wtorek, 15 grudnia 2020

"Zależna od mafii" Ada Tulińska

 

Nie drażnij mnie, Julia […] Mogę sprawić, że twoje życie stanie się jeszcze bardziej podłe.









Tytuł: Zależna od mafii

Autor: Ada Tulińska

Seria: Bracia Vedetti (tom 1)

Strony: 372

Bohater/ka: Filip/Julia

Wydawnictwo: Kobiece




Julia nigdy okazywała słabości. Nawet po odejściu matki, a potem aresztowaniu ojca. Nawet kiedy została porwana, upokorzona i traktowana jak czyjaś własność.

Gdy ojciec Julii i Patryka wychodzi z więzienia, w ich domu pojawia się Filip Vedetti i żąda spłaty długu. W ramach zapłaty zabiera Julię. Zaborczego syna mafii podnieca jej opór. Chce, żeby należała do niego. Kobieta wchodzi z nim w niebezpieczny układ: ma zbliżyć się do rosyjskiego miliardera, Nikolaja Aristowa.

Musi wykorzystać swoją umiejętność udawania kogoś, kim nie jest. Inaczej ktoś zginie. Wszystko zacznie się jednak jeszcze bardziej komplikować, gdy w grę wejdą uczucia.

Czy Julia będzie w stanie odsunąć na bok swoje zasady moralne i uwieść niebezpiecznego Rosjanina? Do czego zdoła się posunąć, żeby ocalić najbliższych?

(Opis z Lubimy Czytać)




Julia to silna kobieta, która nie ma za sobą łatwego życia. Rodzina jest dla niej bardzo ważna i jest w stanie zrobić dla niej wszystko. Pewnego dnia w jej domu zjawia się niebezpieczny Filip Vedetti i zabiera kobietę jako zapłatę za długi ojca. By ratować swoją rodzinę, zawiera układ z niebezpiecznym gangsterem. Ma zbliżyć się do Rosjanina i udawać kogoś, kim nie jest. Ale nie wszystko jest takie proste jak się wydaje. Zwłaszcza tam, gdzie w grę wchodzą uczucia, zaczynają się komplikacje. Jak z tą sytuacją poradzi sobie Julia?


Filip to przyszły capo. Jak na takiego przystało jest władczy i nie znosi sprzeciwu. Gdy zjawia się w domu Julii, by odebrać swoją zapłatę, wie, że chce właśnie ją. Piękna kobieta zwraca jego uwagę. Chce ją wykorzystać do swojego planu, jednak nie przewidział tego, że coś do niej poczuje. Jak potoczą się ich losy?



Pamiętaj, że nie da się odejść z mafii i nie oglądać się za siebie.



Styl autorki jest lekki i przyjemny. Książkę czyta się bardzo szybko. Nie ma zbędnych opisów, a dialogi przeprowadzone są naturalnie. Akcja łączy się w spójną całość, dzięki czemu nie pogubimy się w wydarzeniach. Nie zabrakło też zwrotów akcji oraz niebezpieczeństwa.


Na polskim rynku jest mnóstwo książek z wątkiem mafijnym, jednak ta należy do tych, którym warto dać szansę. Naprawdę przypadła mi do gustu. Dużo się działo i nie było czasu na nudę. Wszystkie wydarzenia zostały poprowadzone w sposób taki, że byłam ciekawa co dalej się wydarzy. Polubiłam Julię, nie użalała się nad swoim losem, lecz przyjęła wszystko, co dla niej zaplanował, nie straciwszy przy tym ciętego języka. Co do postaci Filipa, mam mieszane uczucia. Na początku przypadł mi do gustu, miał charakter i był władczy oraz pewny siebie, czyli taki prawdziwy mafiozo. Jednak później jego postawa się zmieniła, zmiękł i to już nie było do końca to. Trochę mnie to rozczarowało.


W Zależnej od mafii znajdziemy wiele emocji. Serce w wielu momentach zabije nam mocniej nie tylko z przerażenia, ale także od tych miłych momentów. Jest to książka o wyborach, walki rozumu z sercem, ale także starania się nie zatracić siebie w tych wszystkich wydarzeniach, które dzieją się w życiu Julii.


Ogólnie podobała mi się ta książka. Była dobrą odskocznią i spędziłam z nią miły wieczór. Powieść jest cieniutka dlatego wystarczy kilka godzin, by ją pochłonąć.

Polecam!


Jego oczy zawłaszczyły moją duszę i moje ciało.



Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuję Wydawnictwu:




Moja ocena: 7,5/10





3 komentarze:

  1. Sama nie wiem, do końca nie jestem przekonana,ale z drugiej strony jest krótka, więc może kiedyś się zdecyduję.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja z książką nie wybiorę się na spotkanie, ale może moja córka się na nie zdecyduje. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie przepadam za takimi historiami, więc tę też sobie odpuszczę :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)
Jest to dla mnie motywacja do dalszej pracy :)
Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.