdpowiedzUsuń
  10. Ta książka wydaje sie być ciekawa

    OdpowiedzUsuń
  11. Tematyka zupełnie dla mnie, w wakacje na pewno sięgnę po tą książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Książka nie w moim typie, ale podoba mi się ostatni cytat

    OdpowiedzUsuń
  13. cytaty sweitnie wybralas. jednak ksiazka nei dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  14. Moja córcia już przymierza się do tej przygody czytelniczej. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo lubię takie klimaty! Muszę dodać tą książkę do mojej listy do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Mam ją i muszę się w końcu zabrać za przeczytanie jej :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jak tylko znajdę trochę czasu wrócę do tego posta ;-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie moja tematyka, więc raczej się nie skuszę na przeczytanie tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Wydaje mi się że to nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  20. To chyba właśnie dla nastolatków :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie lubię książek o takiej tematyce. Okładka tej książki przyciąga uwagę.

    OdpowiedzUsuń
  22. Już sama okładka wygląda intrygująco!

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo lubię takie historię czytać. :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Fabuła całej książki jest ciekawa, jednak nie do końca lubię taką tematykę.

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie jest to moja tematyka :)

    OdpowiedzUsuń
  26. No właśnie w tym pierwszym tomie też mi czegoś brakowało. Drugi podobał mi się o wiele bardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  27. U mnie właśnie czeka w czytelniczej kolejce, jestem ciekawa jakie będą moje odczucia.

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja ostatnio nie czytam książek, brakuje mi na to czasu, ale może kiedyś w wolnej chwili.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)
Jest to dla mnie motywacja do dalszej pracy :)
Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.