czwartek, 19 kwietnia 2018

"Woła mnie ciemność" Agata Suchocka


„Woła mnie ciemność, choć w mojej duszy wstaje nowy dzień.
Zamierzam odpowiedzieć na jej zew.”





Tytuł: Woła mnie ciemność
Autor: Agata Suchocka
Seria: Daję Ci wieczność (tom 1)
Strony: 383
Bohater: Armagnac
Wydawnictwo: Initium


Armagnac Jardineux, potomek plantatorskiej rodziny z Luizjany, udaje się w podróż do Europy, by zdobyć wykształcenie i posmakować rozrywek Starego Kontynentu. Tymczasem wojna secesyjna pustoszy Południe, pochłaniając rodzinny majątek i na zawsze oddzielając go od bliskich. Wkrótce zarówno jego krewni, jak i rodzinna fortuna pozostają tylko wspomnieniem. 
Pozostawiony sam sobie w Londynie, Armagnac topi smutki w alkoholu. Jedyne, co potrafi i czym może zarobić na życie, to z wirtuozerią grać na fortepianie. Właśnie dzięki tej umiejętności poznaje młodego skrzypka, Lothara Mintze, oraz jego mecenasa − lorda Huntingtona. Wyniesieni z rynsztoka wprost na salony, muzycy szybko zdobywają uznanie i zaczynają się pławić w uwielbieniu śmietanki towarzyskiej, uzależniając się od luksusów i cielesnych przyjemności. 
Armagnac jednak niezbyt długo cieszy się nowym, pełnym przyjemności życiem – wkrótce odkrywa, że dawna tajemnica związała losy jego babki, Blanche Avoy, z lordem Huntingtonem. Lektura pamiętnika Blanche zasiewa w sercu pianisty ziarno niepokoju. Czy to możliwe, by jego babka wiele lat temu opisywała tego samego mężczyznę, który teraz bawi się jego losem? Czy młodemu muzykowi uda się uwolnić od Huntingtona, gdy pozna jego mroczne tajemnice?
Bohater nawet nie wyobraża sobie, jak wysoka jest cena sławy… (opis - Lubimy czytać)


Czasem jedna chwila potrafi zniszczyć wszystko, co tak starannie planowaliśmy. Wystarczy zaledwie ułamek sekundy, by wszystko runęło jak domek z kart. Będąc na samym dnie myślisz, że to już koniec. I nagle pojawia się ktoś, kto na nowo chce Cię wzbić na szczyt. Kusząca propozycja… do czasu, aż zanurzysz się w ciemność.

Anglia XIX wiek. Armagnac Jardineux miał z góry zaplanowane całe życie. Najpierw miał zdobyć odpowiednie wykształcenie, by potem przejąć plantację po ojcu. Po jego wyjeździe do Europy wybucha wojna na Południu, a wszystko co miał i kochał przestaje istnieć. Nie mając się gdzie podziać, bez pieniędzy i perspektyw na lepsze życie, wprowadza się do jedynej żyjącej krewnej. Zrozpaczony szuka pocieszenia w alkoholu i gry na fortepianie, jedynej rzeczy, która mu została.

Dzięki tej umiejętności poznaje młodego, przystojnego skrzypka Lothara i jego mecenasa - lorda Huntingtona. Na początku jest zdezorientowany i nieufny, ale w końcu przyjmuje ofertę lorda. Występy młodzieńców cieszą się dużą popularnością, zdobywają szacunek i poważanie. Zyskuje wszystko czego pragnął, sławę, bogactwo i wiele cielesnych przyjemności.

Chłopcy zaprzyjaźniają się ze sobą. Po pewnym czasie ich relacje stają się coraz bardziej intymne, stają się bowiem kochankami. Korzystają z życia, uprawiają seks, nie tylko ze sobą, lecz również z innymi.

Niestety szczęście Armagnaca nie trwa długo. Natrafia na pamiętnik swojej babki i odkrywa szokującą tajemnicę. Nabiera podejrzeń. Czy osoba, którą opisuje jego babka to ta sama, której zawdzięcza nowe życie? Jak to możliwe? Kim w takim razie jest lord Huntington i dlaczego robi to wszystko? Mimo niepokoju, stara się odkryć prawdę. Nie przypuszczał, że okaże się tak mroczna.

Styl autorki jest prosty. Pisze płynnie, ku mojemu lekkiemu zdziwieniu bardzo szybko wciągnęła mnie w swój świat. Trzyma napięcie i nie pozwala się oderwać. Płyniemy i przeżywamy wszystko razem z bohaterami. Ich strach, rozkosz, pragnienia.

Bohaterowie wykreowani w przyjemny sposób. Każdy ma swoją własną historię i przeżycia. Żaden nie miał łatwo, ale właśnie to sprawiło, że stali się takimi wspaniałymi ludźmi.
Okładka trochę nieadekwatna do fabuły, ale przyciąga wzrok i cieszy czytelnicze oko. Wszystko do siebie pasuje i współgra ze sobą.

Woła mnie ciemność to dość kontrowersyjna książka. Jest w niej dużo seksu, pożądania i namiętności. Jednak nie jest to głównym tematem tej historii. Wkraczamy w mroczny świat pełen tajemnic, morderstw i luksusu. Tak naprawdę nie wiemy dokładnie kogo, możemy się tylko domyślać.

Zanim zaczęłam ją czytać, zostałam ostrzeżona, że nie jest to książka dla każdego. Treści w niej zawarte są nieodpowiednie dla niepełnoletnich, ale mogą także urazić dorosłych. Sięgając po nią trzeba być otwartym na różne doświadczenia i przeżycia. Osobiście mnie to nie zraziło i postanowiłam sama wyrobić sobie zdanie na jej temat.

Mnie książka przypadła do gustu. Polecam ją wszystkim chętnym, w szczególności fanom fantastyki, którzy nie obawiają się czytać o takich rzeczach.





„I spójrz, co się z nami stało. Nienawidzimy się, a przecież jeszcze wczoraj się kochaliśmy.”





22 komentarze:

  1. Słyszałam o tej książce już wiele dobrego, także na pewno niebawem się skuszę :)

    http://recenzentka-doskonala.blogspot.com/2018/04/anatomia-skandalu-sarah-vaughan.html

    OdpowiedzUsuń
  2. brzmi intrygująco, sama chyba po nią sięgnę

    OdpowiedzUsuń
  3. Akurat ja mysle, ze bym sie nudziła przy niej. Nie lubie takich opowieści

    OdpowiedzUsuń
  4. Raczej książka nie dla mnie, ale cytaty jak zawsze trafne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie wykluczone ze siegne jak przeczytam obecne

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawa jest ta książka i być może fajnie było by ją przeczytać

    OdpowiedzUsuń
  7. Brzmi całkiem ciekawo może kiedyś po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  8. NIe urzekła mnie na tyle żeby ją kupić.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo oryginalna fabuła, myślę, że mogłaby mi się spodobać.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo mi się podobała. Czekam na kontynuację :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kurcze.. Czasami jak czytam Twojego bloga to mam chęć powrócić do czytania, bo kiedyś strasznie lubiłam :) Ale pochłaniało mi to większość czasu bo jak się wciągnęłam to cała książka w jedną noc :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wypada calkiem ciekawie. I masz racje warto samemu wyrazić opinie

    OdpowiedzUsuń
  13. zapowiada sie ciekawie ta książka

    OdpowiedzUsuń
  14. Fantastyka to jeden z moich ulubionych gatunków!

    OdpowiedzUsuń
  15. Z pryjemnością sięgnęłabym po tą książkę mimo, że średnio przepadam za fantastyką

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie przepadam za taką tematyką, ale ta książka wydaje się bardzo ciekawa i być może po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ksiązka o takiej tematyce jest nie do końca w centrum mojego zainteresowania :p

    OdpowiedzUsuń
  18. Anglia XIXw. to bardzo ciekawy okres, chętnie czytam takie powieści. Lubię nieoczywiste książki , w których jest tajemnica.

    OdpowiedzUsuń
  19. Książka zapowiada się ciekawie choć nie do końca w moim typie lektury :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Mnie jakoś nie ciekawi, trochę mi się kojarzy z Portretem Doriana Graya xD

    OdpowiedzUsuń
  21. Tego typu książki zdecydowanie nie są dla mnie, choć z czystej ciekawości mogłabym przeczytać.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)
Jest to dla mnie motywacja do dalszej pracy :)
Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.