niedziela, 11 lutego 2018

"Zła Julia" Leisa Rayven

„Cały świat to scena, a ludzie na nim to tylko aktorzy.







Tytuł: Zła Julia
Autor: Leisa Rayven
Seria: Starcrossed (tom 2)
Strony: 364
Bohaterowie: Cassie/ Ethan
Wydawnictwo: Otwarte



Cassie przekonała się, że czasem miłość nie wystarczy. Minęło kilka lat, a ona nadal nie wie, dlaczego Ethan odszedł, nie oglądając się za siebie. Kiedy ponownie zjawia się w jej życiu, Cassie musi odegrać najtrudniejszą rolę – przybrać maskę obojętności, podczas gdy jej serce wyrywa się do ukochanego.

Gdy Ethan i Cassie otrzymują angaż w tej samej sztuce, ponownie zbliżają się do siebie. On w głębi duszy wierzy, że dostanie jeszcze jedną szansę, i przyrzeka, że naprawdę się zmienił. Ona wraca myślami do minionego czasu i próbuje zrozumieć to, co się wydarzyło. Przekonuje się jednocześnie, że nadal nie zna całej prawdy o swoim ukochanym. Czy nieufność rozdzieli ich na zawsze? A może miłość pozwoli im rozpocząć zupełnie nowy akt...? (opis - Lubimy czytać)



„Chcesz się czegoś trzymać - powiedział Ethan. - Trzymaj się mnie. 


Po przeczytaniu Złego Romea nie mogłam się doczekać, aż dostanę w swoje ręce Złą Julię i poznam dalsze losy Ethana i Cassie.

Minęło kilka lat od ich rozstania, a Cassie wciąż nie wie, dlaczego Ethan  zostawił ją bez słowa wyjaśnienia. Kiedy ponownie pojawia się w jej życiu, bardzo stara się być wobec niego obojętna, chociaż serce wyrywa się ku niemu. Dzięki sztuce, w której razem grają, Ethan ma szansę zbliżyć się do dziewczyny.



„Ludzie są jak witraże. Kiedy świeci słońce, lśnią kolorami, ale kiedy nastaje ciemność, ich prawdziwe piękno jest widoczne, pod warunkiem, że są rozświetleni od środka.”



Nasz Romeo przeszedł wielką zmianę w ciągu tych kilku lat. Chce odzyskać swoją Julię i jej zaufanie. Nie będzie to łatwe, ale mężczyzna nie cofnie się przed niczym. Ma zamiar wygrać w tej walce.

Cassie próbuje sobie wszystko na nowo poukładać. Nieustannie przypominają jej się wydarzenia sprzed lat. Jednak wciąż nie zna całej prawdy o Ethanie. Toczy ciągłą walkę między sercem, a rozumem. Kogo posłucha? Czy jest jeszcze jakakolwiek szansa dla nich?

Autorka nie była dla nas łaskawa pod koniec Złego Romea. Nie mogłam uwierzyć w jego zakończenie. Na szczęście Zła Julia rozpoczyna się dokładnie w tym samym momencie, co skończył Romeo. Mamy, więc wszystko jasne i poznajemy ciąg dalszy.

W tej części mamy więcej realizmu. Ich związek okazał się toksyczny. Winny temu był Ethan, który w przeszłości został skrzywdzony i przełożyło się to na jego dalsze życie. Uzależnienie od siebie, zaborczość, zazdrość, tajemnice. To nie mogło wróżyć niczego dobrego.



„Czasami nosimy tak wiele masek, że zapominamy, kto się pod tym wszystkim kryje.



W dalszym ciągu mamy narrację dwubiegunową. Jest więcej retrospekcji, co jest konieczne, by poznać przeszłość bohaterów. Dodatkowo mamy pamiętnik Ethana. Bardzo mnie ucieszył wgląd w jego myśli. Mamy dzięki temu jego pełny obraz i to, co nim kierowało.

W Złej Julii było troszkę mniej humoru niż w jej poprzedniczce. Jednak wciąż były sytuacje, które rozbawią. Autorka skupia się głównie na przeszłości, stopniowo ujawnia nam wszystkie tajemnice.

Tym razem wydawnictwo się nie postarało. Ten śliczny niebieski kolor nie pasuje do ciemnych barw okładki. Według mnie to nie był dobry pomysł, by cała seria miała takie same okładki. Wydawnictwo w tym przypadku poszło na łatwiznę.

Zła Julia to książka pełna namiętności, bólu, łez i rozczarowań. Wciąga od samego początku i porywa do swojego świata. Nie mogłam się od niej oderwać i bardzo szybko ją pochłonęłam. Jak dla mnie była trochę gorsza od swojej poprzedniczki. Wciąż trzyma poziom i jednak warto po nią sięgnąć, by poznać jej zakończenie.  Szczerze wam ją polecam.







„Kiedy się kogoś kocha, to powinno widzieć się jego piękno niezależnie od tego, jak wygląda.




22 komentarze:

  1. Bardzo chętnie bym przeczytała tę serię :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie miałam jeszcze okazji sięgnąć po pierwszy tom, ale od dłuższego czasu zbieram się, żeby to zrobić. Jestem bardzo ciekawa całej tej serii :)

    Read With Passion

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki, żeby się udało spodobały wszystkie :)

      Usuń
  3. Kiedy wyszedł "Zły Romeo" bardzo się nim zainteresowałam, bo trafiłam na wiele pięknych cytatów z tej książki. Jednak później trochę o nim zapomniałam i mój entuzjazm przygasł. Może nie zabiorę się za te książki już teraz, ale kiedyś w przyszłości na pewno.
    Pozdrawiam! Świetna recenzja! *.*

    http://bookmania46.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :* oby tak, bo warto :) Pozdrawiam :*

      Usuń
  4. Czaję się na ta serię już od dłuższego czasu, ale jeszcze nie miałam okazji jej przeczytać. Mam nadzieję, że jak najszybciej się to zmieni.
    Pozdrawiam :P
    http://czytaniejestmagiczne.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam o tej serii, ale nie miałam jeszcze okazji jej przeczytać. Dopiero ty przekonałaś mnie, że muszę zrobić to szybciej. Posta czytało mi się przyjemnie. Ładne zdjęcia. Pozdrawiam.
    http://lifeisapassionblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :) dziękuję :* mam nadzieję, że Ci się spodoba :) Pozdrawiam.

      Usuń
  6. "Zła Julia" przede mną, choć Ana mówi, żebym czytała lepiej "Złe serce" :D
    No i takie jesteście właśnie :D
    No ja kiedyś nadrobię te serię, obiecuję :d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytaj po kolei :D najlepsze zostaw na koniec :* nadrabiaj, bo warto *.*

      Usuń
  7. Mam w planach kiedyś poznać tę trylogię, ale jak narazie czasu brak i nie moge spotkać tomu pierwszego w bibliotece. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto sięgnąć :) szkoda, ale może niedługo znajdziesz :)

      Usuń
  8. Nieee, zdecydowanie nie xD To znaczy fajny był humor, ale w 1 tomie wątek miłosny mnie dobijał, więc podziękuję :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Ah. I ten odwieczny problem kontynuacji serii, które są gorsze od pierwszego tomu. Dobrze, że przynajmniej Zła Julia utrzymuje poziom

    Zostaję u ciebie na dłużej ;)

    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety spotkałam dużo takich serii :/ Pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Muszę poznać obie części ☺

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak dla mnie ciekawa tematyka, a nawet lekko autentyczna :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Hm, mam mieszane uczucia. Z jednej strony jestem troszkę ciekawa, ale pierwszy tom nie był jakiś WOW. Możw kiedyś. ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)
Jest to dla mnie motywacja do dalszej pracy :)
Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.