czwartek, 11 lipca 2019

[PRZEDPREMIEROWO] "Zaskocz mnie" Małgorzata Falkowska, Daria Skiba


… nic w świecie nie przychodzi za darmo, a jeśli już,
to z całą pewnością nie cieszy aż tak.
Nie doceniamy wtedy tego, co mamy,
bo zdobyliśmy to łatwą ręką.





Tytuł: Zaskocz mnie
Autor: Małgorzata Falkowska, Daria Skiba
Strony: 271 (ebook)
Bohater/ka: Antek/Jagoda
Wydawnictwo: Inanna
Premiera: 15.07.2019







ONA ma pasję, za którą skoczyłaby w ogień. Ma marzenia.
ON wymarzoną pracę i życie, które wydaje się innym niemal idealne.

Antek i Jagoda są niczym ogień i woda.
Ona, bez planów na przyszłość, żyjąca „tu i teraz”.
On, poukładany, planujący przyszłość i zakochany w swojej dziewczynie.

Czy tych dwoje może się wzajemnie zrozumieć?
Parkour jest ich odpowiedzią.
Uparta nauczycielka i uczeń, który nie chce się poddać.
Wspólne ćwiczenia pokazują obojgu, że mimo wielu różnic, są do siebie bardziej podobni, niż mogli się spodziewać.

Co się stanie, gdy światy i poglądy tych dwojga się zderzą? (Opis wydawcy)


Jestem świeżo po przeczytaniu książki duetu pisarskiego Falkowska i Skiba.
Z twórczością Małgorzaty Falkowskiej miałam już styczność i oceniam ją pozytywnie. Zatem jak wypadło to w duecie? Przekonajcie się.

Jagoda i Antek. Ogień i woda. Pełna pasji, silna i wysportowana kobieta oraz zakochany w książkach, spokojny mol książkowy. Z pozoru nie łączy ich nic. Zmienia się to za sprawą parkour. Antek przypadkiem dołącza do drużyny, a Jagoda ma go uczyć. Chłopak odkrywa, że dzięki temu sportowi może zapomnieć o wszystkich problemach. Nauczycielka i uczeń. Co wyniknie z tej relacji? Zwłaszcza, że Antek jest zakochany w swojej dziewczynie, a Jagoda nikogo do siebie nie dopuszcza.

Autorki stworzyły naprawdę fajną i ciekawą historię. Książkę czyta się bardzo szybko, jest lekka i przyjemna. Nie ma podziału na rozdziały. Ciekawym zabiegiem był podział na narrację: raz perspektywa Jagody, a raz Antka. Dzięki temu poznajemy myśli obu stron. Humor i wartka akcja to kolejne plusy.


- Straciłaś przytomność […]
- Ponoć kobiety po dobrym seksie też ją tracą
i nikt nie robi z tego wielkiego halo. […]
- Mam to potraktować jako zaproszenie?


Okładka przypadła mi do gustu. W przyjemnych barwach i ładnym widokiem. Jak najbardziej na plus.

Akcja skupia się głównie na dwójce głównych bohaterów, ale mamy też inne ciekawe postaci.

Jagoda z pozoru silna i niewzruszona, chowa się za fasadą i ciętym językiem. Sarkazm to jej drugie imię. Ma problem z zaufaniem i odpycha od siebie ludzi. Parkour jest dla niej wszystkim. Dzięki tej dyscyplinie czuje się wolna i pozbawiona barier. Mieszka z matką, która nie rozumie jej pasji. Jednak na przekór wszystkim chce spełniać swe marzenia. Dorabia sobie ucząc innych. Ćwiczy razem z Bartkiem, Maksem i Tomkiem. Dwójka z nich to prawdziwi przyjaciele, zaś Tomek okazuje się być zwykłą szują.

Antek niedawno wprowadził się do Wrocławia wraz z dziewczyną. Otrzymał staż w wymarzonym wydawnictwie i czuje, że jego marzenia się spełniły. Przypadkiem zaczyna trenować parkour i odkrywa w sobie pokłady energii i siły, o której nie wiedział. Podczas treningów zbliża się do Jagody, a i ona pozwala mu być blisko siebie. Dwa zupełne przeciwieństwa, dwa żywioły. Jaki będzie finał?

Moim zdaniem książka jest naprawdę dobra. Porusza temat, o którym nie czytałam wcześniej, więc mamy powiew świeżości. Napisana lekko i z dużą dawką humoru. Bohaterowie z krwi i kości plus ciekawa fabuła i mamy przepis na sukces. Historia pokazuje, że warto walczyć i nie poddawać się, zanim się nie spróbowało. Warto spełniać marzenia i żyć według własnych zasad. Książka idealna dla każdego. Uważam, że autorki stworzyły naprawdę wartościową książkę, którą warto poznać. Polecam!





Czy to możliwe, że dziewczyna była dla mnie kimś ważnym?
Ledwie się przecież znaliśmy, a ja czułem, że w jej towarzystwie czas płynie szybciej niż z kimkolwiek innym.







Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuję Wydawnictwu Inanna:



Inanna


11 komentarzy:

  1. Z chęcią sięgnę po te książkę bo brzmi bardzo ciekawie 😀
    Pozdrawiam 😀
    www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Nareszcie powieść w której to facet jest molem książkowym, a kobieta sportsmenką :) Zwykle to jest na odwrót :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Coś mnie ciągnie do tego tytułu, może się skuszę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chociaż opisałaś tę książkę bardzo pozytywnie, to ja coraz rzadziej sięgam po taką literaturę, więc raczej się nie skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. W tym momencie niezbyt mam ochotę. Czytałam jedną książkę Falkowskiej. Była taka sobie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tytuł chętnie podsunę mojej córce pod rozwagę, powinien ją zainteresować. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie moje klimaty czytelnicze, więc mimo Twojej zachęty, nie sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak to bez rozdziałów?! Zawsze jest jeszcze tylko ten rozdział i koniec aż do końca książki :D jak tu podzielić? a tak poważnie lekka i z humorem to coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeszcze ie czytałam książki z tego wydawnictwa, chętnie zerknę jakie przygody czytelnicze wydają. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pamiętam, że kiedyś, jak byłam w liceum parkour stał się bardzo modny, każdy chciał ćwiczyć tę dyscyplinę :) chętnie przeczytam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)
Jest to dla mnie motywacja do dalszej pracy :)
Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.