wtorek, 6 lutego 2018

"Zły Romeo" Leisa Rayven

„Chcę grać, bo nie wiem, kim właściwie jestem. Czuję się lepiej, kiedy wcielam się w kogoś innego”






Tytuł: Zły Romeo
Autor: Leisa Rayven
Seria: Starcrossed (tom 1)
Strony: 434
Bohaterowie: Cassie/ Ethan
Wydawnictwo: Otwarte


Cassie była uroczą dziewczyną z wielkimi ambicjami. Piekielnie zdolny Ethan miał reputację złego chłopca. Zagrali Romeo i Julię – i zmieniło się wszystko. Wielka miłość, jak w dramacie Szekspira, była im pisana. Jednak „zły Romeo” złamał „Julii” serce...
Kilka lat później grają razem na Broadwayu. Gdy spotykają się na scenie, są zmuszeni do konfrontacji z własnymi emocjami. Ethan próbuje odzyskać zranioną Cassie, jednak oboje w niczym nie przypominają siebie sprzed lat...
Czy kiedy kurtyna opadnie, ujawnią, co tak naprawdę kryje się w ich sercach? (opis - Lubimy czytać)



„Czasami otaczamy się murem nie tylko po to, by nie dopuszczać do siebie innych, ale i po to, by się przekonać, komu zależy na nas na tyle, by zechciał go zburzyć.”



Zły Romeo to książka, o której słyszał już chyba każdy.  Historia współczesnych kochanków Szekspira podbiła wiele serc. Jak myślicie, moje też?

Ethana i Cassie ciągnęło do siebie od pierwszego spotkania. Była im pisana miłość, ale nie szczęśliwa, lecz ta tragiczna. Nie mogli uciec przeznaczeniu, jakie przygotował im los.

Cassie Taylor zawsze robiła wszystko, by zadowolić innych. Zwłaszcza swoich rodziców, którzy mieli jasno określony plan, co do jej przyszłości. Dziewczyna jednak postanawia się zbuntować. Po raz pierwszy w życiu robi to, co chce i ku dezaprobacie rodziców składa podanie do prestiżowej szkoły aktorskiej w Grove oddalonej o wiele mil od jej rodzinnego domu. Tam poznaje Ethana.

Marzeniem Ethana Holta było aktorstwo, które spełnia się, gdy dostaje się do Grove. Wie, że musi wykorzystać swoją ostatnią szansę, inaczej ojciec wyśle go na medycynę. Przystojny i utalentowany samotnik z bagażem przeszłości. Jest jednak wycofany i zamknięty w sobie, co sprawia mu trudność podczas grania. Wtedy poznaje Cassie.










„Nie da się odnaleźć miłości, tam gdzie jej nie ma, ani ukryć jej tam, gdzie naprawdę istnieje.”









Ethan od początku odpycha od siebie Cassie. Otoczył się murem, który dziewczyna każdego dnia stara się zburzyć. Obydwoje czują to magnetyczne przyciąganie i chemię, jaka ich łączy. Na scenie dzięki temu wypadają wspaniale. Próbują z tym walczyć, lecz staje się nieuniknione i zakochują się w sobie. Aż pewnego dnia ich szczęście dobiega końca i Romeo łamie serce Julii.

Mija sześć lat od ich poznania i los kolejny raz krzyżuje ich drogi na scenie. Jednak nic nie jest takie jak dawniej.  Cassie to już nie ta sama naiwna i grzeczna dziewczyna. To silna i pewna siebie kobieta, która walczy o swoje. Ethan natomiast to nie ten sam wycofany i arogancki chłopak. Teraz bije od niego siła i determinacja, by odzyskać swą Julię. Czeka go spore wyzwanie, ponieważ stracił swoją szansę. Cassie nie ma zamiaru ułatwiać mu zadania. Zbyt wiele razy została przez niego zraniona, by teraz znów mu zaufać.

Jak się potoczą ich losy? Czy Cassie zdoła wybaczyć Ethanowi? A może znów wszystko się posypie, tym razem już na zawsze? Przekonajcie się sami.

Bohaterowie wykreowani w wyrazisty sposób. To ludzie z krwi i kości, którzy żyją, kochają, popełniają błędy. To wspaniali przyjaciele, którzy oczarują was i rozbawią do łez.



„Pozwól, że oszczędzę Ci zachodu:
tak łatwo się mnie nie pozbędziesz.
Nie mogę bez Ciebie żyć, a co najważniejsze, nie chcę.
Więc panikuj sobie do woli, a kiedy skończysz, ja wciąż tu będę. Rozumiesz?”



Mamy tu do czynienia z narracją dwutorową. Z jednej strony wydarzenia sprzed sześciu lat, gdy byli w szkole aktorskiej, dzięki którym możemy poznać początki ich znajomości. Z drugiej strony mamy chwilę obecną.  Dodatkiem jest pamiętnik pisany przez Cassie.

W tym wydaniu wydawnictwo się spisało. Ciemne kolory i czerwony tytuł idealnie się ze sobą komponują.

Podsumowując, przy Złym Romeo nie da się nudzić. Wciąga od pierwszych stron, akcja rozwija się swoim tempem. Pełna humoru, dialogi, jak i wewnętrzne monologi po prostu rozwalają na łopatki :D Wzruszająca, chwytająca za serce opowieść o niebanalnej miłości, prawdziwej przyjaźni i walki o to, czego najbardziej pragniemy.






„Człowiek wiecznie karmiony kłamstwami prędzej czy później znienawidzi ich smak.”



27 komentarzy:

  1. Mam w planach przeczytać tę książkę :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam :) nada się idealnie na zimowe wieczory :)

      Usuń
  2. Słyszałam o tej książce! Nie jest do końca w moim typie aczkolwiek wiele osób ja zachwala ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krążą różne opinie :) Może jednak ci się spodoba :)

      Usuń
  3. Chciałam kupić tę książkę jakiś czas temu, ale nie byłam przekonana, jednak po takiej recenzji chętnie po nią sięgnę ;)
    https://drawing-myhobby.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja osobiście bardzo polecam tą książkę tak samo jak i jej kontynuację czyli "Złą Julię" ;) :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Przemeczylam tego Romeo.. .Boże jakie to głupie było! Teksty Cassie gorsze niż w Greyu...

    OdpowiedzUsuń
  6. Prawdę mówiąc nie miałam okazji czytać tej książki, ale słyszałam o niej. Nie da się ukryć, że opinie są podzielone, ale najlepiej jest przeczytać samemu, dlatego chętnie to zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zgadzam się :) nie każdemu podoba się to samo :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mnie niestety ta książka ani trochę nie przypadła do gustu, ale cieszę się, że ty się dobrze przy niej bawiłaś. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że tobie się nie podobała. Może innym razem cię czymś zachęcę. Pozdrawiam

      Usuń
  9. szczerze Ci powiem, że nie znałam treści tej książki,znaczy opisu . mimo, że ten tytuł gdzieś mi się pojawiał, ale po twoim opisie na pewno siegne po te ksiazkę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze zachęcam :) ciekawe, czy i tobie się spodoba :)

      Usuń
  10. Tak bardzo chciałabym przeczytać całą serię! Tyle dobroci o niej słyszała, ale budżet nie pozwala mi ich kupić :c a no i oczywiście brak miejsca na półkach xd
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam, oby szybko się udało :) na książki zawsze znajdzie się miejsce :D Pozdrawiam :)

      Usuń
  11. Miałam czytać tą serię, ale nigdy nie mogę zgrać się w bibliotece z 1 częścią. ;/

    OdpowiedzUsuń
  12. Z racji, że recenzję już czytałam to powiem Ci to samo :D
    Jakbym jej nie czytała, to po Twojej opinii z chęcią leciałabym ją kupić <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Czy czytałaś egzemplarz Justi? Tam są moje komentarze :D Ogółem to... Mnie ta książka nie zachwyciła, była ok - wątek aktorstwa ją ratował i humor, ale Cassie to idiotka momentami :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat nie miałam możliwości, bo już wcześniej czytałam, ale już się boję jaką opinię wyraziłaś :-D

      Usuń
  14. O, a mój Zły Romeo kurzy się na czytniku i czeka na swoją kolej xd

    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo lubię tego typu książki bardzo mnie zachęciłaś do zakupu i przeczytania tej książki :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)
Jest to dla mnie motywacja do dalszej pracy :)
Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.