poniedziałek, 4 maja 2020

"Dotyk anioła" Katarzyna Mak


Musisz posłuchać serca. […] 
Ono ci wskaże właściwą drogę i będziesz wiedział, co robić. Zaufaj mi.






Tytuł: Dotyk anioła
Autor: Katarzyna Mak
Seria: Dotyk anioła (tom 1)
Strony: 380
Bohater/ka: Bradley/Angel
Wydawnictwo: Videograf



Od wieków dobro ściera się ze złem, a przeciwieństwa się przyciągają. Pytanie zatem nasuwa się samo: co się wydarzy, kiedy nagle spotka się dwoje ludzi tak różnych, jak ogień i woda?
Angel jest synonimem czystości, idealnym przykładem wrodzonej skromności i uosobieniem anielskiej dobroci – na co już wymownie wskazuje choćby jej imię. Jest też bardzo religijna. Kocha otaczający ją świat, uwielbia ludzi i zwierzęta, z którymi od wczesnego dzieciństwa żyje w naturalnej symbiozie. Brad to przeciwieństwo Angel. Porywczy, pewny siebie, cyniczny. Na co dzień kat, który bez skrupułów zabija ludzi dla pieniędzy. Krótko mówiąc, Bradley to bardzo zły i niebezpieczny mężczyzna, którego lepiej omijać na swojej drodze. Los styka ich w najmniej oczekiwanym momencie. Jedno spotkanie w Las Vegas, jedna noc… Jedna nieprzemyślana decyzja, a życie tych dwojga zostaje wywrócone do góry nogami.
Kiedy po zakrapianej nocy Angel budzi się w łóżku obcego faceta, natychmiast postanawia wszystko naprawić i sprowadzić swe życie na właściwie tory. Niemniej Brad, który już poprzedniego wieczoru uległ pokusie, nie będąc w stanie odmówić pięknej kobiecie, ma na ten temat odmienne zdanie. Postanawia zaryzykować i postawić wszystko na jedną kartę. Co w efekcie wyniknie ze związku, który początkowo opiera się jedynie na dzikiej namiętności? Czy pomiędzy dwojgiem tak różnych charakterów wybuchnie płomienne uczucie? Czy on zdoła pokochać i stać się człowiekiem, którego ona w nim widzi od samego początku? Czy ona zdoła okiełznać mężczyznę, do którego pała uczuciem tak gorącym, niczym wrota piekieł i ogniste czeluści?
Jeśli sądzicie, że dobro jest w stanie zwyciężyć zło, a miłość jest w stanie uleczyć każdą, nawet najbrudniejszą duszę, to koniecznie sięgnijcie po tę książkę, by się przekonać, czy to rzeczywiście prawda...
(Opis - Lubimy czytać)



Serce pragnącego miłości człowieka jest jak pustynia - wystarczy, że spadnie na nią kropla wody, a ta, choć społecznej słońcem ziemi niewiele to pomoże, błyskawicznie wchłania ją do swojego wnętrza.


Czasem jedna decyzja może zmienić całe nasze życie. Sprawia, że już nic nie jest takie jak wcześniej, a my nie możemy nic zrobić. Wtedy pozostaje nam tylko pogodzić się z tą sytuacją i nauczyć się żyć w nowej rzeczywistości. Jednak to nie będzie takie proste, jak się mogło na początku wydawać, gdyż los bywa przewrotny i lubi namieszać.

Angel, a właściwie Zuzanna, gdyż tak jest nazywana w Polsce, chce ruszyć ze swoim życiem do przodu. Po śmierci rodziców (a raczej dziadków) postanawia wyjechać do Las Vegas, by odnaleźć swoją biologiczną matkę. Nie ma pojęcia, że ten wyjazd zmieni całe jej poukładane życie.
Dziewczyna ląduje w kasynie ze swoją przyjaciółką, a tam poznaje przystojnego Brada. Angel i Bradley pochodzą z dwóch zupełnie różnych światów, jednak los postanowił złączyć ich drogi. Pod wpływem impulsu i sporej ilości wypitego alkoholu biorą ze sobą ślub. Angel, po przebudzeniu się i odkryciu, że zawarła związek małżeński, jest zszokowana. Próbują go unieważnić, ale to okazuje się chwilowo niemożliwe. Jak mówią, co się wydarzyło w Vegas, pozostaje w Vegas, jednak nie w tym przypadku. Czy z relacji anioła i diabła może wyjść coś dobrego? Czy taki związek może mieć jakiekolwiek szanse na powodzenie? Jak potoczy się ta historia?


Patrzyła na mnie tak błagalnie, że omal nie pękło mi serce. Była taka dobra. Była aniołem w ludzkiej skórze, a ja byłem potworem i jej przekleństwem.


Było to moje pierwsze spotkanie z panią Mak, ale nie żałuję. Autorka stworzyła ciekawą historię, którą dobrze mi się czytało, pomimo kilku wad. Ma lekki i prosty styl pisania. Dużo się dzieje i nie powiewa nudą. Mamy też sporą ilość scen erotycznych, ale są napisane ze smakiem. Szybko się wciągnęłam, a zakończenie sprawiło, że wyczekuję drugiego tomu.

Okładka jest śliczna. Delikatna, subtelna, ale mroczna. Potrafi przykuć wzrok i zaintrygować czytelnika.

Angel i Brad to swoje całkowite przeciwieństwa. Ona dobra, religijna, nieśmiała i wrażliwa. On arogancki, cyniczny, porywczy i pewny siebie. Łączy ich wybuchowy charakter. Na domiar złego Bradley pracuje jako płatny zabójca. Angel pragnie miłości u boku ukochanej osoby. Brad natomiast nie wierzy w miłość i nie dopuszcza do siebie jakichkolwiek głębszych uczuć. Czy taki związek może przetrwać? Ogólnie polubiłam bohaterów, ale w wielu momentach mnie irytowali swoim zachowaniem, zwłaszcza Angel. Nie ukrywam, że miałam ochotę kilka razy nią potrząsnąć, żeby się ogarnęła.

Dotyk anioła to moim zdaniem dobra książka, która potrafi wciągnąć czytelnika. Ma w sobie wiele rzeczy, które lubię. Kłamstwa, intrygi i tajemnice. Walka dobra ze złem. Ogień i woda. Niewinność i pożądanie. To historia o odnajdywaniu samego siebie, zaufaniu, podejmowaniu trudnych wyborów i mierzeniu się z ich konsekwencjami, trudnym dzieciństwie i walce z demonami przeszłości. Jest pełna brutalności, ale też nadziei oraz miłości. Miłość przychodzi niespodziewanie, ale jest warta wszystkiego. Nawet sam diabeł jest zdolny do uczuć i może zostać pokochany przez swojego anioła.

Podsumowując, polecam Wam tę historię. Pomimo kilku niedociągnięć, jest warta poświęconego jej czasu.





Wpatrywaliśmy się w siebie, jakby każde z nas było dla tego drugiego cudem, odnalezionym skarbem.



Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu:

Znalezione obrazy dla zapytania videograf wydawnictwo logo



Moja ocena: 7,5/10

4 komentarze:

  1. Pamiętam, jak w dzieciństwie babcia mi do głowy kładła, że najważniejszy głos w życiu, to ten, który wypływa z serca. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zwykle nie sięgam po tego typu książki, aczkolwiek zawsze latem szukam czegoś "lżejszego". Być może w tym roku będzie to właśnie ta pozycja ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś często sięgałam po takie historie, ale już od dłuższego czasu ich czytanie nie sprawia mi przyjemności, więc raczej nie spodobałaby mi się ta powieść. Aczkolwiek moja przyjaciółka uwielbia ten gatunek, więc polecę jej ten tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie słyszałam o tej książce wcześniej, jednak wydaje się być tytułem, przy którym można ciekawie spędzić kilka godzin :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)
Jest to dla mnie motywacja do dalszej pracy :)
Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.