piątek, 22 maja 2020

"Tak, kochanie" Tillie Cole



Moje serce zamarło. Moje oczy wyszły z orbit. O...Kurwa...


Tytuł: Tak,kochanie
Autor: Tillie Cole
Seria: Kaci Hadesa (tom 5.5)
Tłumaczenie: Sylwia Chojnacka
Strony: 77
Bohaterowie: Salome/River
Wydawnictwo: Editio Red





Kiedy spotykają się ciemność i światło,
przeznaczone sobie dusze płoną...

Złączeni od dzieciństwa.

Dwie dusze: jedna mroczna, druga czysta.

Gotowe zrobić ten najważniejszy krok.

River „Styx” Nash kocha Mae. Od chwili, gdy ujrzał ją przez dziurę w ogrodzeniu strzegącym terenów sekty, która więziła dziewczynę od dziecka, nie był w stanie pokochać nikogo innego. Uwielbia jej czarne włosy, jasną skórę i pełne namiętności jasnoniebieskie, wilcze oczy.

Pragnie ją poślubić, odkąd znów zjawiła się w jego życiu. Chce, by oficjalnie została jego żoną. Jednak po ustaleniu daty ślubu, od którego dzielą ich tylko tygodnie i który połączy ich na zawsze, zaczyna go dręczyć pewien problem: nie jest w stanie jej tego powiedzieć ani oznajmić o swojej miłości światu. Jest tak zdesperowany, że byłby w stanie przyjąć każdą radę od swoich braci.

Salome „Mae” Nash doświadczyła w życiu bólu i cierpienia... Wszystko się zmieniło, gdy w wieku ośmiu lat poznała dziwnego ciemnowłosego chłopca pochodzącego ze świata, którego nie znała. Wiele lat później, gdy się odnaleźli, Mae jest gotowa oddać Styxowi serce. Ale jej narzeczony zamknął się w sobie. Coś go dręczy.

Czy Styx będzie potrafił się otworzyć i pokonać swój największy lęk? Czy niesławny Milczący Kat pozwoli, by strach przyćmił jego miłość do Mae? Czy będzie w stanie patrzeć na to, jak ich długo wyczekiwany ślub staje się niewypałem?
(Opis z Lubimy Czytać) 


Spojrzałem w wilcze oczy mojej suki, otworzyłem usta i ani razu się nie zająknąłem, powiedziałem do Mae:
- Tak, kochanie.

   Styxa i Mae mogliśmy poznać w pierwszym tomie tej świetnej serii. Tam poznajemy ich udręczone dusze, które dzięki sobie nawzajem stają się silniejsze, doświadczają prawdziwej miłości. Teraz nasi bohaterowie stoją przed najważniejszym dniem w swoim życiu - ślubem. Mae spodziewa się dzidziusia, który tylko umacnia ich wzajemną więź. Styx nie bez powodu jest nazwany Milczącym Katem, ponieważ nie potrafi mówić. Gdy tylko chce coś powiedzieć, jego gardło się zaciska. Jedynymi wyjątkami jest Mae oraz jego przyjaciel. Wtedy nie ma oporów, by mówić, choć nie brzmi to płynnie. Styx odczuwa stres związany z mówieniem przy wszystkich. Chciałby wypowiedzieć słowa przysięgi, ale czy da radę? 

   Mae po ciężkich przeżyciach, w końcu odnalazła swój dom, swojego mężczyznę. Nie czuje się już gorsza, jak przez całe życie wpajała jej sekta. W końcu jest szczęśliwa, ale widząc Styxa, który nawet przy niej mało mówi, jest zasmucona. Nie wie bowiem, co się dzieje z jej ukochanym. Wie jedno, kocha Styxa i zrobi wszystko, by ten nie czuł się gorszy w ten najpiękniejszy dzień. Jak potoczy się ślub? 

   Okładka utrzymana w kolorach jak poprzednie części, więc idealnie pasuje do serii, ale także i do historii, która nie jest słodka, ale trudna, choć na swój sposób piękna.
    Styl autorki, to coś  przez co się płynie. Nie mamy tutaj trudnego słownictwa, a dodatkowym plusem jest słowniczek zamieszczony na początku książki.  Mamy także podział na rozdziały z perspektywy Mae i Styxa, co pozwala nam poznać obydwoje bohaterów. 

   Historia Mae i Styxa jest bolesna, trudna, ale w tym wszystkim piękna i dająca nadzieję, że mimo wszystko można być szczęśliwym, odnaleźć prawdziwą miłość. Ta króciutka książeczka była idealnym dopełnieniem całej powieści, którą już znamy. To taki piękny dodatek do życia tej dwójki, która przeszła w życiu tak wiele. Jeśli jeszcze nie znacie Katów, koniecznie to zmieńcie, bo wszystkie historie są tak różne, a przy tym tak cudowne. Polecam!

Bo ty jesteś moim Hadesem, moim niezrozumiałym, udręczonym czarnym panem. A ja jestem twoją królową, twoją Persefoną, niebieskooką kobietą, którą ujrzałeś pomimo swojej tarczy, która zdobyła twoje serce. [...]


Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuję Wydawnictwu:




Moja ocena: 8/10


4 komentarze:

  1. To nie jest książka z gatunku, po które sięgam i czytam. Natomiast cieszę się, że lektura spodobała Ci się.

    OdpowiedzUsuń
  2. Sama nie wiem co myśleć o tej książce. Chyba zacznę od 1 części i zobaczę jak mi podejdzie tematyką i stylem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Raczej nie sięgam na co dzień po literaturę tego typu, jednak pomysłem fabularnym i bohaterami serii jestem nieco zaintrygowana, więc rozważę sięgnięcie :) Pozdrawiam! włóczykijka z Imponderabiliów literackich

    OdpowiedzUsuń
  4. Miło czytało mi się ten dodatek. Dobrze było zobaczyć, że tych dwoje po trudnych doświadczeniach życia, w końcu czeka szczęście.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)
Jest to dla mnie motywacja do dalszej pracy :)
Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.