środa, 28 lutego 2018

"Cinder i Ella" Kelly Oram



„(...) prawdziwe piękno pochodzi ze środka.
Jeśli będziesz czuła się piękna, to inni tak cię zobaczą.”









Tytuł: Cinder i Ella
Autor: Kelly Oram
Seria: Cinder i Ella
Strony: 342
Bohaterowie: Ellamara/Cinder
Wydawnictwo: Dolnośląskie


Niespełna rok temu osiemnastoletnia Ella uległa tragicznemu wypadkowi, w którym zginęła jej mama, a ona sama odniosła bardzo poważne obrażenia. Powrót do zdrowia jest trudny, dlatego dziewczyna trafia pod opiekę dawno niewidzianego ojca i jego nowej rodziny… na drugim końcu kraju! [za którą szczerze nie przepada!] Teraz Ella musi musi przekonać innych, że potrafi żyć samodzielnie…. i po dłuższej przerwie ponownie nawiązuje kontakt z kimś, kto jako jedyny jest gotów jej pomóc… I bardzo wiele dla niej znaczy… Anonimowy przyjaciel poznany na blogu. Cinder. (Lubimy czytać)


„Problem z bajkami polega na tym, że większość z nich zaczyna się od jakiejś tragedii. Doskonale rozumiem, dlaczego tak się dzieje. W końcu nikt nie chce, aby bohaterką była rozpieszczona, zadowolona z życia księżniczka. Wyzwania i problemy kształtują charakter, dodają postaci głębi, czynią ją wrażliwszą, sympatyczniejszą i pozwalają czytelnikowi się z nią identyfikować. Mierzenie się z trudnościami wzmacnia - to jasne. Nieszczęścia w bajkach są potrzebne i nikt nie ma nic przeciwko nim - chyba że akurat jest się w tej bajce główną bohaterką.”


Gdy zetknęłam się z tą książką wiedziałam, że muszę ją przeczytać. Motyw baśni w książkach od zawsze lubiłam, więc mnie skusiła. Czy ta książka sprostała zadaniu? Przeczytajcie a się dowiecie.

Ella to silna i mądra dziewczyna, która tak jak baśniowy Kopciuszek nie ma łatwego życia. W dniu swoich urodzin traci to, co najważniejsze. Matkę, ale nie tylko. Traci siebie. W wypadku doznaje poważnych obrażeń, poparzenia obejmują 70% powierzchni ciała. Dziewczyna przeszła 17 operacji i na tym pewnie się nie skończy. Wyrwana z domu, ze środowiska, które znała, musi przenieść się do Los Angeles, by zamieszkać z ojcem i jego rodziną. Wkracza w życie idealnej rodziny i czuje się nie na miejscu. Wcześniej chodziła do szkoły publicznej, teraz szkoła prywatna, gdzie koledzy i koleżanki nie mają dla niej litości. Prowodyrem jest  niestety jedna z przyrodnich sióstr Anastasia, druga Juliette nie była tak wredna. Ella jest pod opieką kilku specjalistów: pielęgniarz, rehabilitant, terapeuta. Jej życie to pasmo bólu i cierpienia. Jedynym promykiem jest jej najlepszy przyjaciel Cinder. Znają się tylko z Internetu, ale łączy ich nietypowa więź. Ella zawsze może na niego liczyć. Łączy ich wspólna pasja: książki oraz kino. Jednak nie znają swoich prawdziwych tożsamości, a to może się okazać problemem.

Cinder to młody i nieco tajemniczy, a także pewny siebie przystojniak. Nie można mu się oprzeć. Jest również inteligentny, wrażliwy na krzywdę innych i dobry. Troszkę zarozumiały, ale nie sposób go nie polubić :)

Książka jest cudowna. Przeczytałam ją w dwa dni, tylko dlatego, że już oczy wysiadały :) Gdy już się zacznie, ciężko przerwać czytanie. Przez książkę się płynie, wydarzenia następują po sobie. Cały czas coś się dzieje. Czytelnik nie może odsapnąć. Były momenty kiedy się śmiałam z dowcipnych rozmów bohaterów. Jednak nie sposób było nie uronić trochę łez. Patrzenie jak traktowana jest Ella doprowadzało mnie do skrajnych emocji. Na szczęście na jej drodze pojawili się również przyjaciele, np. Vivian czy Rob, a później nawet Juliette. Jak myślicie, Ellamara będzie miała swoje szczęśliwe zakończenie?


„Potrzebujesz dobrych rzeczy w swoim życiu, żeby zrównoważyć te złe.”


Okładka troszkę nawiązuje do romansu historycznego. Może właśnie taki był zamysł, ze względu na motyw baśni. Kolorystyka to czerwień i biel, co wygląda naprawdę dobrze. Ella jak Kopciuszek gubi coś uciekając, niekoniecznie rękawiczkę :D Ogólnie mogłaby być w nieco innym stylu.

W realnym życiu  nie brakuje takich osób jak Ella. Każdy, kto jest inny, czymś się wyróżnia, może być wyśmiewany. Nie pozwólmy na to, by ktoś niepełnosprawny czuł się gorszy.

Na koniec dodam, że choć historia może być lekko wyidealizowana i przewidywalna, to jest piękna. Myślę, że każdy powinien się z nią zapoznać. Bawi oraz smuci. Nie sposób przejść do porządku dziennego po lekturze tej książki. Mam nadzieję, że nie będziemy musieli długo czekać na drugi tom :)






„-Chcesz wiedzieć, dlaczego nigdy nie udało Ci się doprowadzić mnie do łez? - zapytałam. 
-Dlatego, że próbowałeś pogrążyć kogoś, kto już sięgnął samego dna. Nie możesz sprawić, że poczuje się gorzej, bo gorzej się już nie da.”



Za możliwość przeczytania dziękuję:
Znalezione obrazy dla zapytania publicat sa

74 komentarze:

  1. Bardzo podobają mi się tego typu książki :)
    Milutko tu u Ciebie :)
    Obserwuje i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. po opisie książka bardzo mnie zaintrygowała :D
    dodaje ją do swojej listy !

    OdpowiedzUsuń
  3. but after this review I want to read it dear,thanks for sharing..

    https://clicknorder.pk online shopping in pakistan

    OdpowiedzUsuń
  4. Niestety nie dla mnie ta pozycja.
    Jestem pod wrażeniem tego jak dużo czytasz :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślę, że mogłaby mi się spodobać ta książka. Nie mam jej na swojej liście, ale zapamiętam, że warto po nią sięgnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie wyidealizowane historie też są potrzebne :) Podoba mi się okładka - te schody tworzą fajny efekt (jakby origami haha) :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak myślę :-)
      O faktycznie :-D nie wpadłam na to :-)

      Usuń
  7. Baśniowe klimaty zupelnie nie są dla mnie, ale piszesz o tej książce tak ciekawie, że może warto sie nią zainteresować :) pozdrawiam Kasia

    OdpowiedzUsuń
  8. Podoba mi się tytuł :D Jak zawsze jestem skuszona do przeczytania. Uwielbiam cytaty w Twoich postach :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wydaje mi się,że to może być bardzo ciekawa pozycja. Myślę, że w wolnej chwili z ciekawości po nią sięgnę o ile uda mi się ją gdzieś na miejscu znaleźć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest naprawdę warta uwagi i z pewnością Ci się spodoba :-) oby się udało :-)

      Usuń
  10. Ja uwielbiam tego typu książki gdzie zaczynam czytać i książka tak mnie wciąga że koniecznie muszę ją przeczytać do samego końca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też to lubię, wtedy nie mogę się oderwać i czytam :-)

      Usuń
  11. Choć to tylko książka to szkoda mi tej dziewczyny i przykro, że musi tyle przejść. Pocieszeniem jest jej przyjaciel i podejrzewam, że na przyjaźni się nie kończy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aż się serce krajało podczas czytania, bo takie okrucieństwo nie powinno mieć miejsca. Ważne jest by mieć bliskich przyjaciół. A tego to nie zdradzę :-)

      Usuń
  12. Książka trafiona w mój gust. Muszę ja przeczytać jak znajdę tylko czas. :)
    PS. okładka przepiękna.

    OdpowiedzUsuń
  13. zaciekawiłaś mnie nią. rozejrzę się za nią.

    OdpowiedzUsuń
  14. chętnie ją przeczytam. bardzo fajnie opisalas

    OdpowiedzUsuń
  15. O tej książce jest ostatnio bardzo głośno chętnie ją przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Historia przedstawiona w tej książce mnie zaintrygowała wiec chętnie po nią sięgnę jak tylko nadarzy się okazja

    OdpowiedzUsuń
  17. Przeczytałam tą książkę i mam o niej to samo zdanie co Ty :) Po prostu cudowna książka. Z niecierpliwością czekam na kolejny tom :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie da się jej inaczej opisać :-) Ja również 😊

      Usuń
  18. Szukać nie będę, ale jeśli wpadnie w moje ręce to chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. przewidywalne ksiazki mają to coś

    OdpowiedzUsuń
  20. czeka na półce na swoją kolej, chyba dziś sięgnę

    OdpowiedzUsuń
  21. Jeśli ją znajde na miejscu to na pewno przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Bawi, smuci, posiada motyw baśni i ma świetną okładkę - czuję się stuprocentowo skuszona do jej lektury.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ma w sobie to coś, na pewno się nie zawiedziesz :-)

      Usuń
  23. Bardzo ciekawa recenzja. Az z ciekawości sięgnę po książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ta książka zdecydowanie do mnie przemawia. Dopisuję ją na listę książek do przeczytania :) Dzięki za polecenie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się :-) Nie ma za co, polecam się na przyszłość.

      Usuń
  25. Okładkę ma genialną, tylko tak do końca ksiązka nie dla mnie chyba.

    OdpowiedzUsuń
  26. Szczegółowo i fajnie ją przedstawiłaś, zachęciłaś mnie by po nią sięgnąć. Wpisuje na czytelniczą listę

    OdpowiedzUsuń
  27. spodobała mi się ta historia! wpisuję na listę do przeczytania :)

    dodaję do obserwowanych i zapraszam również do mnie w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Jestem właśnie po lekturze tej książki i wiesz jak mocno mną zawładnęła. Uwielbiam to co autorka pokazała w powieści i mam szczerą nadzieję, że będzie 2 tom w polsce, bo nie można mnie tak zostawić z tym xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj wiem, bo ze mną zrobiła to samo :-) Mam nadzieję, że będzie :-)

      Usuń
  29. Dużo o niej teraz czytam, jestem bardzo zainteresowana :)
    Zostaję na dłużej i pozdrawiam,
    Subiektywne Recenzje

    OdpowiedzUsuń
  30. Widzę, że ostatnio jest moda książkowa na przywrócenie postaci z bajek, ale jest to całkiem fajny pomysł

    OdpowiedzUsuń
  31. Oj u nas bardzo słabo z czytaniem. Podziwiamy ludzi, którzy znajdują czas na to :) Brawo!

    OdpowiedzUsuń
  32. Wiesz, że to nie typ literatury, jaką lubię :P Ale ciekawym zabiegiem jest to, że to facet jest Cinder :D

    OdpowiedzUsuń
  33. Zaintrygowałaś mnie tą książką.

    OdpowiedzUsuń
  34. bardzo ciekawa książka, podoba mi się jej fabuła. Mam jakieś przypuszczenia jak może się skończyć, ale chętnie się przekonam czy mam rację :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Bardzo lubię takie książki i w sumie są one w kręgu moich głównych zainteresowań, jeżeli chodzi o książki.

    OdpowiedzUsuń
  36. Chętnie przeczytalabym tą książkę. Zainteresowała mnie

    OdpowiedzUsuń
  37. Ostatnio krucho u mnie z czasem :( Bardzo chciałabym przeczytać tą książkę i jak tylko znajdę czas napewno to zrobię :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)
Jest to dla mnie motywacja do dalszej pracy :)
Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.