wtorek, 18 lutego 2020

"Wskazówki czasu" Michelle Madow



Czasem nawet się nie rozumie, czego tak naprawdę się chce, dopóki się tego nie powie na głos.








Tytuł: Wskazówki czasu
Autor: Michelle Madow
Tłumaczenie: Daria Kuczyńska-Szymala
Seria: Elementals (tom 5)
Strony: 245
Bohaterka: Nicole
Wydawnictwo: Kobiece



Wojna zbliża się wielkimi krokami. Czas na ostateczną rozgrywkę.


Drużyna Elementals nie może pozwolić sobie na kolejny cios. Nicole i Danielle muszą cofnąć się w czasie, aby uratować Blake’a. Na ich barkach spoczywa los całego świata.

Niestety portal do Kerberosu można zamknąć tylko wtedy, gdy poświęci się duszę jednego z nich. Jednocześnie Hades dotrzymuje słowa i zwraca do świata żywych Rachael. Jednak siostra Ethana nie jest już taka, jak wcześniej.

W obliczu niebezpiecznych wyzwań członkowie drużyny Elementals muszą być gotowi nie tylko na ostateczną bitwę. Czeka ich podjęcie trudnej decyzji dotyczącej tego, kto z nich powinien poświęcić swą duszę, aby ocalić świat. (Opis - Lubimy czytać)




[…] miałam wrażenie, że mnie tam wcale nie ma. Jakbym była oddzielona od własnego ciała, jakbym patrzyła na wszystko z góry i starała się udawać, że funkcjonuję normalnie.



To już piąta i zarazem ostatnia część serii o magicznej drużynie Elementals. Zapraszam na recenzje poprzednich tomów: Proroctwo cieni Krew hydry Głowa meduzy Portal do Kerberosu

W tym tomie nie możemy narzekać na nudę, czy brak akcji. Na bohaterów czeka wiele niebezpieczeństw i bardzo ważne zadanie, które zaważy o losach świata. Czas ucieka, a wojna jest coraz bliżej. Czy bohaterowie są gotowi na ostateczne poświęcenie?

Wracamy do momentu, gdzie Ethan porywa Blake’a, lecz jego plan krzyżują Nicole i Danielle, ratując życie przyjaciela. Ich spokój jednak nie trwa długo. Z każdym dniem przez słabnący portal do Kerberosu, więzienia dla stworzeń, które sprzeciwiły się bogom olimpijskim, wydostaje się coraz więcej potworów. Nadszedł czas, by bohaterowie mogli go wreszcie zamknąć, jednak nie będzie to takie proste. Ale zanim to zrobią, muszą pokonać Tyfona. Gdy uda im się to zrobić, czeka na nich kolejne trudne zadanie. Kluczem do zamknięcia portalu jest poświęcenie duszy jednego z nich. Kto wykaże się tak wielką odwagą? Kto przetrwa w tej walce? Czy Elementals ma szansę na pomoc bogów? Czy bohaterom uda się ocalić świat?

Styl autorki pozostaje taki sam. Cały czas coś się dzieje, akcja nie zwalnia tempa i nie zabraknie wielu emocji oraz momentów przyprawiających o szybsze bicie serca. Książka jest dosyć krótka, tak jak poprzednie części, pochłonęłam ją w kilka godzin. Tak mnie wciągnęła, że nim się zorientowałam, czytałam ostatnią stronę.


Pragnęłam jej zaufać… ale ostatnio nauczyłam się, by nie wierzyć ślepo nikomu, nawet jeżeli wydaje się, że ten ktoś jest po naszej stronie.


Nie mogłam uwierzyć w zakończenie tej historii. Zupełnie nie tego się spodziewałam. W jednej chwili bohaterowie mogą się cieszyć z odzyskania ważnej dla nich osoby, by w następnym momencie opłakiwać i pogodzić się ze stratą innych. Nie dla wszystkich ta historia kończy się happy endem. Dla mnie to zakończenie jest słodko-gorzkie.

Wskazówki czasu to historia pełna wielu emocji. Pokazuje siłę prawdziwej przyjaźni, dla której poświęci się wszystko. Bohaterowie zawsze mogli na siebie liczyć, mimo, że na początku nie pałali do siebie zbyt dużą sympatią. Jednak za każdym razem mieli siebie, wspierali się, wyciągali na powierzchnię i podejmowali ryzyko. Są idealnym przykładem dla każdego, jak ważna jest siła przyjaźni.

Książka Wskazówki czasu zamyka serię o losach piątki niezwykle odważnych bohaterów, którzy zostali obdarzeni magicznymi zdolnościami. Żałuję, że to już koniec, bardzo chętnie przeczytałabym coś jeszcze z ich udziałem. Cała seria szczerze mi się spodobała i cieszę się, że mogłam przeżyć tę przygodę.

Podsumowując, z całego serca polecam Wam całą serię Elementals! Jest to lekka historia, która umili nam czas na kilka godzin. Pozwoli na oderwanie się na chwilę od rzeczywistości w świecie mitologii i bogów olimpijskich.


Wszystko, czego doświadczamy w życiu, nas kształtuje, nawet te trudne momenty. Nie chciałabym zapomnieć niczego, nawet gdybym mogła.



Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuję Wydawnictwu:



Moja ocena: 8,5/10

6 komentarzy:

  1. Chyba w żadnej części tej serii nie mogliśmy się nudzić ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam tej serii, widzę że to coś dla fanów fantastyki czyli niestety nie dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  3. Cytat wprowadzający odpowiada mi, właśnie czasem, aby coś potwierdzić w swoich myślach, trzeba to wypowiedzieć na głos. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam tej serii
    Chyba to fantastyka? Chyba nie dla mnid

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fantastyka młodzieżowa, jednak czyta się ją bardzo szybko ;)

      Usuń
  5. Opisałaś książkę naprawdę ciekawie, aczkolwiek ja nie przepadam za takimi klimatami czytelniczymi. Tym razem to nie jest pozycja książkowa dla mnie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)
Jest to dla mnie motywacja do dalszej pracy :)
Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.