niedziela, 25 marca 2018

"Zakazany układ" K. N. Haner

"...Czasami wystarczy spotkać kogoś tylko raz, by nie potrafić zapomnieć o nim całe życie, Marcus.." 
 

Tytuł: Zakazany układ
Autor: K. N. Haner
Seria: Seria Mafijna
Strony: 332
Bohater/ka: Marcus/Nicole
Wydawnictwo: Editio

Nicole żyje w toksycznym i destrukcyjnym związku z mężczyzną, który zaopiekował się nią po śmierci jej rodziców. Pewnego dnia, gdy po raz kolejny zostaje przez niego pobita, postanawia popełnić samobójstwo. Ucieka z domu i dociera nad urwisko, żeby skoczyć prosto do oceanu.

W tym samym momencie, w którym dziewczyna zamierza odebrać sobie życie, miejscowi gangsterzy wykonują brutalną egzekucję, której Nicole staje się przypadkowym świadkiem. Zamiast umrzeć, trafia prosto do domu mafiosa — Marcusa Accardo. Mężczyźnie imponuje to, że Nicole nad życie pragnie śmierci. Świat mafii nie jest jednak prosty, a pojawienie się kobiety w samym centrum gangsterskiego piekła nie zwiastuje niczego dobrego.

Początkowa nienawiść i strach między Marcusem a Nicole przeradzają się w fascynację oraz namiętność. Marcus zaczyna współczuć Nicole, gdy się dowiaduje, co ją spotkało. Oboje zgadzają się na układ, który ma na celu wyeliminowanie największego wroga Marcusa — Aleksandra Modano. Brutalne zasady gangsterskiego świata są jednak niewzruszone, dlatego gdy w grę zaczynają wchodzić uczucia, wszystko się komplikuje. Niebezpieczeństwo pojawia się na każdym kroku, a jedna chwila nieuwagi może doprowadzić do tragedii, której ceną jest ludzkie życie.

Mafia. Miłość. Zemsta. Zakazany układ. (Lubimy czytać)




Było to moje pierwsze spotkanie z twórczością Pani Haner i bałam się, co z tego wyniknie. Tyle osób hejtuje książki autorki i nie wiem dlaczego. Ja niczego takiego strasznego się nie doszukałam.
Nicole znajduje się w nieodpowiednim miejscu i nieodpowiednim czasie. Chce tylko zakończyć swoje życie, ale nawet to okazuje się trudne, kiedy zostaje się zakładnikiem mafiosa. Marcus sam nie wie dlaczego od razu nie zabija dziewczyny. Wie, że będą z nią kłopoty i się nie myli.


„- Zapraszasz mnie na kolację, a teraz mnie wypraszasz bo jestem niewygodnym rozmówcą? Myślałam, że masz większe jaja i jakieś zasady – jej niewyparzona buzia znowu wprawia mnie w zaszokowanie. Ona naprawdę niczego się nie boi. Mnie się nie boi, bo na niczym jej nie zależy."


Nicole czasami bywa naprawdę irytująca, ale chyba nie ja pierwsza to zauważyłam :D Kiedy powinna  być cicho, to gada i krzyczy, co jeszcze bardziej wkurza Marcusa.  Relacja bohaterów z nienawiści przeradza się w pasję i namiętność. Świat mafii bardzo różni się od zwyczajnego. Krew, zabójstwa, narkotyki, seks – wszystko jest na porządku dziennym. Marcus nie chce rodziny, nie chce się angażować, by jego potomek nie odziedziczył „interesu”. Nikomu nie ufa, tylko swojej gosposi i najbliższemu współpracownikowi. Jednak czy może istnieć zaufanie w świecie mafii?
Historia tej dwójki nie będzie usłana różami, a raczej będzie usłana kolcami. Czy gangster może się zakochać? Czy w ogóle może pozwolić sobie na takie uczucia?
Styl pisania prosty, szybko się czyta. Nie zauważyłam błędów.


"Układam się wygodniej i wciągam ją na siebie. Chcę, by tak spała. Chcę czuć bicie jej serca, które może jakimś pieprzonym cudem pobudzi do życia moje skamieniałe, bezlitosne i martwe serce."
  


Okładka mroczna, tak jak i sama historia. Mężczyzna to na pewno Marcus Accardo. Widać, że te ćwiczenia na siłowni mu służą. Dobrze, że wydawnictwo postawiło na odcienie szarości. Oddaje klimat książki i przyciąga wzrok. Bardzo mi się podoba (i to nie dlatego, że mamy umięśnioną nagą klatkę piersiową :D).
Bohaterowie dobrze wykreowani. Marcus choć gangster, to również posiada uczucia. Nie jest romantykiem, co to, to nie :D Jednak zmienia się na kartach książki. Nicole już krytykować nie będę, bo wiele wycierpiała i mogła mieć swoje powody, by postępować tak, jak postępowała. Cudowną osobą była również gosposia Marcusa. Cieszę się, że ją miał obok siebie. Dzięki niej również łagodniał.

Podsumowując „Zakazany układ” to nie jest zwyczajny romans. Jest to mocna historia, zawierająca elementy brutalnego świata. Nie jest dla każdego. Zawiera mocny i wulgarny język, co niektórych może odstraszyć. Jednak naprawdę wciąga w swoje objęcia. Nie sposób się oderwać. A zakończenie wbija w fotel. Mam więcej pytań niż odpowiedzi, dlatego z niecierpliwością czekam na drugą część. A do maja tak daleko....








  "Nie mogę powstrzymać łez płynących po policzkach. To ostatnie łzy."

30 komentarzy:

  1. Za romansami nie przepadam, ale za tematami mafii i brutalnego świata juz tak :D Mogłaby mi się spodobac ta książka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja lubię takie książki a tę mam już na swojej liście zakupowej.
    Jeśli jeszcze nie czytałaś to polecam ci serię Crossa. ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Halinko, dlaczego?! :D
    Kusisz mnie babo, tak, że ja chcę rzucać wszystko i czytać co polecasz, bo mamy taki sam gust więc to jest najlepsze w tym wszystkim ;p
    Przeczytam obiecuje! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. O romanse to zdecydowanie mój ulubiony typ książek więc muszę koniecznie przeczytać :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Troszke romansu, teoche sensacji... moflabym ta książkę polubic :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Teraz na święta miałyśmy w planach coś sobie wypożyczyć :) Jeśli ta książka będzie w bibliotece to na pewno ją weźmiemy!

    OdpowiedzUsuń
  7. Romans ale nie zwyczajny zaciekawiłaś mnie tą książką.

    OdpowiedzUsuń
  8. ten wulgarny język nieco mnie odstarsza, nie lubię takich pozycji

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie lubię takiej literatury, książka nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  10. oo to będzie druga część? super. ja kupiłam książkę w biedronce, bo przeglądając zapowiedzi na empik.pl znalazłam własnie te pozycje i po opisie mi sie od razu spodobało :) . w ogole sie zdziwilam,ze to polska autorka, no bo K.N.HANER - myslalam,ze to zagraniczne nazwisko, a to tylko pseudonim. jak mi sie spodoba to możliwe,że siegne tez po Morfeusza :) .

    OdpowiedzUsuń
  11. widzę tę ksiazke juz na ktoryms blogu i kusi

    OdpowiedzUsuń
  12. Ładne zdjęcia. Dla mnie ta książka, choć przedstawiała ciekawą historię, była zdecydowanie zbyt mocna i momentami wulgarna.

    OdpowiedzUsuń
  13. Kurczę zaintrygowałaś mnie tą książką. Nie do końca jest w moim stylu, ale mimo to zaciekawiła mnie opowieść :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie lubię czytać takich książek ;) Z reguły jak siadam do czytania, to chcę się zrelaksować, uspokoić rozmarzyć, a wszechobecne wulgaryzmy temu nie sprzyjaja ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Zaciekawila mnie ta ksiazka. Mozr w koncu przeczytam cos innego niz typowe romansidlo :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Lubię czytać o romansach :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Z chęcią bym po nią sięgnęła - od kilku tygodni lubię romansidła :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Zazdroszczę Ci, że masz czas czytać. Jak chodziłam do szkoły to często coś czytałam żeby oderwać się od rzeczywistości a teraz ciężko mi znaleźć czas na ulubiony serial :>

    OdpowiedzUsuń
  19. brzmi ciekawe mimo wszystko, że to kontrowersyjny temat

    OdpowiedzUsuń
  20. Książka zapowiada się ciekawie ^^ Pozdrawiam ♥
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. nie słyszałam o niej wczesniej.

    OdpowiedzUsuń
  22. Ciekawi mnie ta książka. Być może ją przeczytam, ale nieprędko, bo obecnie brakuje mi czasu na lekturę :(

    OdpowiedzUsuń
  23. Słyszałam już o tej ksiązce bardzo dużo dobrych opinii... MYślę, że po nią sięgnę w wolnej chwili bo tematyka wydaję się być całkiem ciekawa.

    http://teczowabiblioteczka.blogspot.com/2018/03/recenzja-scott-sigler-alivezywi.html#comment-form

    PS. Dodaję bloga do obserwowanych

    OdpowiedzUsuń
  24. Jak narazie nie mam kiedy upchnąć kolejnych powieści, więc sobie odpuszczam.

    OdpowiedzUsuń
  25. Ta książka jest rewelacyjna. Koniecznie muszę ja przeczytać. Już wcześniej bardzo wiele o niej słyszałam i jest polecana przez wielu czytelników.

    OdpowiedzUsuń
  26. Niestety mnie ta ksiazka nie zaciekawiła

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja ostatnio mam mało czasu na czytanie, ale kiedyś na pewno sięgnę po tą książkę, bo przyciąga mnie jej okładka.

    OdpowiedzUsuń
  28. Przeczytałam w jedną noc, no jakieś 3h mi zajęło. REWELACYJNA ! choć tak, jest sporo wulgaryzmu i do ksiażki mi nie pasuje, ale dało radę czytać. Zakończenie? WOW WOW, nic tylko czekać na drugą część, ponoć ma być w maju - tak słyszałam.

    OdpowiedzUsuń
  29. Hmm bardzo mnie zaciekawiła książka ! Muszę znaleźć czas aby ją przeczytać:*

    OdpowiedzUsuń
  30. Chyba sobie wpiszę na liste ale już na następny rok :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)
Jest to dla mnie motywacja do dalszej pracy :)
Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.