wtorek, 23 października 2018

"Czarna wrona" J. L. Weil


Gdybyśmy nie popełniali błędów, nie uczylibyśmy się na nich.



Tytuł: Czarna wrona
Autor: J. L. Weil
Seria: Raven (tom 2)
Tłumaczenie: Edyta Świerczyńska
Strony: 354
Wydawnictwo: Kobiece

Po śmierci babci Piper odsyła brata z wyspy, aby w ten sposób zapewnić mu bezpieczeństwo. Jednak w jej życiu nieoczekiwanie pojawia się ktoś inny. Ktoś, kogo nie powinno tutaj być. Jak dziewczyna poradzi sobie z nowymi obowiązkami, treningiem i zaaranżowanym małżeństwem, kiedy jej myśli ciągle rwą się do Zane’a?

Drugi tom serii fantasy, w której cienie ożywają na twoich oczach!


Piper próbuje zmierzyć się z konsekwencjami śmierci Rose. Jako jej następczyni musi szybko odnaleźć się w nowej roli i rozpocząć szkolenie, które pomoże jej przetrwać. Nie każdy patrzy przychylnie na Białego Kruka, a nad Raven Hollow zawisła groźba wojny.

Dziewczyna decyduje się na odesłanie do domu swojego młodszego brata. Liczy na to, że w ten sposób zagwarantuje mu bezpieczeństwo i będzie mogła w spokoju rozwijać swoją moc. Jednak na wyspie pojawia się ktoś inny, ktoś, kogo nie powinno tutaj być.

Czy Piper uda się stłumić uczucie do Zane’a? Czy zdecyduje się na ślub z jego bratem, aby w ten sposób zagwarantować pokój w ich świecie? Czy ptaki, które krążą nad wyspą, zwiastują niebezpieczeństwo?
(Opis - Lubimy czytać)





Ta seria spodobała mi się od samego początku. Biały kruk skradł moje serce, a Piper i Zane to świetnie wykreowani bohaterowie. Ale czy druga część dorównuje pierwszej? Przekonajcie się :)

Przecież to mężczyzna. Jego mózg pracuje wolniej.


Świat Piper zmienia się diametralnie, a jej życie zostaje wywrócone do góry nogami. Najbliższe jej osoby nie mogą jej już pomóc. Jest zagubiona i nie wie, co ma robić. Na jej barkach spoczywa wielka odpowiedzialność, a przy niej nie ma nikogo, kto mógłby jej ułatwić decyzję. Stoi między młotem a kowadłem. Jej serce pragnie Zane’a, ale poczucie obowiązku i chęć wypełnienia woli babci nie daje jej o sobie zapomnieć. Cały mroczny świat na nią liczy. Ale czy Piper sobie poradzi?

Styl autorki się nie zmienia. Nadal pisze lekko i książkę dosłownie się pożera. Mamy więcej opisów, ale są również dialogi między bohaterami, które tak lubię.

Okładka jest jeszcze piękniejsza niż poprzednia <3 Idealnie wpasowuje się w klimat książki. Mroczna i tajemnicza, czyli coś, co uwielbiam.


-Bijesz się jak dziewczyna, Księżniczko. -Coś takiego! Jakbyś nie zauważył, jestem dziewczyną.


 Co do bohaterów nadal mamy zestaw „Zetek”, ale pojawiają się też nowi. Piper i Zane ćwiczą razem, a chłopak uczy ją jak korzystać ze swoich mocy. To jeszcze bardziej ich do siebie zbliża. Piper odkrywa w sobie siłę, która w niej drzemie. Ma moc wszystkich Kruków. Zane nadal zachowuje się jak dupek, ale pomaga jej jak może. Zander próbuje się do niej zbliżyć, ale między nimi brak chemii. Zachowują się jak przyjaciele. Zoe i Zach to nadal najbardziej pozytywne osoby. Z nimi nie można się nudzić.

Mamy tutaj walkę dobra ze złem, ale również walkę pomiędzy poczuciem obowiązku, a uczuciem. Obie te walki nie będą równe. Czy na barkach jednej osoby może spoczywać tak wiele? Czy jedna osoba poradzi sobie z takim ciężarem? Musicie się przekonać, jaki los spotka Piper. Ja zatraciłam się w tym świecie i z niecierpliwością czekam na 3 tom <3 Gorąco Wam polecam!




[...] Miłość potrafi być wspaniała i upajająca. Ale potrafi też boleć, zwłaszcza w waszym przypadku. [...]



Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu:



16 komentarzy:

  1. Jejku muszę koniecznie przeczytać tę książkę zainteresowała mnie <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Mimo, że jakoś nie przepadam za książkami to przyznam, że ta mnie nawet zaciekawiła!

    OdpowiedzUsuń
  3. Średnio przepadam za książkami ale ta wydaje się interesująca :) Pozdrawiam 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może warto się do nich przekonać :-) Również pozdrawiam :-)

      Usuń
  4. Oooo kocham książki skusiłaś mnie i chyba rozpoczne przygodę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja uwielbiam tę serię, ale to już wiesz bo ciągle o niej gadamy 😁 już niebawem 3 Tom i jestem go ogromnie ciekawa 😁 tylko musimy o cytatami pamiętać 😂😂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że to będzie już ostatnia 😉 Haha, oj musimy 😀

      Usuń
  6. Mam mieszane odczucia, co do tej serii. Z jednej strony, mam ochotę po nią sięgnąć, lecz z drugiej odnoszę wrażenie, że ta młodzieżówka nie zawiera nic nowego, czego kiedyś nie czytałam. Jeszcze się zastanowię.

    Pozdrawiam,
    Książkowa Przystań

    OdpowiedzUsuń
  7. Skusiłaś mnie swoim opisem. Na pewno kiedyś sięgnę po tę serię. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Te okładki od wydawnictwa kobiecego są takie piękne <3

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)
Jest to dla mnie motywacja do dalszej pracy :)
Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.