sobota, 31 lipca 2021

"Przekonaj mnie" M. F. Mosquito

 

Najważniejsze to znaleźć kogoś, kto cię pokocha takiego, jakim jesteś,
z wszystkimi wadami i niedoskonałościami.

 


 

Tytuł: Przekonaj mnie

Autor: M. F. Mosquito

Seria: Oblicza miłości (tom 1)

Strony: 360

Bohater/ka: Aleksandra/Marcel

Wydawnictwo: Amare

 

Prawdziwa miłość nie boi się przeszłości.
Zranione serce nie jest jedyną rzeczą, jaką ukrywa przed światem Aleksandra, piękna i niezależna właścicielka agencji reklamowej. Druga tajemnica dotyczy powodu rozstania z ukochanym - od czasu tamtego wydarzenia młoda kobieta otoczyła się murem, za który nie ma wstępu żaden przedstawiciel płci przeciwnej. Problem w tym, że wielkimi krokami zbliża się wesele jej byłego chłopaka, a Aleksandra nie ma zamiaru pojawiać się tam sama. Rozpoczyna więc gorączkowe poszukiwania partnera, który mógłby jej towarzyszyć, ale popularne portale randkowe okazują się kiepskim rozwiązaniem. Jedyna nadzieja w przystojnym barmanie, który przypadkiem pojawia się w życiu Aleksandry, ratując ją z opresji. Czy zagości w jej świecie na dłużej? I co się wydarzy, gdy w końcu wyjdzie na jaw pilnie strzeżony przez nią sekret?
(Opis z Lubimy czytać)

 

Po książkę sięgnęłam zachęcona okładką i opisem, a że jest to debiut, dałam jej szansę. Jak wypadła ta książka?


Aleksandra, a raczej Leksi to młoda i ambitna kobieta, która ma pecha w miłości. Randki z Internetu okazują się katastrofą, dlatego obiecuje sobie miesiąc bez randek. I to właśnie wtedy pojawia się ciekawy okaz, barman z klubu, do którego chodzi z przyjaciółmi. Czy Marcel okaże się godny uwagi i czy będzie jej wybrankiem na wesele byłego, a może i na dłużej?

Marcel to były prawnik, który ma dość swojego zawodu i postanawia sprzedać kancelarię. Gdy przyjaciel poszukuje wspólnika on zgłasza się na ochotnika. Jest to przełom w jego życiu: rozstanie, przeprowadzka, nowy biznes i być może nowa dziewczyna.

Para jest sobą ewidentnie zainteresowana, ale przecież Leksi obiecała sobie żadnych randek. Jak pomysłowy Marcel to ominie? Między nimi jest chemia, ale sekrety z przeszłości mogą wpłynąć na teraźniejszość. Czy miłość istnieje tylko w bajkach? A może i w rzeczywistości się zdarzy?

 

Styl pisania autorki nie jest zły, ale na pewno z każdą kolejną książką będzie jeszcze lepszy. Książkę czytałam dość długo, ze względu na brak czasu, ale chciałam ją przeczytać i mi się udało. Naprawdę mnie wciągnęła, a tajemnica Leksi mnie intrygowała. Książka jest pisana głównie z perspektywy Leksi, ale są wstawki Marcela (czasem niepotrzebne).

Okładka przyciąga wzrok, w barwach czerwieni i czerni. Tajemnicza i zmysłowa.


Bohaterów mamy kilku: są przyjaciele Leksi, Gośka i Hubert oraz przyjaciel Marcela. Są zgraną ekipą i z chęcią przyjmują również Marcela. Ich przyjaźń jest na dobre i na złe. Takich przyjaciół warto mieć. Gośka jest bezpośrednia i wygadana, zaś Hubert spokojny, ale pomocny.

 

Ogólnie książka naprawdę mi się spodobała pomimo kilku mankamentów, ale na nie można przymknąć oko, ponieważ jest to debiut. Historia, która mogłaby się wydarzyć naprawdę, tuż obok nas. Pełna pasji, miłości, przyjaźni, bólu, historia o stracie i budowaniu życia na nowo. Idealna na letnie i jesienne wieczory. Polecam i czekam na historię Gośki.

 

 

Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu:




 

Moja ocena: 7/10

 

4 komentarze:

  1. Dobrze, że to ciekawa pozycja i udany debiut. Będę miała ją na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
  2. a ja właśnie uważam, ze przy debiucie powinno się czepiać jak najwięcej, dzięki temu autor bardziej się przykłada ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy debiutach daję wskazówki, co mogłoby być w moim odczuciu lepiej, ale przyznam, że czasami irytuję się, kiedy któraś już książka jakiegoś autora napisana jest z debiutanckimi symptomami.

      Usuń
  3. Paulina Kwiatkowska6 sierpnia 2021 08:41

    Debiutowi można całkiem sporo wybaczyć i wskazać co jest do poprawy.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)
Jest to dla mnie motywacja do dalszej pracy :)
Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.