środa, 21 października 2020

[PREMIEROWO] "Dziedzic podziemia. Szept diabła" Monika Nerc

 

Podając mi umowę o naprawę samochodu, zawarła pakt z diabłem i jej życie już nigdy nie wróci do normalności.






Tytuł: Dziedzic podziemia. Szept diabła

Autor: Monika Nerc

Seria: Dziedzic podziemia (tom 1)

Strony: 306

Bohater/ka: Grigoriy/Catriona

Wydawnictwo: NieZwykłe

Premiera: 21.10.2020



Pierwszy tom serii mafijnej, której akcja rozgrywa się w Warszawie!

Mafia, krew i pieniądze. Tylko to się dla niego liczy.

Ludzie bali się wypowiadać jego imię. Ten rosyjski diabeł był ucieleśnieniem wszystkiego, co najgorsze. Jego ciało pokrywały tatuaże oraz blizny. Nie miał żadnych skrupułów, kiedy rozprawiał się z wrogami. Cierpieli oni w męczarniach. Teraz wyszedł z więzienia i dowiedział się, że ktoś próbuje zająć jego miejsce w mafii.

Catriona właśnie skończyła studia i do jej świata wreszcie wkracza zwyczajność. Kobieta pragnie znaleźć pracę i ułożyć sobie życie, aby wszystko było „normalne”. Nie wie jednak, że los postawi na jej drodze najniebezpieczniejszego mężczyznę w Warszawie, przez co marzenia o spokojnym życiu raz na zawsze się skończą.

Wpadła w oko samemu diabłu, a on z jakiegoś powodu uznał, że Catriona już jest jego.

(Opis - Lubimy czytać)



    - Nie każ mi przychodzić tutaj jeszcze raz, bo wtedy... - szepcze, podnosząc jedną z dłoni, po czym poprawia pasemko moich włosów, zakładając je za ucho. - Nie będę taki łaskawy.


Czasem wystarczy jedna chwila, jedna osoba, by całe nasze życie wywróciło się do góry nogami. Wprowadza do niego chaos, ale niesie ze sobą także nowe, nieznane wcześniej uczucia. Tracimy kontrolę i nie możemy nic z tym zrobić, bo ktoś przejął ją za nas. Ktoś, kto przeraża do szpiku kości, ale jednocześnie przyciąga niczym magnes.


Dziedzic podziemia. Szept diabła to pierwszy tom mafijnej serii, gdzie akcja rozgrywa się w Warszawie. To historia Catriony i Grigoriya.

Ona niedawno ukończyła studia i rozpoczyna staż w w firmie. Ojciec nauczył ją miłości do samochodów, a jego warsztat od zawsze był jej drugim domem. Jej poukładane życie zmienia się wraz z pewnym zleceniem i tajemniczym klientem. Mężczyzna wywołuje w niej strach i przerażenie, ale jednocześnie sprawia, że jej serce szybciej bije. Wie, że powinna trzymać się od niego z daleka, ale jakaś siła ją do niego przyciąga.

On jest rosyjskim diabłem w ludzkiej skórze. Sprawuje władzę nad mafijnym światem, a ludzie boją się wypowiadać jego imię. Obrał sobie za cel Catrionę, a on zawsze dostaje to, czego chce. A kiedy już to zrobi, nie pozwoli jej uciec. Jak potoczy się ich historia?



Z każdym krokiem wciągam ją głębiej w ciemność, z której nie ma dla niej ucieczki. Zamiast wypuścić jej wyrywające się ciało, jeszcze mocniej zaciskam wokół niej ramiona.



Styl autorki jest lekki i przyjemny. Czyta się ją bardzo szybko i trudno się od niej oderwać. Sporo się w niej dzieje, a wartka akcja nie pozwala na nudę. Nie znajdziemy tam zbędnych i długich opisów. Nie zabrakło też mnóstwa emocji, humoru i nutki pikanterii. Ta książka to debiut autorki, ale nie odczułam tego. Zabrakło mi trochę większych ilości rozmów między głównymi bohaterami i głębszego rozwinięcia ich relacji.


Catriona wiele przeszła po śmierci ukochanego ojca. To opanowana, dobra, inteligentna i pracowita młoda kobieta. Z pozoru szara myszka, ale potrafi być uparta i twardo stąpa po ziemi. Uwielbia czytać romanse i sama pragnie stabilnego i szczerego związku pełnego miłości. Ma przy sobie kochających ludzi, dla których jest w stanie zrobić wszystko.


Grigoriy to pewny siebie, władczy, bezlitosny i przerażający mężczyzna. Życie go nie oszczędzało, czego dowodem jest wiele blizn na jego ciele, ukrytych pod tatuażami. Wie czego chce i nie pytając się nikogo o pozwolenie, po prostu po to sięga. Nie toleruje zdrady i nie daje drugiej szansy, lecz krwawo wymierza sprawiedliwość.



To ja jestem tu władcą i dyktuję wszelkie zasady, robiłem to nawet zza krat więzienia. Ten świat należy do mnie i wyłącznie, kurwa do mnie.



Ona i on różnią się od siebie jak ogień i woda. Połączyła ich umowa, ale również pożądanie. Z każdym kolejnym spotkaniem podsycali ogień, który się w nich tlił. Toczyli ze sobą grę, jednak w pewnym momencie granica między nimi się zatarła. Grigoriy wiedział, że nigdy nie pozwoli jej odejść, a Catriona nie bała się igrać z samym diabłem. Do czego doprowadzi ta znajomość?


Ta książka to istny rollercoaster uczuć. Jest pełna niebezpieczeństwa, mroku, brutalności, kłamstw, okrucieństwa, niedomówień, tajemniczości, namiętności i pożądania. Opowiada również o stracie, przyjaźni, miłości i prawdziwej rodzinie. To historia o walce z własnymi uczuciami i demonami, podejmowaniu ryzyka i trudnych decyzji, poszukiwaniu własnej drogi, uzależniającej fascynacji.

Podsumowując, Dziedzic podziemia. Szept diabła to naprawdę dobra książka, którą serdecznie Wam polecam! Nie jest bez wad, ale nikną na tle całości. Jest pełna niespodziewanych zwrotów akcji, a zakończenie pozostawiło niedosyt. Z niecierpliwością czekam na kolejny tom!






Gdybym miał serce zamiast nieczułego kamienia, dałbym jej szansę żyć własnym życiem, jednak ona jest moim niebem, z którego nie zrezygnuję. Niewinna anielica wpadła w sidła diabła, z których już nigdy się nie wyswobodzi.



Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu:



Moja ocena: 8,5/10



2 komentarze:

  1. Pomimo pozytywnej recenzji nie planuję jej czytać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Sugerowałam się tytułem i myślałam, że to fantastyka. Mafia to jednak nie moje klimaty :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)
Jest to dla mnie motywacja do dalszej pracy :)
Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.