czwartek, 11 stycznia 2018

"Franco" Kim Holden



„Czułem ją każdą komórką swojego ciała,
jakby to uczucie trawiło mnie żywym ogniem.”


Tytuł: Franco
Autor: Kim Holden
Seria: Promyczek (tom 3)
Strony: 314
Bohaterowie: Franco/Gemma
Wydawnictwo: Filia





Franco Genovese jest perkusistą w światowej sławy amerykańskim zespole Rook. Chłopak ma wszystko. Zabójczy uśmiech, tatuaże, talent, ostry dowcip. A przy tym wszystkim serce ze złota.
Wiedzie dobre, stabilne, nieskomplikowane życie.
Jednak wieczór spędzony w niepozornym barze w Los Angeles wszystko to zmienia.
Do jego świata wkracza Gemma Hendricks.
Pochodząca z północnej Anglii, odnosząca sukcesy młoda pani architekt. Właścicielka uroczego uśmiechu, ciętego języka i nad wyraz ufnego serca.
Natychmiast coś ich do siebie przyciąga.
Gemma i Franco z miejsca się zaprzyjaźniają.
Ich znajomość nie potrwa długo, ponieważ kiedy za kilka dni wrócą do domów, rozdzielą ich tysiące kilometrów.
A może coś się zmieni?
Gemma ma pewne bliskie sercu marzenie.
Gdy Franco postanowi pomóc dziewczynie w spełnieniu go, wszystko może wywrócić się do góry nogami.
Czy ich przyjaźń będzie miała szansę przerodzić się w miłość? A może wszystko pójdzie w zapomnienie?
(Opis-Lubimy czytać)


„Niektórzy medytują, inni się modlą, by odnaleźć samego siebie, by odzyskać spokój.
 Ja gram na perkusji.”


To już ostatni tom serii Promyczek. Zakończenie historii  cudownych bohaterów, przyjaciół Kate Sedgwick. Tym razem poznajemy bliżej najlepszego przyjaciela Gusa Franco. Łączy ich naprawdę niesamowita relacja i czytając Gusa nie mogłam doczekać się, kiedy poznamy jego historię. I oto jest.

Franco- przystojny, wytatuowany i utalentowany perkusista w zespole Rook. Zawsze uśmiechnięty i otwarty na świat oraz ludzi. Potrafi wesprzeć przyjaciela, gdy ten najbardziej go potrzebuje. Dla Kate nawet zgolił włosy :)

Gemma młoda, przebojowa pani architekt. Żaden wróg jej niestraszny. Dzięki zrządzeniu losu spotyka na swojej drodze Franco. Z najgorszej randki w ciemno wychodzi z przystojnym Amerykaninem. Sama pochodzi z Anglii. Łatwowierna i znająca się na ludziach. Od razu znajdują ze sobą wspólny język. W Los Angeles przebywa ze względu na pracę i jej projekt, który niedługo dobiegnie końca i będzie musiała wrócić do siebie.

Franco w Los Angeles również jest ze względu na pracę. Trwają nagrania do ich najnowszej płyty pt. „Redemption”. Para spotyka się kiedy tylko może, wiedząc, że ich czas dobiega końca.




„Po prostu będę ją trzymał w ramionach, ponieważ
niekiedy dotyk jest jedynym sposobem, by przekazać komuś,
że troszczysz się o niego bezwarunkowo.
Nie wymaga skomplikowanego, głębokiego tłumaczenia.”


Ich ścieżki rozchodzą się. Każde żyje własnym życiem, ale żadne nie może zapomnieć o tej drugiej osobie. Jak myślicie, jak potoczą się losy bohaterów? Czy ich więź była na tyle silna, by wygrała z tysiącem kilometrów, które ich dzielą? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie w książce :)

Mamy tu także innych bohaterów, jak np. Gus i Scout z drugiego tomu. Ich losy również przeplatają się z tymi Franco. Relacja Gusa i Franco po prostu przekomiczna. Kochają się jak bracia i tak samo sobie dogryzają, ale również pomagają. Pełna humoru relacja była na plus. Goły tyłek w toalecie? To sprawka tych dwóch :D

Historię bohaterów czyta się bardzo szybko. Lekturę pożarłam w jeden dzień, nie sposób było mi się oderwać. Styl lekki, nie ma trudnych słów. Akcja dzieje się we własnym tempie. Kartki same uciekają. Zanim się spostrzegłam czytałam już ostatnią stronę.


„Budzenie się przy Tobie każdego ranka jest moją ulubioną częścią dnia.”


Okładka w całkiem innym stylu niż poprzedniczki. Myślę, że był to sposób na zwrócenie uwagi, że bohaterowie dojrzeli i zmienili się. Że czas płynie dalej. Mi się podoba :)

Dodatkowym bonusem jest to, że spotkamy tutaj bohaterów jednej z powieści Colleen Hoover :) Zgadniecie kogo?

Podsumowując książka naprawdę bardzo pozytywna. Jest to piękne zakończenie historii przyjaciół poznanych w „Promyczku”. Widzimy dusze, które zostały uleczone. W ten sposób moje serducho się raduje. Mam sentyment do tej serii. Pierwszy tom dostałam od siostry Martyny  na urodziny, a później to już poleciało. Nie mogłam nie poznać całej serii. Tyle łez wylanych podczas czytania pierwszych dwóch tomów, tutaj zostały osuszone. Wspominając Kate, każdy mówi o niej z uśmiechem na ustach. Chętnie poczytałabym jeszcze o innych bohaterach serii. Pełna humoru, ale też wzruszeń. Naprawdę każdy kto nie czytał tej serii musi to nadrobić. Wiele możemy się z niej nauczyć i wiele wynieść. Warto czerpać z niej naukę.
Idźcie i twórzcie legendę na wzór bohaterów serii :)







„Mawiają, że dom jest tam gdzie serce,
Swoje zostawiam z Tobą.”

33 komentarze:

  1. Póki co przeczytałam tylko Promyczek i bardzo dobra książka. Jedna z lepszych, które czytałam. Niestety jeszcze nie doszłam do Gus i Franco pomimo, że je mam :), ale na pewno przeczytam w swoim czasie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Och jaka prawda jest zawarta w tej książce bo ile to razy drogi 2 osób rozchodzą się a i tak nie mogą przestać o sobie myśleć myślę że ta książka bardzo by mnie wciągła.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cytaty jak zawsze trafie wybrane i zachęcają mnie bardzo do przeczytania tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O ksiazka sie super zapowiada ^^ chciałabym zacząć ta serie :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Podoba mi się opisana relacja tych dwojga ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. nie znam, ale wpisuję na moją liste do przeczytania

    OdpowiedzUsuń
  7. zapowiada się ciekawie, swego czasu miałam na nią oko

    OdpowiedzUsuń
  8. Zapowiada się super :* to chyba coś dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie znam. Ostatnio mam malo czasu na czytanie :(

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajna propozycja, myślę, że to dla mnie ;)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak fajnie napisana recenzja, masz talent do zdjęci.

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak tylko znajdę chwilę na książkę , chętnie przeczytam;*

    OdpowiedzUsuń
  13. Zachęcająca fabuła! :)
    Muszę sięgnę po tę książkę w przyszłości.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Hmm, nie słyszałam o książce i w sumie nazwisko autora też nie jest mi znane, a książka wydaje się ciekawa, muszę nadrobić zaległości :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Ostatnio szukam nowych pozycji książek do swojej biblioteczki :) Tego autora jeszcze mi w niej brakuje :D

    OdpowiedzUsuń
  16. kasiązki nie znam ale czekoladki Toffee uwielbiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Książki nie znam, ale ten wpis bardzo do tego zachęca, mimo że nie przepadam za tego typu literaturą. Chętnie po nią sięgnę i podzielę się z moją mamą.

    OdpowiedzUsuń
  18. Do tej pory przeczytałam dwie części, ale tę też muszę przeczytać ;)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Ostatnio nie mam czasu na czytanie, ale musze zapisac sobie tytul bo słyszałam, że to całkiem niezła pozycja.

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie, nie dla mnie, ale przyznam, że czuję się zaintrygowana tym: Goły tyłek w toalecie? To sprawka tych dwóch :D :D :D :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To musiałabyś przeczytać :-D może Justyśka jak już zakupi da Ci przeczytać 😀

      Usuń
  21. Ostatnio czytam mało, bo nie mam na to czasu - córka pochłania 90% mojego wolnego czasu.

    OdpowiedzUsuń
  22. Niestety nie możemy znaleźć czasu na czytanie :/ Ale po samych cytatach tak nas kusi ta książka :o

    OdpowiedzUsuń
  23. Jakoś nie dla mnie takiego typu romansy:(

    OdpowiedzUsuń
  24. Kiedyś uwielbiałam czytać ale poszło to w odstawkę. Zaciekawiłaś mnie tą książką i kiedyś na pewno znajdę czas żeby ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Pierwsze o niej słyszę, ale chętnie sprawdziłabym czy mnie wciągnie w fabułę.

    OdpowiedzUsuń
  26. Słyszałam wiele dobrego o książkach tej autorki, a największą ochotę mam na "Promyczka". Jeśli on mi się spodoba, to i z "Franco" na pewno się kiedyś spotkam.
    Świetna recenzja! Pozdrawiam!


    http://bookmania46.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  27. Wiesz, że Gus przede mną? I robisz mi coś takiego ;p
    Ja je chce już poznać, obie i natychmiast :(

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)
Jest to dla mnie motywacja do dalszej pracy :)
Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.