wtorek, 24 kwietnia 2018

[PRZEDPREMIEROWO] "Biały kruk" J. L. Weil

Nie pozwól, by życie przepływało ci przez palce, Pipes.

Tytuł: Biały kruk
Autor: J. L. Weil
Seria: Raven (tom 1)
Tłumaczenie: Edyta Świerczyńska
Strony: 369
Bohater/ka: Piper/Zane
Wydawnictwo: Kobiece
Premiera: 26.04.2018

Po śmierci matki Piper i jej młodszy brat trafiają pod opiekę babci, do małej miejscowości, w której nic ciekawego się nie dzieje. Tam Piper spotyka zabójczo przystojnego Zane’a Huntera, dzięki któremu życie w nowym miejscu się całkiem znośne. Między parą  zaczyna iskrzyć, jednak chłopak ma w sobie coś niezwykłego… coś nadprzyrodzonego i śmiertelnie niebezpiecznego.

Życie Piper i jej młodszego brata zmienia się w ciągu jednej nocy. Po tragicznej śmierci ich matki lądują na idyllicznej wyspie pod opieką nieprzyzwoicie bogatej babci, której nigdy wcześniej nie spotkali. Dziewczyna zaczyna się buntować, bo jedyne co można robić w Raven Hollow to zanudzić się na śmierć.




- Zane, przestań się na chwilę dąsać i oddaj damie swoją bluzę. Zimno jej.Próbowałam protestować, ale już zdjął ją z polana i mi ją podał.- Proszę - powiedział ten mroczny i grzesznie piękny półbóg. Nie cierpiałam tego. Nie cierpiałam jego.Kłamca, kłamca, kłamca, powtarzała moja podświadomość.

Piper traci matkę i jej świat staje na głowie. Ojciec nie może poradzić sobie ze śmiercią żony, a także ma problemy finansowe, dlatego wysyła swoje dzieci do teściowej. Piper i TJ nigdy nie widzieli swojej babci i perspektywa spędzenia u niej wakacji nie napawa ich optymizmem. Rose jest bogata a cała wyspa należy do niej. W jej domu nie brak luksusu i służby. Jednak Piper nie czuje się tam dobrze. Dopóki nie spotyka Zane’a. Ciemnowłosy buntownik od razu przypada jej do gustu, ale niestety nie chce mieć z nią nic wspólnego. Czyżby? Relacja hate-love, czyli coś, co uwielbiam.
Jednak Zane nie jest zwykłym chłopakiem i ma swoje tajemnice. Czy Piper odkryje jakie? Co się dzieje na wyspie? I przede wszystkim dlaczego jest w niebezpieczeństwie?
Na te i inne pytania uzyskacie odpowiedź, czytając książkę.





-Nic mi nie jest. Zajebistości nie da się zabić. -Kretyn.










Piper to silna osobowość, nie daje sobą pomiatać. Wie czego chce i nie ugina się pod presją innych. Jej cięty język to mistrzostwo. Jej sarkazm i docinki względem Zane’a uwielbiam ❤ Jest też wrażliwa i opiekuńcza. Próbuje dowiedzieć się, kim jest Kruk i dlaczego wszyscy mają dziwne tatuaże na rękach.
Zane to typowy buntownik i zły chłopiec. Robi, co chce i nie przejmuje się innymi. Ciągnie go do Piper, ale odpycha ją za każdym razem. Niebezpieczny i zdeterminowany. Ma cudowną rodzinę. Zoe, Zach i Zander to jego rodzeństwo. Wszyscy razem tworzą niezłą ekipę “Zetek”.
Piper od razu łapie wspólny język z Zoe.

- Jezu, Piper, chcesz mnie wykończyć?- To ty chciałeś zatańczyć - przypomniałam mu - ja byłam tylko miła.- Jeszcze trochę tego bycia miłą, a Zander wyrwałby mi serce gołymi rękami.

Styl autorki jak najbardziej na luzie. Nie ma skomplikowanego słownictwa, zdania krótkie, płynne. Język młodzieżowy. Szybko się czyta. Pochłonęłam w jeden wieczór :-)

Okładka przedstawia dziewczynę, prawdopodobnie Piper (blondynka). Dominuje błękitny kolor. Mi się podoba. Jest taka magiczna. Wydawnictwo Kobiece okładki ma zawsze cudne ❤

Bohaterowie wykreowani bardzo dobrze. Rodzeństwo “Zetek" to zgrany team. Zoe to szalona i otwarta na wyzwania osoba. Ma brata bliźniaka Zacha, który trzyma się nieco z boku. Zander najstarszy z rodzeństwa, opiekuńczy, rozsądny i spokojny. Kompletne przeciwieństwo Zane’a. Zane to typowy bad boy, od którego najlepiej trzymać się z daleka. Jednak między bohaterami od razu czuć chemię i wzajemne przyciąganie.
Ich relacja jest świetna. Gdy się spotykają nie wiadomo jak potoczy się spotkanie. Czy będę skakać sobie do gardeł, czy wręcz przeciwnie. Ich docinki , sarkazm i ironia wywoływały uśmiech na mojej twarzy. Nie jest to relacja typowa.

- Boże, nie wierzę, że chciałam cię przeprosić. W tym momencie mam ochotę wbić ci obcas w...

Tajemnica w tej książce również nie jest schematyczna. Bardzo mi się to spodobało. Ciekawa jestem, jak potoczą się losy bohaterów. Polecam Wam tą historię, nie będziecie się nudzić. Świetna na oderwanie się od rzeczywistości. Czekam z niecierpliwością na kolejny tom ❤

Każdy ma prawo do dnia dla siebie. Ważne, żeby nazajutrz znów stanąć na nogi.


Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu Kobiecemu.


Znalezione obrazy dla zapytania wydawnictwo kobiece

39 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawi mnie ta książka, okładka przyciąga wzrok i chyba dlatego od razu zwróciłam na nią uwagę. A z Twojej recenzji wynika, że śmiało można po nią sięgnąć.
    Pozdrawiam
    Meg z https://niegrzecznerecenzje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okładka faktycznie przyciąga wzrok, a zawartość jeszcze lepsza :-)

      Usuń
  2. A nie zastanowiło cię może to, co mnie - czemu Piper na okładce jest w sukience, a ich nienawidzi? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No w sumie faktycznie 😁😁 Ale założyła raz różową :-D

      Usuń
    2. Cóż, pewnie w bankach zdjęć taka fotka wyglądała najlepiej XD

      Usuń
    3. Różową i pod wielkim przymusem :D
      Katrina, też tak myślę :D

      Usuń
  3. Właśnie mam zamiar zacząć czytać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Już sama okładka mnie zaintrygowała :-)
    To zdecydowanie moje klimaty, a na dodatek uwielbiam, gdy bohaterka ma cięty język. Z przyjemnością sięgnę po tę pozycję :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. wpisuję na listę, zaciekawiłas mnie

    OdpowiedzUsuń
  6. No już sama okładka mnie zaintrygowała, chętnie bym przeczytała tą książkę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ze względu na okładkę, nie zwróciłabym uwagi na tę książkę. Wygląda... źle. Trochę jak zrobiona na odwal. Jednak nie powinno się oceniać książki po okładce, prawda? A z Twojej recenzji wynika, że to całkiem niezła powieść.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też nie do końca podoba mi się okładka. Taka tania książka się wydaje. Jak Harlekiny kiedyś.

      Usuń
    2. o dokladnie mam te same odczucia :D

      Usuń
  8. Kolejna książka, którą chcę przeczytac przez Ciebie :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Opis zapowiada się zachęcająco.

    OdpowiedzUsuń
  10. Propozycja raczej nie dla mnie, preferuje inne gatunki literackie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Okładka cudowna. Streszczenie bardzo mnie zaciekawiło, coś idealnego dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Okładka faktycznie przyciąga, tylko mnie zastanawia czy to nie jest kolejny new adult, który jest typowo dla młodzieży, ja jednak pragnę przeczytać coś fascynującego tajemniczego, fantastycznego, a z reguły trafiam na książki, które pięknie się zapowiadają, a potem są kluchy i nic się nie dzieje.
    Jestem chętna na nią i sie pewnie skuszę, obym się nie zawiodła :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Lubię odrywać się od rzeczywistości z ksiązką, więc zapisuję na listę ;D

    OdpowiedzUsuń
  14. Mi się ta okładka zupełnie nie podoba, nie pasuje do treści.

    OdpowiedzUsuń
  15. Wydaje mi się, że to dobra książka dla nastolatek.

    OdpowiedzUsuń
  16. o jak się nie będę nudzić to coś dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  17. Ta książka wydaje się bardzo fajna na taki ciepły wiosenny dzień :D do poczytania w ogrodzie czy parku :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Kiedyś czytałam wiele takich książek, myślę że miło byłoby znów sięgnąć po coś w tym stylu.

    OdpowiedzUsuń
  19. Książka wydaje się być bardzo interesująca, fajne wyróżnienie ze mogłaś ja poznać przed premiera!

    OdpowiedzUsuń
  20. Książka zapowiada się całkiem fajnie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Cieszę się, ze i Tobie się spodobała <3

    OdpowiedzUsuń
  22. Czekam aż do mnie przyjedzie :D mam nadzieję, że niedlugo ją przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Przyznam, zez wróciłam uwage ze wzgledu na okładke, bardzo fajna :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Książka raczej nie dla mnie, ale fajnie że Tobie się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  26. Twoja recenzja bardzo zachęca do przeczytania tej książki. Ja też bardzo lubię motyw hate-love

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)
Jest to dla mnie motywacja do dalszej pracy :)
Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.