środa, 12 grudnia 2018

"Guerra" Melissa Darwood


[...] Dopiero gdy utracimy coś bezpowrotnie, dociera do nas, jak bardzo było to dla nas cenne.




Tytuł: Guerra
Autor: Melissa Darwood
Seria: Wysłannicy (tom 2)
Strony: 240
Bohaterowie: Zuza/ Patryk
Wydawnictwo: Kobiece


Miejsce ukryte pomiędzy ziemią, a piekłem
Miłość, dla której można poświęcić wszystko


Związek Zuzy i Patryka nie układa się tak jak powinien. Od kiedy on i jej najlepsza przyjaciółka zostali Guardianami, Zuza czuje się samotna. Podczas jednego z koncertów Patryk ratuje życie Zuzki. W ramach kary za złamanie guardiańskich praw zostaje zesłany do Guerry. Teraz to Zuza musi poświęcić się, aby go uratować. (Opis - Lubimy czytać)



Wszystko się jeszcze może zdarzyć. Miłość nie zna granic. W życiu nie ma nic pewnego.


Po przeczytaniu pierwszego tomu od razu wiedziałam, że na pewno sięgnę po drugą część. Kto nie czytał mojej recenzji Laristy to zapraszam Tutaj  Mimo, że jest to seria, to jednak Guerra w niczym nie przypomina swojej poprzedniczki. Czy w takim razie mi się spodobała?

Zuza i Patryk grają razem w zespole, jednak chłopak, tak jak jej przyjaciele, jest Guardianinem. Czuje się przez to odtrącona i samotna, a ich związek nie układa się najlepiej. Podczas ważnego koncertu, który miał zmienić wszystko, Patryk ratuje życie Zuzy. Nie wolno mu ingerować w sprawie śmierci drugiej osoby i za złamanie tej zasady czeka go kara. Nie odrodzi się w nowym wcieleniu, lecz trafia do Guerry. Zuza jest zrozpaczona i za wszelką cenę chce sprowadzić ukochanego z powrotem. Gdy dowiaduje się, że istnieje szansa na uratowanie Patryka, nie waha się ani chwili. Decyduje się poświęcić wszystko i odnaleźć chłopaka w tajemniczej krainie. Czy jej się to uda? Czy zdąży na czas?


Czy tylko w obliczu śmierci ludzie potrafią zwolnić i nastawić się na dialog z drugim człowiekiem twarzą w twarz?


Wydawałoby się, że będzie to banalna i krótka historia o dwójce nastolatków, którzy zostali nieszczęśliwie rozdzieleni przez los. Nic podobnego! Autorka ma niezwykle lekki styl, który intryguje i zachęca do czytania. Nie używa zbędnych, długich i nudnych opisów. Jej książki czyta się bardzo szybko i nie sposób się od nich oderwać. Guerra to tak naprawdę trudna i niebezpieczna historia dwójki nastolatków w nieznanym i mrocznym świecie. Pani Melissa udowodniła, że nie boi się ciężkich tematów i umiejętnie potrafi je wykorzystać oraz czerpać z nich wiedzę.

Jeśli ktoś czytał Laristę to wie, że Zuza nie jest słabą dziewczyną, którą trzeba ciągle ratować. Jest silna, odważna, uparta i niezależna. Podejmuje przemyślane i racjonalne decyzje, za które się ją ceni i podziwia. O Patryku jest niestety bardzo mało. Wielka szkoda, bo już w pierwszej części mnie zaintrygował i miałam nadzieję, że tutaj dowiem się o nim czegoś więcej. Pojawia się również tajemniczy Bjor, który trochę namiesza w tej historii. Ale na szczęście nie mamy tu żadnego trójkąta miłosnego. Postać Iwo również wzbudziła moją ciekawość. Obaj mężczyźni lekko namieszali mi w głowie i nie do końca wiem, co o nich myśleć, ale ich polubiłam.


Przyjaźń to cenny dar, który należy pielęgnować. Wspólne rozmowy, szczerość, wybaczenie, dzięki nim więź potrafi przetrwać dziesiątki lat.


Guerra bardzo różni się od pierwszego tomu. Pojawiają się w niej dobrze znani nam bohaterowie, Larysa i Gabriel, jednak klimat jest całkiem inny. Larista była bardziej słodkawa i romantyczna, natomiast Guerra jest mroczna i nieprzewidywalna. To kraina pełna cierpienia, położona między ziemią, a piekłem. Autorka oddała to miejsce bardzo realnie, barwnie i emocjonalnie. Znajdziemy tutaj wiele zaskakujących zwrotów akcji (zwłaszcza zakończenie!), które zmrożą Wam krew w żyłach i wprawią w konsternację.

Podsumowując, z całego serca Wam ją polecam. To historia pełna bólu, przyjaźni, poświęcenia, walki o przetrwanie i szczerej oraz prawdziwej miłości, która może pokonać wszystko. Idealna książka dla miłośników YA i fantastyki, która zabierze Was w niezapomnianą podróż.




Człowiek jest w stanie wiele znieść. Jednak musi mieć odpowiednią ilość czasu, by wszystko przetrawić.



Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu Kobiecemu.



7 komentarzy:

  1. Słyszałam o tej książce ale jak na razie sobie ją odpuszczę. Pozdrawiam :) www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam Laristę. Bardzo mi się podobała ta książka. Guerra jeszcze przede mną

    OdpowiedzUsuń
  3. Sympatyczna podróż czytelnicza szykuje się dla mojej młodzieży, chętnie polecę ten tytuł. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie słyszałam wcześniej o tej serii, ale bardzo mnie zaintrygowała. Myślę, że dam jej szansę, bo zawiera ciekawie wykreowany świat i nie jest banalna. Skoro dla fanów YA i fantastyki, to ja zaliczam się do tych dwóch kategorii i sobie jej nie odpuszczę :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję bardzo i zachęcam do lektury moich pozostałych książek ❤

    OdpowiedzUsuń
  6. To chyba nie mój klimat :( ale moze jak mi zabraknie romansów to skorzystam :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Wydaje mi się, że nie jest to książka dla mnie :( Zdecydowanie wole kryminały i mrożące krew w żyłach klimaty :P

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)
Jest to dla mnie motywacja do dalszej pracy :)
Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.